stierengevechten en andere...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

stierengevechten en andere...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 13:23

je merkt vaker dat de zuidelijkere landen als spanje veel dieronvriendelijker zijn dan de scandinavische landen. de grens ligt ongeveer bij belgië, frankrijk wordt op sommige plaatsen al erger. ook bepaalde mensen die in spanje wonen hier op bokt, haalden de slechte omstandigheden aan waarin de paarden gehouden worden (de zoektocht naar licor van idra). zij haalde aan in welke stallen enzo de dieren gehouden worden.
ik zag net weer een reportage op het nieuws over stierengevechten. ik werd echt niet goed. ik dacht ik moet kijken, ik kan ertegen,... dat kon ik niet. die speren in de rug, die compleet bezwete stieren, die toreadors die toegejuicht worden door de toeristen! ze doen niks, ze zijn zowat compleet veilig, wat kunnen de stieren nog doen. ik hoop altijd hardop dat die stier zo'n *** op z'n horens neemt, recht in een gevoelig plaatsje. dat gebeurt natuurlijk zelden... 30.000 stieren per jaar sterven op deze manier!
ook de windhondenrennen, bijbehorende levend gevilde renhonden behoren tot het dagelijks leven van de spanjaard. in eigen land treden mensen tegen deze wantoestanden op, maar het zijn er niet veel.
hoe komt het toch dat die mensen dat kunnen doen? aziaten ook vaak, levend villen (china), katten, honden op een gruwelijke manier afmaken... waarom daar, waarom niet hier. hoe krijgen die mensen het in hun hoofd?
zoeken ze naar de meest gruwelijke manieren? ook hier gebeuren erge dingen, dierenmishandeling wordt vaak genoeg aangehaald, maar daar is het echt part of life.

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 13:47

ja, ik weet dat hiet ook vaak de lijn overschreden wordt... manier waarop dieren opgefokt worden, kalfjes in kleine hokjes, kijk op de site van gaia. ik ben niet meteen voor iets als gaia (extreem), maar hun verslagen zijn wel kenmerkend en juist.

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 14:46

ik vind gaia niet slecht, maar ik denk dat het weinig uithaalt. de acties stuiten op harde tegenstand, en ik vind het persoonlijk niet goed wat ze doen. ze gaan recht op de misdaad af... ik kan het niet goed uitleggen, maar ik denk dat ze op veel weerstand stuiten omdat de achterban van gaia te gewelddadig wil optreden.
ik zie ook verschil met spanje etc., zeker. hier is het een industrie, daar een sport. maar het blijft slecht. ik ben er zeker mee akkoord dat de mensen daar een paar graden erger zijn.
die whale's in scandinavië is idd gruwelijk. maar dan zie je toch dat zij het beste scoren inzake milieubeleid en waterkwaliteit enzo... dan toont dat dat een deel van die mensen er ook mee begaan is?
ok, dan zijn wij de enige goeie? wij hebben geen slachtingen op grote schaal. groot-brittannië vind ik het meest diervriendelijk. daar gaan ze over het algemeen heel goed met dieren om.

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 14:54

van die paardenkoersen heb ik het ook gehoord.
ik had de paardenmarkten in gedachten oa. ze willen die markten laten verbieden. maar waar gaan de paarden dan naartoe? je kan het niet verhelpen.
aanhangers van gaia lieten onlangs een heleboel fretten (oid) loslopen, omdat ze niet akkoord gingen met hoe die gehouden werden. daar ga ik zéker ook niet mee akkoord, maar die fretjes liepen dan wel los. is dat beter? overreden worden? dan vind ik dat ze op de eigenaar moeten afgaan. misschien hebben ze dat ook gedaan, dat heb ik niet echt gevolgd. verder ben ik het met je eens, dat ze bepaalde dingen hebben afgeschaft... en je hebt misschien ook wel gelijk dat ik afgestompt ben, maar als ik dat niet ben ben ik penny ofzo? daar knelt het schoentje. als ik zeg dat ik voor gaia ben word ik uitgelachen. letterlijk, en recht in m'n gezicht. ik word afgestompt.
en nu je het zegt, er zijn idd regelgevingen over. maar illegale walvisvangst gaat helaas door, tis zooo lucratief.

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 15:50

ik geloof dat michel vandenbosch (noemt-ie zo??) dat idd opge-eist heeft, maar er niet akkoord mee was. precies weet ik het niet. ofwel hebben die activisten het zelf gezegd. iig had het nieuws het over gaia.
ik noem jou geen penny, desiree! ik heb het erover dat iedereen je zo noemt, als je een zielig paardje ziet staan zonder drinken enzo...
langs de andere kant: inderdaad, wat zeur je erover, het zal blijven gebeuren en je kan er niks aan doen, druppel op de hete plaat!
ik zit tussen twee vuren en het is warm.
dat bedoelde ik stef, dat is en voorbeeld van een actie die niks uithaalt... de koppen van gaia zullen het wel weten, maar sommige leden niet.

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 10:46

zag er echt wel pijnlijk uit, dit zag ik een keer, echt recht in z'n kont! en zo de lucht in en een toertje lopen... ik lachte me rot maar had toch ook even rillingen hoor...! Lachen
desiree, dit vind ik niet zo makkelijk als nog-niet-volwassene. in een wereld waar daar niet naar geluisterd wordt.

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie