de viruswaarschuwing : jdbgmgr.exe...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

de viruswaarschuwing : jdbgmgr.exe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 21:59

was dat een nep waarshuwing is> ik meen nml te herinneren dat dit geen virus was maar een onderdeel in het windows systeem. Klopt dit of ben ik in de war met een ander viruswaarschuwing?

dit na aanleiding van dit mail die ik kreeg:


Hallo allemaal,

Ik kreeg vandaag het bericht van iemand in wiens adresboek ik sta, dat hij het Teddybeer virus (jdbgmgr.exe) had gekregen via het adresboeksysteem, en dit ondanks het permanente gebruik van een virusscanner.

Het virus plant zich voort via het adresboeksysteem.Omdat je in mijn adresboek voorkomt, ben je geïnfecteerd. Dit virus is toch ondanks alle maatregelen buiten mijn medeweten op de computer gekomen en naar jullie doorgestuurd.

Het virus zit rustig 14 dagen te wachten voordat het schade gaat aanrichten. Het wordt automatisch verstuurd door Messenger en door het Adresboek of je nu wel of niet emails verstuurd naar je adressen.

Het virus is eenvoudig te verwijderen volgens onderstaande handleiding:



Ga naar Start, na dan naar Zoeken/Find

Kies voor file/folders en geef de naam van het virus in = jdbgmgr.exe Zorg ervoor dat je zeker de C schijf en alle andere harddisks controleert en alle sub-folders (directories/mappen). Klik nu op Zoeken/Find Het virus heeft een icoon van een Teddybeer met de naam jdbgmgr.exe.

Open het niet!!!!!!

Ga nu, indien gevonden, naar Bewerken (boven in de menubalk) en klik Alles selecteren aan. Niet openen!!!!!

Ga nu naar Bestand/File boven in de menubalk en kies voor Verwijderen/Delete. De file(s) wordt nu naar de Prullenbak/Recycle Bin gegooid.

Ga nu naar de Prullenbak/Recycle Bin en Verwijder/Delete het virus jdbgmgr daar ook. Men kan ook de Prullenbak leegmaken aanklikken. Als het Virus gevonden is bent je genoodzaakt alle personen van je adresboek hiervan op de hoogte te brengen zodat zij dit virus ook kunnen verwijderen. Check nogmaals of het virus daadwerkelijk is verwijderd op voorgenoemde manier.

Doe nu het volgende:

>a) Open een nieuw emailbericht

>b) Klik op het icoon van het adresboek links naast "Aan"/"TO"

>c) Kies alle namen en voeg deze toe bij "BCC"

>d) Kopieer dit bericht

>e) Voer bij onderwerp VIRUS in.

>f) Plak dit bericht in het emailbericht .... en verstuur"

Stuur dit bericht naar alle personen in jullie adresboek. Ook zij zijn geïnfecteerd.

Wees er zeker van dat je dit bericht per BCC verstuurd naar iedereen in jouw adresboek, zodat niemand uit jouw adresboek het emailadres van iemand anders kan vaststellen.

Het virus (genaamd jdbgmgr.exe) wordt ook niet gevonden door Norton

Antivirus, McAfee en Sophos antivirus scanners.

Excuses voor het ongemak

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019



merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 22:07

bedankt. ik had het idd net zelf ook opgezocht bij norton. Want ik dacht idd al zoiets te herinneren. bedankt voor jullie snelle respons.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Googlebot, SemrushBot en 11 bezoekers