jezelf een spuit geven...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

jezelf een spuit geven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 20:19

Nu ik na de operatie aan mn enkel in het gips zit en hem 6 weken niet mag belasten moet ik mezelf dagelijks een injectie geven met fragmin, een bloedverdunner tegen trombose.

Ik ben niet kleinzerig, heb de laatste tijd meer dan tien vaccinaties en injecties gekregen tegen vanalles en nog wat (van een mantoux voor tbc voor als we naar Mongoliƫ gaan tot zo'n vieze grote morfine naald)

Ik vind het ook niet zo erg meer om een injectie te krijgen (voorheen wel, maar toen was de laatste keer ook al heel lang geleden)
Deze injectie is ook maar een klein naaldje, die je in een buikkwabje moet geven.

Maar ik kan het niet zelf.. als mn moeder het doet, niets aan de hand (ze is huisarts dus ik vertrouw het wel Haha! )
Maar als ik het zelf probeer... 1,2,3 jaaa.. nee.. Voordat ie mn buik raakt stokt mn hand
Iemand ervaring? Hoe heb je jezelf dit aangeleerd?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:55

Ik moest in m'n been prikken. Eerst mams maar laten doen (had bij mijn vader in z'n tandvlees al prikken gegeven, dan is een been toch wat makkelijker, gewoon hops erin, leegspuiten en klaar). Ik viel toen al flauw terwijl ik dus ook echt niet kleinzerig ben, spuiten zijn geen probleem (als ik van te voren ga zeggen dat het eng is wel, maar goed, dat doe ik dus niet Tong uitsteken ), maar dat was wel even slikken. Toen mams het kon doen en ik ernaar kon kijken heb ik het zelf geprobeerd (moest zes weken spuiten, drie keer per dag dus dan roep je mams niet elke keer, kon ook niet want ik moest ook weer naar school uiteindelijk). Dat ging in het begin ook niet, dan spande ik m'n beenspier aan en dan is het erg pijnlijk. Uiteindelijk ging het wel, tot ik dus erg enthousiast werd en tegen m'n bot aan poerde. Ik weet niet of ik het nu weer zou doen, zonder blikken of blozen dan, want ik ben vorig jaar na een verdovingsspuit bij de kaakchirurg wel knockout gegaan (ik lag al dus dat scheelde Haha!). Je moet gewoon een dosis lef verzamelen en erin prikken. Het is echt het idee en het zit volledig tussen de oren, want op het laatst pakte ik m'n spuit, spoot hem erin en dan keek iedereen heel wazig van wat doet die nou en dan was het al over...

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:08

Toen ik nog elke week een spuit moest krijgen liet ik het mijn moeder altijd doen...kreeg er 1 in mijn achterste...oke kon het zelf ook wel leren om in mijn been te prikken maar iemand anders laten doen is toch altijd makkelijker he?
Maar ik weet wel dat als ik weer aan die medicijnen moet ik toch zelf wil leren spuiten.