Over MKZ, ik snap iets niet..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 10:22

...ik volg nu al dagenlang het nieuws, Barend en van Dorp, Sonja en nog meer programma's die ik anders nooit kijk, maar er ontgaat mij iets wbt dat MKZ. Misschien ben ik nou wel heel erg blond ofzo, maar wat is nou het probleem?????? Werd al gezegd op tv: dat vervoersverbod sloeg al nergens op, want het is door de lucht 20 km overdraagbaar, dat bedrijf waar het als eerste was had ook al maanden geen in of uitvoer van vee gehad. Bovendien: de herten en wilde zwijntjes in de bossen kunnen het ook hebben, dat zien wij dus niet, want die leven in het wild. Die worden dus ook niet geruimd en kunnen het dus heel simpel verder verspreiden. Maar dan nog: 5% van de (jonge) dieren gaat dood aan MKZ, dus het is niet een vreselijk dodelijke ziekte. Het vlees mag gewoon nog gegeten worden, dus ook vanuit dat oogpunt is het nog geen ramp. Beesten lijden er een paar dagen van en dat is niet leuk, maar ook niet onoverkomelijk...er heersen wel meer virussen nl. Dus: WAAROM worden die dieren dan geruimd, verbrand en al die ellende meer?? En WAAROM dus die vervoersverboden. Mijn opa is boer geweest en die zegt dat ze boeren minder willen, maar ik weet niet of ik dat echt moet geloven. Ik hoor daar dus niks over op het nieuws. Heeft het soms met de export van het vlees te maken ofzo?

Groetjes Suzanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Amanda_T, Amazonbot, colette40, DeEenhoorn, Kaatastrof, KarinW86, roosjenat, SuperSuup, ttranch en 181 bezoekers