3 jr. meisje overleden door nalatigheid politie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:32

egh.. heeft iemand er al aangedacht dat dit echt perongeluk kan zijn? het is vreselijk voor dat kind maar ik zie allemaal posts als "wat een rotstreek" en "stomme politie" etc etc.. Het enige wat we weten is dat het gebeurt is niet hoe en wat.. En zolang hier in nederland ook nog mensen dood gaan in de cel doordat er niet op ze gelet wordt ga ik geen oordeel vellen over de politie in een land waarvan ik niet eens weet hoe het reilt en zeilt kwa politie. Misschien hebben ze het wel zo enorm druk daar dat zoiets als een telefoontje idd vergeten kan worden.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."


DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:46

Ik ben het ook niet aan het goed praten maar sommige reacties impliceren dat het express gedaan zou zijn.. Terwijl daar helemaal geen bewijs of aanleiding voor is.
Voor de rest weet niemand hoe het precies is voorgevallen.. Hoe kan je dan zeggen dat het eventueel expres is omdat het toch maar om een meisje gaat...

Is het erg dat het gebeurt is Ja. het had ook nooit mogen gebeuren. Zal er ook een onderzoek gedaan worden en eventuele "schuldigen" daar flink voor bestraft worden Ja. Zijn wij in de positie om daarover te oordelen Nee.
Laatst bijgewerkt door DunnitsMystery op 26-06-03 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:50

Prima schreef:
dunnit, in nederland zou de politie aangeklaagd worden voor verwijtbare verwaarlozing met de dood tot gevolg, denk je niet. Sommige dingen gebeuren idd niet express, maar dat doet weinig af aan de verwijtbaarheid. Je kan natuurlijk ook kijken naar de cultuut verschillen, maar dat is weer iets anders natuurlijk.


En dat gaat ook hopelijk daar gebeuren.. Maar ik vind het dus te ver gaan om te impliceren dat het expres gebeurt zou zijn.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:54

Sonja schreef:
Daarom schreef ik het ook in vraagvorm tussen haakjes....
Je kunt idd niet zeggen dat het zo is, maar ik moet zeggen dat het wel het eerste was wat door m'n hoofd schoot. Je hoort vaak van die vreemde verhalen, en kennissen van mij hebben een Chinees meisje geadopteerd, dat in eigen land 'ingeleverd' was omdat het 'maar' een meisje was.....


Dan zou je eigenlijk moeten weten dat dat niet opgaat voor heel china. We weten niet eens waar het gebeurt is. Per grote stad verschilt de omgang en waarde betreft meisjes al .. laat staan dat we het over het platteland hebben..
De omgang met meisjes is ook schandalig daar (ff heel grof algemeen genomen) dat wil ik ook helemaal niet weerleggen.. Alleen vind IK het dus te ver gaan om dat als argument te gebruiken dat het misschien wel eens expres gebeurt is..
Zolang er nog geen onderzoek daar is geweest zullen we het ook niet weten. En ik hoop ook wel degelijk dat die komt, maar voor die tijd blijft het gissen.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:11

Desiree schreef:
Chinezen hebben weinig respect voor het leven.

MAar dat stomme wijf zal wel met haar kop bij de drugs hebben gezeten!


Hoppa.. er wordt ff een hele bevolkingsgroep hier beoordeeld.. of moet ik zeggen veroordeeld?

Misschien heeft dat stomme wijf wel erachteraan gezeten maar is er niet geluisterd.. Of ze is in een cel geflikkerd en ook verder niet meer naar omgekeken.. of ze had last van afkickverschijnselen.. Ook aan die mogelijkheden gedacht????

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:18

Desiree schreef:
dat stomme wijf zat aan de drugs! Ze moet gewoon een normaal leven leiden zodat ze ZELF voor haar kind kan zorgen dus ze blijft schuldig! Als je aan de drugs bent, of iets illegaals doet, WEET je dat je het risico loopt vast te worden gezet. En dat risico neem je niet als je kinderen hebt.

Ik ben heel boos over wat ik vaak hoor over china. dit is gewoon een van de vele dingen die er gebeuren die ik verschrikkelijk vind. Ik zal eens kijken of ik dat topic over dat weeshuis nog kan vinden.


Hmm ja, maar misschien was ze al aan de drugs voordat ze dat kind kreeg? misschien was ze b.v. wel verkracht en heb ze toch besloten om dat kind te houden ondanks dat het een meisje was..
En misschien heeft ze wel haar best gedaan om eraf te blijven maar aangezien ze in china nauwelijks gehoord hebben van het woord afkickclinik is dat dus niet gelukt.. Het is zo makkelijk om te oordelen vanaf hier he?

Er zijn wel meer landen waar verschrikkelijke dingen gebeuren.. Overigens hoef je niet eens ver te kijken daarvoor, ga maar eens bij een paar bejaardentehuisen langs hier in nederland.!
Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar ff voor het gemak een hele bevolkingsgroep daarvoor moet veroordelen.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:49

Desiree schreef:
Ik weet het prima, hoe armer of hoe slechter ontwikkelder het land, hoe lager het moraal. Maar ik dacht dat China toch redelijk modern was. niet dus. Alleen in economisch opzicht is het modern.

WAt hier in bejaardentehuizen gebeurt is niet zoals het hoort nee. Maar het kan natuurlijk niet tippen aan de ellende in China. Hoe ze daar dieren doden, en hoe ze daar met kleine kinderen om gaan. Dat valt niet met elkaar te vergelijken.


