De kraan blijft hier maar stromen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

De kraan blijft hier maar stromen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 01:58

De nacht voor de uitvaart heb ik gewerkt en dus niet geslapen. Vanochtend meteen doorgereden om mijn steun te betuigen.
Uiteindelijk was ik rond zeven uur thuis, heb bijna twee uren aan mijn verslag gespendeert [DA] Het overweldigende afscheid van Dorine.... , aangezien ik het precies zó wou schrijven en niet anders..
Naderhand ben ik gebroken in mijn bed gaan liggen. Ik ben lichamelijk en geestelijk op dit moment helemaal op.
Maar Dorine blijft op de voorgrond aanwezig in mijn bolletje.. de tranen blijven stromen.. van slapen is dus niets gekomen...
Over anderhalf uur moet ik weer aan het werk, maar Dorine laat me niet los...
Treur niet... hoor ik haar zeggen, maar desondanks gaat het hier maar door. Kan het niet helpen...

Dorine.. ik mis je.. en zal altijd aan je blijven denken...

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 02:06

Tjee meissie, denk aan de woorden van Peter!
Het is goed zo!
Het is heel moeilijk. Maar het is echt goed.
Ik begin zelf nu ook op te drogen, had ook niet verwacht dat ik zo veel zou huilen. Maar emoties heb je niet in de hand.
Als je met iemand wil praten, morgen of wanneer dan ook, mag je me bellen.
En meissie denk ook aan jezelf! Het leven gaat door.
Je hebt een mooi voorbeeld van kracht en inzet.
We hebben allemaal van Dorine geleerd, gebruik je lessen.

liefs mij

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:57

Gisteravond in bed had ik het ook verschrikkelijk moeilijk, ik huilde en bleef huilen. Daarvoor had ik Peter nog even gesproken op msn. Zijn vraag "vond jij het ook zo mooi vandaag" deed weer zoveel loskomen.
Ik denk dat het missen nog wel even *lees een flinke poos* zal gaan duren...

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:15

Dorine spookt ook de hele tijd door mijn hoofd. Maar ik weet dat het goed is zo. Ze heeft nu geen pijn meer en ze heeft de rust gevonden die ze al zo lang verdiende.
Denk daar aan, en zoals Petra zegt, gebruik de lessen die Dorine je heeft gegeven!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:17

Ik doe ook weinig anders dan aan Dorine denken, terwijl ik hard aan mijn stageverslag moet werken. Dan gaat het maar wat minder snel....
Kom op he San, het is echt beter zo..

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:07

Ik denk idd dat je haar nu "moet laten gaan", niet uit je gedachten, maar wel dat je verer moet. Ze heeft echt veel pijn gehad en wat dat betreft kwam het echt als een verlossing, denk ik.
Ik snap wel dat als iets zoveel indruk op je maakt dat het moetn slijten, en dat is hoe verdriet werkt: de tijd moet de scherpe kantjes eraf halen, en hoe lang dat duurt weet niemand van te voren, dat weet je pas achteraf...
Lieve San, je bent niet alleen, geef jezelf de tijd. ikzelf heb er troost uit gehaald te lezen uit haar bundel, en te realiseren hoe sterk oa Joost en Peter waren.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 19:00

ooit las ik een gedicht wat ik zo mooi vond.Ik weet nog maar een klein stukje uit het gedicht.

Treur niet want ik ben niet dood.
Treur niet want ik leef in je gedachten.
Treur niet want ik zal altijd in je herinneringen voortleven.
Pas wanneer niemand meer aan mij denkt of zich mij herinnerd, dan ben ik dood

Zo is het met Dorine ook iedereen zal zich haar blijven herinneren doormiddel van haar boekjes of doordat ze haar gekent hebben.
Bijzondere mensen leven altijd voort

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 19:13

wauw Kim, dat is idd een mooi gedicht.
en Sandra kom op he, we weten dat het beter is zo ook al doet het ons pijn, voor dorine is het echt beter zo. Zij heeft haar rust gevonden, probeer jij nou ook om tot jezelf te komen en er vrede mee te hebben.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 20:11

Dat is wat ik bedoelde Kim.. dat gedicht wat jij opschreef.
Hier gaat het in ieder geval al stukken beter
Thnx Knipoog

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23419
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:33

als ik aan dorien denk springen de tranen ook weer in mijn ogen, het is goed zo, beter voor haar en dat is ook wel zo maar ik moet de hele tijd denken aan de pijn voor Peter en zelf ook dat ze er niet meer is, nooit meer Dorine...

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 00:13

weet je zo denk ik er ook over ik heb har du sniet gekend maar he is allemaal zo emotioneel omadat die paardenwereld zo enorm hard kanz ijn maar ook zkeer zo lief en zo'n familie dat blijkt nu wel weer love ya all en allemaal kop op...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:39

ik vind het allemaal heel ontroerend wat alle bokkers voor haar voelen en voelden. ik heb lang niet het hele verhaal gevolgd, maar de laatste tijd wel. het doet me echt iets al is het ver van mijn bed, en kende ik haar niet persoonlijk. maar de berichten, de sterkte..., het gevoel 'zij is een echt voorbeeld'... iedereen kan veel van haar leren!!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:25

Ook bij mij komt dorine niet uit mn hoofd vandaan...
Heel mooie gedichtje kim..