hoe maak ik mijn computer sneller?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 15:28

Onze computer hebben we nieuw gekocht in december vorig jaar. Toen was hij super snel. Nu gaat alles zo ontzettend sloom, vooral met programma's opstarten.

Ik hou ervan om zo weinig mogelijk rotzooi op mn compo te hebben, maar ik heb het in het begin even volgehouden, en daarna ben ik ermee gestopt, omdat mn zusje en vader deze compo ook gebruiken en die alles er op laten staan, ook al gebruiken ze het niet.

We hebben in totaal meer dan 1000 mp3's (!!!!) erop staan, zou dat uitmaken??
En wat kan ik nog meer verwijderen? (zonder ruzie met mn pa te krijgen en met wilona }> )

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 15:29

eueh alles verwijderen Haha! .

hihi Extreme duivel

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:03

ZOlang je nog redelijk wat ruimte vrij hebt op je harddisk is het helemaal niet nuttig dingen weg te gaan gooien op je harddisk. Maakt echt helemaal niets uit.

Wat wel veel tijd e.d. kost zijn die dingetjes die in je tasktray terecht komen (naast je klokje rechts onder dus). die dus ff link opruimen.

Verder ook geen onnodige zut installeren die je via websites aangesmeert krijgt (Gator, Comet Cursor, etc, etc).

Verder kan het defragmenteren eens in de zoveel tijd wel eens helpen.

BTW wat meestal wel veel scheelt is het kopen van wat extra geheugen. Geheugen (DIMM's) kosten op dit moment bijna niets..