Dat eerste ligt er een beetje aan wat jij of ik ontwikkeling noemt natuurlijk. Ik ken wel een paar "minder ontwikkelde" bevolkings groepen die toch een stuk beschaafder zijn als wij. Moraal <> armoede is natuurlijk wel meer aan elkaar verbonden.
China is modern voor chinese begrippen.. Je moet niet china met een westerse blik zien.

Hoe ze daar dieren doden is in onze westerse beschaving niet normaal b.v. zij weten niet beter.. Dat het moet veranderen dat is wat anders maar je kan niet zeggen dat ze niet beschaafd of ontwikkeld zijn omdat ze dingen anders doen.
Als jij bent opgegroeid met het idee dat je een hond moet doden door hem op te hangen zodat het vlees beter is, iets wat je geleerd heb van jouw vader die het weer van zijn vader heb etc etc. Dan weet je toch niet beter? Wij vinden dat verschrikkelijk, maar ja wij zijn ook zo beschaafd met onze kippenfokkerijen en kalverkisten..

De grap is dat de zorg voor bejaarden in china juist weer heel anders is als hier.. hier wordt opa in een tehuis gestopt omdat het makkelijk is daar zorgt de familie voor hem.. In china vinden ze het verschrikkelijk en schandalig wat wij met onze oudere doen..

Wij vinden het immoreel dat chinesen b.v. hond eten, aan de andere kant zal een indier het immoreel vinden dat wij koe eten.

Het is allemaal een kwestie van perceptie maar ik vind dat je NOOIT een heel volk mag veroordelen daarop.

Overigens is dit niet bedoeld om de dood van dat kind goed te praten.. bovenstaand is eigenlijk een beetje off-topic.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:20

Egh wil niet zeuren maar dat stukje is een reactie op deze opmerking van jou "Chinezen hebben weinig respect voor het leven."
Maar als je vind dat ik jouw veroordeel moet je dat zeggen. Ik geef alleen mijn visie als reactie op jouw opmerkingen.

Hey dat je kwaad bent is niets mis mee. Betekent alleen maar dat je je voor meer dingen intresseert en betrokken mee bent dan alleen jezelf Knipoog
Enige wat ik wil zeggen is dat mensen op moeten letten met het vellen van oordelen. Zeker als dat oordeel gebaseerd is op westerse normen en waarden. Tuurlijk zijn er dingen fout in landen als china, maar er zijn evenveel dingen fout in westerse landen.
Probleem is dat het vellen van een oordeel heel makkelijk gedaan is. Zeker als je dus geen zin erin heb of de moeite ervoor wil nemen om het vanuit een andere perceptie te zien.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:37

Nee ik snaptje wel dat je niet kwaad op mij was maar op dingen die gebeuren..

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."


DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:54

Desiree schreef:
Ik wil jou niet beschuldigen van het feit dat je me veroordeelt, zo zie ik het niet. Ik zei alleen maar dat ik helemaal geen zin heb om netjes na te denken dat ik mensen niet mag veroordelen. ik ben gewoon pissig omdat bepaalde dingen gebeuren, snappie. En nee, Amnesty international krijgt niet mijn steun. Maar dat heeft weer andere redenen (of topic). Maar inderdaad, ik voel me betrokken soms bij andere dingen dan die met mezelf te maken hebben. En ik had best wat onverschilliger willen zijn. Dan kon ik vast ook heel wat neutraler zijn en minder hard zijn in mijn uitspraken.


Je moet juist niet onverschilliger zijn.. Dat is ook helemaal niet wat ik bedoel met mijn reply's. Het enige wat ik wil zeggen en dat geldt niet alleen voor jou maar voor een heleboel mensen (incl. mezelf) Dat we niet zomaar een volk mogen veroordelen vanwege hun normen en waarden of de acties van een paar invidueen. Als je geen begrip kan hebben voor bepaalde normen kan je ze ook nooit veranderen. Ik zou graag zien dat china b.v. diervriendelijker is (om china er maar ff bij te houden) maar als ik niet het begrip voor hun methodes kan hebben hoe zou ik b.v. ze dan moeten overtuigen dat het anders moet?
Voor ons is kinderarbeid taboe. In bepaalde landen is het normaal.. waarom? omdat het vaak de enige manier is voor een familie om te overleven. Als je daar geen begrip voor heb, en als je geen alternatief kan bieden kan je het ook nooit veranderen.

En om ff on-topic te blijven .. Met begrip bedoel ik situaties gerelateerd aan normen en waarden.. De dood van dit kind is heel wat anders natuurlijk.
Maar hoe hard dit ook klinkt een zekere vorm van begrip voor de "mindere" waarde van meisjes in china is nodig.. Om zoiets te veranderen moet je je kunnen verplaatsen in die gedachte gang.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 15:49

Inzicht.. idd beter woord.. kwam daar ook ff niet op..
Tja het gevaar van starheid is dat het vervalt in kortzichtig. En dat is iets wat je moet voorkomen.. Door kortzichtigheid krijg je b.v. van die opmerkingen dat alle palestijnen terrosten zijn en ga zo maar door..

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abrina71, Astrid_Brann, bora, ComscoreBot, Galaika, gigil, karelien, katinker, Maanon_, myk_en_shant, Niwla, Poosje81, SennaS, spookyskippy, VuurVleugels, wiifke, xColorCross, xHaithi, YandexBot, ynskek, Zilfstar en 75 bezoekers