Arrrggghhhh - net getrouwd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Arrrggghhhh - net getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 14:16

En nu al troubles Scheve mond


Nee hoor zo erg is het niet. Maar wat wel erg is van naam veranderen.
Bv de telefoon opnemen met "Petra Prins"en dan vragen ze om je naam en dan zeg je "Petra Van Es" Die mensen denken echt dat ik een identiteitscrisis heb volgens mij. *LOL*
Ik heb er echt veel moeite mee. Ook zat ik net te bellen voor een nieuwe huisarts dus ik zeg netjes: "wil je ook meteen de gegevens van mijn man." En even later 'ja dat zal ik doorgeven aan mijn vriend'. Verward Dus die assistente 'huh het was toch je man' *LOL* Bloos! ehhh oh ja.

Of klanten bellen met je nieuwe naam die dan meteen denken dat je nieuw bent

Als je gaat trouwen: Verander niet van naam, da's een stuk makkelijker!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:24

Hee, nog even snel gefeliciteerd (ik mis echt vanalles)!
Mijn zus is niet van naam verandert. Op zich dus wel makkelijker, maar op haar trouwdag moest ze telkens gaan uitleggen waarom ze niet van naam ging veranderen. 'We zijn niet in gemeenschap van goederen getrouwd!' Bovendien hebben wij een schitterende achternaam die niemand uit kan spreken of goed op kan schrijven, dat ga je wel heel erg missen als je gewoon 'Van Zanden' heet natuurlijk! Tong uitsteken (als ik haar was had ik dus wél mijn naam verandert, hoewel ik best wel trots ben op die unieke achternaam).
Weet je wat je nog kunt doen? Met Petra Prinses opnemen! Pling

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:26

Haha, dat lijkt me inderdaad wel logisch ja, dat je daar heel erg aan moet wennen. Ik denk sowieso dat ik, als ik ga trouwen (ligt nog niet in de planning hoor!) ik ook mijn eigen naam houd. Als je als fotojournaliste op probeert te klimmen onder je eigen naam en je na een tijd ineens een andere achternaam hebt, snappen mensen er ook niets meer van denk ik. Maar het lijkt me heel erg verwarrend, ook voor jezelf, je moet er constant op letten dat je het goede zegt. Net alsof je iets aan het verzinnen bent ofzo. Ik zou me er best wel ongemakkelijk onder voelen. Maar het went wel, lijkt me. Iedereen heeft deze fase gehad vlak na het huwelijk.. tenzij je natuurlijk je eigen naam houdt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:27

een van de redenen dat ik gewoon mijn eigen naam blijf gebruiken! Die heb ik al bijna 32 jaar en gaan we zo houden. Mijn vriendje/man was daar zelfs al vanuit gegaan, we hebben het er nooit over gehad Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:28

Laui! schreef:
Weet je wat je nog kunt doen? Met Petra Prinses opnemen! Pling


Dat is wel een goede! Twee in één en een mooie achternaam ook nog! *LOL*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 14:29

bedankt nog Laui!

haha daar zijn al heel wat grapjes over gemaakt Lau, als de namen omgekeerd waren was ik inderdaad PrinsvanEs geworden

Toen Harmen netjes aan mijn vader om mij heeft gevraagd zei mijn pa: vraag maar toestemming aan het parlement want het is een prinselijk huwelijk Schijnheilig *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:33

Lielle schreef:
...Mijn vriendje/man...


Jij noemt 'm na maanden nog 'mijn vriendje'! *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:38

Hahahaha geweldig Haha! (Zou mij ook zo gebeuren hoor Tong uitsteken)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:38

Haha geinig, ik zit net gister nog in je profiel te snuffelen en zag toen ook nog Petra Prins staan Haha!
Handig he, al die namen, mijn moeder gebruikt ook een andere naam dan wij, levert ook altijd verwarring op aan de telefoon.

Opvallend trouwens: jij zegt 'mijn man' en de telefoniste vraagt daarna 'maar het was toch je vriend', alsof je man ineens geen vriend meer is zodra je gaat trouwen Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:40

Heel bekend *LOL*

Ik zeg ook nog heel makkelijk mijn meisjesnaam.
En als het over Michel heb zeg ik ook meestal vriend(je).

Gisteren zei een vriendin tegen mij, "die echtgenoot van jou" en toen klonk dat toch nog steeds vreemd hoor Knipoog.

Ook bij het boeken van vakanties, moet ik nog een aantal jaren mijn meisjes naam opgeven als het om paspoortgegevens gaat. (mijn paspoort is namelijk nog 4 jaar geldig Schijnheilig )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 14:41

Cody"]
Haha geinig, ik zit net gister nog in je profiel te snuffelen en zag toen ook nog Petra Prins staan Haha!
[/quote]
Sinds vandaag niet meer, zag trouwens ook dat alle foto's weer in rare codes veranderd zijn Boos!

