Boom voor Dorine: ja of nee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Boom laten planten voor Dorine?

Ja we planten de boom, restant gaat naar het KWF
81 (54%)
Nee, geen boom, alles gaat direct naar het KWF
67 (45%)

Totaal aantal stemmen: 148


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Boom voor Dorine: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 13:35

Dit topic hoort onder Dorine Acties, maar ik weet niet wie daar allemaal nog gaan kijken. Daarom maar even onder algemeen, ik denk dat ik zo meer mensen bereik?

Omdat ik het bloemstukje van bokt heb geregeld voor de begravenis van Dorine, en meer geld heb gekregen dan het bloemstuk heeft gekost, had ik al van tevoren gezegd dat ik het eventuele overschot zou overmaken aan de Nederlandse Kankerbestrijding, oftewel het Koningin Wilhelminafonds.
Nu heeft Orri geopperd dat we eventueel ter nagedachtenis een boom voor Dorine kunnen laten planten.

Omdat ik de financien voor de krans al had geregeld is het voor mij geen probleem om ook de boom te regelen. Ik heb alleen wel aangegeven dat ik daarover wel met de familie wilde praten, omdat ik vind dat wij als bokt niet de familie in de weg moeten zitten, als zij iets dergelijks in gedachten zouden hebben.
Ik heb intussen contact met Joost gehad en hem de vraag gesteld of de familie ermee accoord zou gaan als wij dit doen. Hij zegt dat wij moeten doen wat wij willen om het een plaatsje te kunnen geven, en dat hij er zelf nog niet over had nagedacht. Dus wat hem betreft zou die boom er mogen komen (als het maar geen TREURWILG is). Hij heeft echter ook aangegeven dat hij persoonlijk het hele bedrag aan het KWF zou willen zien overgemaakt, omdat de boom toch best wel prijzig is.

Dus ik sta even in dubio. Wat moet ik nu? Ik wilde daarom een poll starten, en jullie mening hebben. Reageer even in de poll, en zet als je wilt je mening er nog even onder.
Doen we de boom voor Dorine, of gaat alles naar het KWF?

Mochten er nog mensen zijn die wat willen doneren, dan kan dat. Ik had eind Juli het geld naar het KWF willen overmaken…

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:44

Ik ben voor, maar dat weet je, ik weet bijna wel zeker dat het geen treurwilg zal zijn. Maya komt vaak langs dit bos. Er komt niet alleen een boom te staan maar ook een glasplaat ter herdenking aan Dorine met haar naam erop.
Ik geloof dat er tot 30 september een boom besteld kan worden en in november gaan ze de grond in op Boomfeestdag waar ook iedereen bij zou kunnen zijn.

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:46

ik vind het ook een mooi plan!!
dorine zou er blij mee zijn geweest Lovers

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:53

Oei, moeilijk, aan de ene kant zeg ik dat we een boom moeten doen voor Dorine zodat we iets tastbaars hebben. Toen dit geopperd werd vond ik het gelijk een goed idee. Maar als ik nu lees dat Cassidy contact heeft gehad met Joost en dat hij liever ziet dat het gehele bedrag gestort wordt aan de KWF.........vindt ik het toch wat lastiger worden. Tja, wat doe je dan, ga je mee met de wens van de broer van Dorine of maken we als "Bokt" zijnde een gebaar van onszelf?(en storten dan het overgebleven geld aan KWF.
Dan vindt ik toch dat we een boom moeten planten en Dorine zo een beetje voort moeten laten leven.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:54

Ik heb helaas geen geld gestort, hoop wel dat ik mn mening mag geven..... vind een boom een mooi gebaar dus daar gaat mijn stem naar toe (als mijn stem wel geld)
Laatst bijgewerkt door Kyan01 op 15-07-03 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:55


Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:00

KWF, die herinnering blijft toch wel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 14:00

Bedankt Orri, ik was vergeten de link er bij te zetten. Nu kunnen de mensen lezen waar het precies over gaat.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:00

KWF, die herinnering blijft toch wel.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:04

Bij de kankerbestreiding gaan ook niet alle inkomsten direct naar onderzoek. Veel geld gaat naar werving, waarschuwingen e.d. en in dat opzicht denk ik dat een boom planten ongeveer dezelfde strekking heeft.

Bovendien is een bos goed voor het milieu en kunnen veel mensen daar van genieten.

Ik ben dus voor de boom Lachen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:15

Eerlijk gezegd vind ik het ook heel moeilijk. Er gaat hoe dan ook een percentage van het geld naar werving etc. bij het KWF, maar hoe groter het bedrag, hoe minder geld daar relatief aan op gaat.

Een boom vind ik erg mooi, maar onder zoek is ook erg belangrijk. Ik heb dus op "geen boom" gestemd, maar ik zit een beetje in het midden...

