Exotische huisdieren. jullie mening

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 17:23

Ik ben zelf wel een liefhebber van exotische dieren en wij hebben er ook een aantal. Het is alleen heel jammer dat er nog steeds mensen zijn die niet beseffen dat dat leuke leguaantje een gemiddelde groote van 1,90 m krijgt. Daarbij weten ook veel mensen maar weinig over de voeding. Daar gaat het over het algemeen mis mee. Zij staan er niet bij stil dat een slang begint met een kleine prooi en later over gaat op een steeds grotere prooi. Een muis is niet erg maar als het een konijn moet zijn !!!!!! Als ik kijk naar onze eigen dieren kan ik met een gerust hart zeggen dat ze het goed hebben. Wij hebben in de huiskamer een boom staan voor de leguaan en een warmte bak om te slapen. Hij kan daar ten alle tijden in en uit. Verder loopt hij los en maakt een hoop rotzooi Party!! . De bosvaraan (dit is een vleeseter, zowel aas als levend.) zit in een terrarium van 160 bij 170.
Voor je aan dit soort dieren begint, sta er bij stil dat ze de ruimte nodig hebben.
Tot nu toe is ons adres bekend bij opvang van it soort dieren en het gebeurd eigenlijk maar zelden dat wij iets binnen krijgen.
Het voordeel is dat als je wildvang wil hebben, dan heb je ook een vergunning nodig. De meeste dieren die in winkels zitten zijn hier gefokt en helaas is daar de verkoop nog redelijk vrij van. Als dit aangepakt zou worden dan ben je een hoop problemen voor.



chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:42

Dat is een van de redenen dat van de meeste exotische dieren wildvang in Nederland niet meer is toegestaan. Het is ook treurig maar ga daar maar eens aan doen. Van die dieren die op die manier ingevoerd worden zien wij als `normale mensen` bijna niets. Die gaan veelal via de zwarte markt naar een of andere handelaar.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:47

Haha! ik heb wel een boom in mijn kamer maar gelukkig geen aap. (of je moet de kids in die boom willen zien klimmen, maar dan heb ik toch een probleem denk ik)
Oke we maken nu wel een grap hierover, maar jullie hebben ook wel gelijk. Het is en blijft een treurig onderwerp.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Avatar22, cam, dandy123, Desty, Diddykong, DotBot, Fly_high, jufjuf, liesje_rosa, lonimma, M_D_H, Maanon_, majemalo, Niwla, Noukie123, Pferdchen, Roosje01, rossi, SemrushBot, spiritfleur, tjee en 182 bezoekers