[quote="Cody schreef:
alsof je man ineens geen vriend meer is zodra je gaat trouwen Haha!
*LOL* Zo had ik het nog niet eens bekeken OK dan!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 14:43

Mickey schreef:
Ook bij het boeken van vakanties, moet ik nog een aantal jaren mijn meisjes naam opgeven als het om paspoortgegevens gaat. (mijn paspoort is namelijk nog 4 jaar geldig Schijnheilig )

Ik heet op vakanties ook nog steeds Prins Schijnheilig

Moet wel nog bij heel veel dingen mijn naamswijziging doorgeven (autopapieren, belasting, bank e.d.). *zucht*
Bij mijn paspoort wacht ik daar lekker mee tot ik een nieuwe moet, anders ben ik weer iets van 40/60? euro kwijt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:43

Btw tegenwoordig kan je toch ook gewoon je meisjesnaam houden? Het is weer eens wat geemancipeerder Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 14:44

Ja Syph dat kan, en de man kan zelfs jouw naam aannemen Tong uitsteken Da's nog geëmancipeerder.
Of bij dubbele naam (wat ik nu officieel heb) eerst je eigen en dan die van je man.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:46

Je mag inderdaad ook gewoon je meisjesnaam houden.
De man mag ook de naam van de vrouw aannemen.

Maar soms is het geen kwestie van ouderwets zijn...
... ik heb niet zulke leuke herinneringen aan de persoon van wie ik de achternaam droeg. En dan is het voor mijn gevoel toch fijn als ik die naam niet meer hoef te gebruiken.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:47

Haha! Ik ben nu al zes jaar getrouwd en moet er nog steeds aan wennen. Met een handtekening zetten moet ik echt goed opletten dat ik m'n dubbele achternaam wel schrijf!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:00

Sjimmy schreef:
Als je gaat trouwen: Verander niet van naam, da's een stuk makkelijker!!


Denk je dat? Echt niet.
Ik ben maanden bezig geweest om al die computers ervan te overtuigen dat ik nog steeds gewoon Smits heette. Dat werd overal spontaan veranderd Boos!

Of de computer kon het niet aan...Ook wel een mooie smoes. Gek werd ik ervan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:04

Sjimmy"]
[quote="Cody schreef:
Haha geinig, ik zit net gister nog in je profiel te snuffelen en zag toen ook nog Petra Prins staan Haha!

Sinds vandaag niet meer, zag trouwens ook dat alle foto's weer in rare codes veranderd zijn Boos!
[/quote]
Wat wil je daarmee zeggen mevrouw Van Es? Schijnheilig Ik heb niks gedaan Haha!

Lijkt me idd irritant als je beroepsmatig oid naamsbekendheid hebt verworven en dan na je trouwen ineens een andere naam hebt.

Jammer dat dat 'van' ertussen zit, anders was het echt een briljante achternaam geweest inderdaad, Prins-Es Haha!

Zo ben ik stiekem nog altijd op zoek naar meneer Hek.

En een vriendin van mijn moeder (smid) ging trouwen met een 'smit'.
Heel handig, want ze gebruikte toch haar nieuwe naam maar niemand die erover struikelde. Al staat Smit-Smid wel wat apart.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 15:08

Cody schreef:
Zo ben ik stiekem nog altijd op zoek naar meneer Hek.



Wordt ik wel nieuwsgierig naar jouw meisjes naam "Van de Dam" ofzo? Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:09

OK dan! Haha!
(alleen dan der ipv de dat is dan wel weer een beetje jammer)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 15:11

*LOL*

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:17

Ik ken het probleem! Heel grappig.

Wij hebben tijdens een vorige ruzie ook besloten dat we de verkering gingen uitmaken. Dus ik ben nu alleen nog maar getrouwd, heb een man en heb dus geen vriendje meer en heb geen verkering meer Knipoog

Het went ooit echt wel... geloof me... ooit...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:22

Da's nu 's een probleem die wij helemaal niet hadden, ook niet voordat we gehuwd waren ... we hebben gewoon dezelfde naam. Echt waar, 100% gelijk aan mekaar (schrijfwijze en al). Handig toch!?!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 15:22

Ik hoop het.
Harmen heeft er een stuk minder problemen mee die zei al heel snel toen we verkering hadden uit gekheid mijn vrouw/vrouwtje en dat is nu wel handig. *LOL*
De telefoon oppakken vind ik nog wel het meest lastig. Zeker als het dan mijn broertje of zusje is, ik neem een keer 'goed'op, en dan gaan ze me uitlachen Boos! Knipoog

Ben jij er al een beetje aan gewend nu?

Da's erg handig Sonja! Maar dan krijg je denk ik weer van die vragen of jullie geen familie zijn enzo of valt dat wel mee?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:26

Ik ben er al redelijk aan gewend. Ik had het voordeel dat ik begon met een nieuwe baan, dus ik had een spiekbrief hangen met de naam van het bedrijf omdat ik bang was anders met de naam van mijn oude werk op te nemen. Dus heb daar gelijk mijn eigen nieuwe naam bij geschreven.

Maar voorstellen face to face doe ik meestal nog met mijn meisjesnaam! Boos!