wat te doen met een aanloop kat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

wat te doen met een aanloop kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 17:41

ik zat een week terug ofzo bij mijn vriend thuis en zat lekker buiten op een gegeven moment sprong er een kat bij me op schoot echt een heel leuk rood/creme achtig beestje ... dus wat zitten kroelen met dat beest... maar verder geen aandacht aan besteed maar nu zit ie daar nog steeds en komt ook niet van het terrein af daar... `s nachts zit hij de hele tijd door te miauwen onder het raam ...
nu heb ik met nadruk gezegd dat hij hem geen eten moet geven want dan gaat ie nooit meer weg ... maar het is tot nu nog geen probleem maar zijn moeder komt maandag weer terug van vakantie en die schijt echt bagger voor katten en dat beest springt voortdurend op schoot als je daar zit en loopt telkens achter je aan waar je ook heen gaat ... zelfs als je er verder geen aandacht aan besteed...

ik vind het altijd een beetje snel om `m nu al naar het asiel te brengen ... maar zo kan het ook niet blijven en ik kan `m ook niet adopteren aangezien we hier al een kat hebben
wat moet ik nu met dit beestje doen ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:16

Briefjes in de buurt eventjes in de gaten houden of iemand misschien een kat mist. Maar helaas lopen er in deze maandne heel veel katten rond die gewoon uit huis worden gegooid. Kun je deze lieverd niet aan houden? Misschien went je schoonmoeder er wel aan. De asiels zitten overvol en hebben amper genoeg geld om alles aan het eten te houden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:22

Ik zou het sowieso melden bij de politie, misschien is daar wel een melding binnengekomen dat iemand zo'n kat kwijt is. Bij ons in het stadsblad staan ook altijd van die 'politieberichten' over vermiste en 'aan-komen-lopen' dieren. In de tussentijd kun je hem natuurlijk best zelf verzorgen, als je dat liever doet dan hem naar een asiel brengen. De asiels zitten idd al overvol.

Nog een tip: even mee langs de dierenarts. Misschien is het beestje wel gechipt en is op die manier de eigenaar te achterhalen.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:21

Ook even melden bij Amivedi. En inderdaad briefjes ophangen bij oa. dierenwinkels en DA.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 23:18

ja het probleem is juist dat mijn vriend op het industrie terrein woont bij een verschillende dorpen in de buurt... dus het is erg moeilijk om te weten waar hij weg komt

en jippie: ja zou hem zo graag willen adopteren want vind het echt een schat van een beest maar dat zou betekenen dat wij een kattenluik moeten nemen en wij hebben een ontzettend dure ras kat zitten die niet naar buiten mag ... (en het beestje moet door onze kater geaccepteerd worden ik kaart het denk ik thuis nog wel een keertje aan dan wil ik hem eigenlijk ook wel binnenhouden) maar mijn schoonmoeder went er echt niet aan die is haar hele leven bang geweest voor katten en zal absoluut niet veranderen ... jammer want mijn vriend vind haar ook erg leuk ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:48

Ach Bengel, ik heb ook 2 verdwaalde 2de hands asielkatten thuis. Die willen wel eens naar buiten maar dat mogen ze niet. Ze zijn al een keer van huis verdwaald en zo in het asiel terecht gekomen vertel ik ze altijd Haha!
En ook ik was aanvankelijk bang voor katten. maar toen mijn man met Dikkie aan kwam zetten [kerstkadootje] was ik al snel om. Twee jaar later kwam jerom en die was echt wild maar ook dat is een schat van aan kat geworden.
het zal allemaal best wel los lopen *LOL*

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:07

Als het echt zo'n schat van een beest is, kan hij de moeder van je vriend toch juist van haar angst afhelpen? OK dan! Tenzij ze echt panisch is natuurlijk...Waarom is ze eigenlijk zo bang? Ooit iets gebeurt of geen reden? Hoe dan ook, angst voor zo'n dier vind ik altijd vrij onredelijk...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 01:04

Even het beestje aanmelden bij Amivedi. (Dierenambulance)
ALs iemand heeft opgegeven dat hij/ zij zo`n kat kwijt is dan is de eigenaar zo gevonden. Ik zou het niet gaaf vinden als ik mijn hond kwijt was en iemand anders zou hem houden omdat het zo`n lief beest is.

Suc6!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 10:36

ja ik denk dat ik morgen of misschien vandaag even de vervoers bak van onze eigen kat op haal en eventjes met `m langs het asiel maar ze houden `m niet leg daar wel een melding neer en verzorg `m zelf wel tot die tijd totdat iemand `m mist...

maaruhm hoe kan ik `m aan melden bij Amivedi heb daar wel eens iets over gehoord maar weet zo niet hoe ik dat beestje ( Muts gedoopt) daar kan aanmelden

_scarlet_ als ze bij ons in huis komt (wij hebben zelf een ex-kater) dan loopt ze echt heel hard weg als hij er aan komt terwijl dat ook een erge lieverd is ... ik vind angst voor zulke beestjes ook niet redelijk maar ja er is niet veel aan te doen ...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:24

Weet je het nummer van de dierenambulance ?
Bij ons in Babant Zuid Oost is het zo dat als iemand zijn hond of kat mist, diegene alle gegevens doorgeeft aan Amivedi, indien er iemand belt dat hij / zij een dier heeft gevonden en het ziet er zus en zo uit, dan kan het vaak gekoppeld worden en is het dier weer zo bij de eigenaar.

Wellicht gaat dat bij jullie via de politie. Je kunt altijd 0900-8844 bellen en zeggen dat je een kat hebt gevonden. Zij zullen dan wel zeggen wat je moet doen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:37

Kijk even op www.amivedi.nl, misschien staat ze als vermist opgegeven. Anders kun je haar opgeven, maar ik weet niet of dat via internet gaat.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 16:13

ja had ik net al eventjes gekeken maar ik bel er morgen wel eventjes heen en ga meteen even met haar langs de dierenarts om te kijken of ze gechipt is ... en geef haar denk ik maar op bij het asiel maar zolang als niemand zich nog voor haar gemeld heeft dan blijf ik voor haar zorgen want vind het niet nodig dat het dierenasiel (terwijl ze het al zo druk hebben) ook nog voor muts moeten zorgen terwijl ik dat ook nog wel kan...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:31

BeNGeL schreef:
...want vind het niet nodig dat het dierenasiel (terwijl ze het al zo druk hebben) ook nog voor muts moeten zorgen terwijl ik dat ook nog wel kan...


Haha, heb je haar Muts genoemd? Die naam heeft mijn kat ook als roepnaam ('officieel' heet ze Poezel)! *LOL*

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 18:17

ja vond het wel een leuke naam Lachen kon zo snel even nix anders verzinnen maar ze luisterd er al wel naar *LOL*
echt zo`n leuk beest ..

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:00

Ja, even bellen met de d.a, amivedi en/of dierenambulance.
Mijn kat is ook spoorloos Verdrietig Hij is gechipt en heeft een naamkoker om, maar ik denk dat iemand em zo lief vindt, dat ie em gehouden heeft.
Ik heb vandaag de hele stad vol briefjes gehangen en hoop dat er nu wel iemand zich meldt.