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:22

Ik heb toch voor de boom gekozen.
Ook een boom (natuur) is belangrijk om de mens gezond te houden en voor ziektes te behoeden.
Onderzoek natuurlijk ook... maar de boom weegt bij mij ietsje zwaarder door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:22

Klinkt harder dan ik het bedoel en voel, maar ik vind het tijd om verder te gaan. Om te stoppen met verdere acties, om de familie met rust te laten, om het een plekje met schitterende herinneringen te geven, maar om door te gaan.

Ik heb dus gestemd voor Nee, ik zou graag het geld overgemaakt zien aan het KWF.

Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot of kwets met mijn bovenstaande uitspraken, want zo is het absoluut niet bedoeld......

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:46

Ik begrijp helemaal wat Sonja bedoelt, zou ook niet weten hoe je het anders op moet schrijven. En ik ga met haar mee: alles naar het KWF. Die boom zegt voor heel veel mensen straks niet zoveel meer.

En als de sponsorrit van de grond komt, dan is dat misschien wel een veel mooier gebaar, waar heel veel mensen bij betrokken kunnen zijn. Dat is dan tastbaarder! Daarnaast denk ik dat je ook de wens van de familie moet volgen, ze zijn alle bokkers al zo ontzettend tegemoet gekomen. In hoeveel andere gevallen waren allerlei "cyberspace"-vrienden welkom geweest bij wake en/of begrafenis???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 15:04

Even een kleine opmerking: als je reageert, wil je er dan bijzetten of je mee hebt gedoneerd of niet? Bij een poll weegt iedere stem even zwaar, maar het is wel makkelijk om over het geld van een ander te beslissen. Alvast bedankt!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:13

Ik kan me helemaal vinden in het antwoord van Mandy (en Sonja). Zeker haar opmerking over een eventuele rit spreekt mij aan, en eerlijk gezegd vind ik zoiets ook net iets persoonlijker. Ik stem dan ook voor 'geen boom'.

Overigens was ik op vakantie toen het bloemstuk geregeld werd en kon toen geen geld overmaken, maar ik zal deze week alsnog een bijdrage storten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:04

Ik kan m'n bericht niet meer wijzigen, maar even als toevoeging: ik had gedoneerd voor het bloemstuk. En als de sponsorrit komt, ben ik ook van de partij, uiteraard.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:29

Moeilijk...

In eerste instantie zou ik wel wat voor de boom te zeggen vinden.
Maar er zit zeker ook iets in wat Sonja zegt, en ik vind het eigenlijk ook wel zwaar wegen dat Joost liever heeft dat het geld naar het KWF over gemaakt wordt.
Ik heb dus uiteindelijk voor NEE gestemd.

*ik heb trouwens gedoneerd voor het bloemstuk*

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:58

Ook ik kan mij vinden in het antwoord van Sonja en Mandymonica, klinkt een beetje alsof ik mee ga maar voel het net als hun omschreven hebben.
Daar heb ik zelf niets aan toe te voegen.
Ik kies dan ook voor Nee, geen boom maar direct op KWF.
Als het goed is zal je vandaag of morgen mijn aandeel bijgeschreven zien op je rekening.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:08

ik vraag me eigenlijk af waarom een nog een boom moet komen?
Nu is het een speciaal teken maar dorine leeft al verder hiero op bokt en in ieders hart, we hebben altijd nog der vredegevende begraafplaats en wie gaat er altijd naar die boom kijken???
Die boom daar zal ieder ff gaan kijken als ie geplant word en verder staat die daar een beetje te glimmen in de zon maar geen mens die kijt!!

Dus ik vind het een beetje verloren geld en ik zou het in het kwf steken!!

als ik ff te hard overkom mijn excuses, maar wou het gewoon een beetje uitleggen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:10

Ik chaam me dood, heb nog niet gedoneerd maar ga dat direct doen...
Ik heb voor een boom gestemd, een boom kost niet veel, en dan blijft er genoeg over voor de KWF, het is nooit genoeg, dat weet ik, maar ik vind een boom gewoon ook iets wat voortleeft, het zorgt voor zuurstof en dat hebben we allemaal nodig.

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:14

ik vind het een heel mooi idee om een boom te plaatsen, ik kon dorine niet zo goed.. maar na alle verhalen die ik heb gelezen was zei wel heel speciaal zei wou blijven vechten zoveel als het kon. ze wou het redden maar helaas is dat niet gelukt. daarom vind ik dat dorine een boom verdiend en de rest van het geld dan naar de kwf.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:14

misschien is de keuze makkelijker als je bedenkt: wat zou dorine kiezen?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:49

Dorine zou volgens mij niet voor de boom gaan.
Waar komt die boom te staan?
Ik vind het persoonlijk heel erg zonde van het geld.
We hebben een plek om heen te gaan als je dorine wilt herdenken.je helpt er niemand anders mee en het kost veel geld, geld dat misschien wel een mensenleven had kunnen redden...
Ik heb ook gedoneerd en zie liever dat al het geld naar KWF gaat.

Met het geld kunnen we andere mensen helpen en ik weet zek4er dat Dorine dat ook had gedaan

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:01

Ik ga ook voor kwf, heb geld gedoneerd...