Wie heeft hier ooit last van gehad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Wie heeft hier ooit last van gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 13:19

Ik heb enorme spierverkrampingen in het midden van mijn rug rechts. Het slaat op mijn ademhaling ik trek scheef en de pijn is ondragelijk. Dit heb ik al sinds vorige week zondag. Mijn fysiotherapeut zegtdat als het morgen niet veel minder is dan gaat hij met mijn huisarts spreken. Nou ik verwacht echt geen verbetering.

Er is momenteel geen houding die niet zeer doet ofzo. Autorijden is onmogelijk.......

Wie heeft hier ook ooit last van gehad? IK heb het vaker gehad maar niet in deze mega erge vorm.
Ik word gek van de pijn de onmacht maar ook van de enorme verveling.......dat ik mijn paarden niet kan verzorgen enzzzz.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:58

Yeej, pijnlijk he. ik heb het ook weleens gehad..Gewoon plat op mijn rug op mijn bed gaan liggen en rustig door de buik ademblijven halen..Ook een heel warm bad hielp wel.Maar bij mij duurde het echt geen week hoor.Een halve dag en het was over.

Beterschap!

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:46

auch..kramp doet zo vreselijk pijn Boos! sterkte dermee

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:52

Ik heb dat ook weleens gehad, maar dat was na een val van een paard. Ik was toen vervelend terecht gekomen en heb er een dag of 2 last van gehad.
Maar als het niet wegtrekt, dan zou ik idd even langs de dokter gaan.
Beterschap!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:22

Dat had ik vorig jaar toen ik mijn ruggenwervel had gebroken. De spier die eraan vast zat en die doorloopt over de ribben gaf het gevoel dat jij omschrijft. Met iedere ademhaling trok hij aan en gaf hij pijn. Mijn fysio heeft hem behandeld met een stroomapparaatje en het was snel over. Een goede masseur kan ook wonderen doen Knipoog

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:21

Ik heb dat vroeger tussen mijn schouderbladen gehad. Er was toen een tussenwervel verschoven. En inderdaad die spier die eraan vast zat (en doorloopt over de ribben) geeft dat gevoel.
Behoorlijk pijnlijk!
Ben toen gekraakt en ben daarna ook behandeld met een stroomapparaatje.
Ik zou als ik jou was toch naar de dokter gaan!
Het is bij mij wel over gegaan, maar het blijft een zwakke plek!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 19:00

Ik ben door de dokter naar mijn fysio gestuurd. Maandag heeft hij het zaakje gekraakt. Hij zegt gezien de plaats waar het zit dat het vanuit een val moet zijn gekomen. Aangezien dit lang is geleden kan dit opgewekt zijn door mijn stage (ik zit bij een aardbeienkwekerij).
Maar hij vindt dat het wel erg lang blijft duren aangezien het eigenlijk neit minder wordt. Het is beter geweest maar de dag erna was het meteen weer foute boel.
Dus ik hoop dat het morgen een stuk beter is.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:59

Ik heb regelmatig last van mijn rug, ook van die plek waar jij beschrijft.
Alles doet dan pijn en ademhalen, autorijden gewoon alles doet pijn.

Ik doe dan verschillende dingen, want het moet natuurlijk wel mogelijk zijn op dat moment.

Massage...mmmmm
Hete douche...mmmm

Ik heb een half jaar manuele therapie gehad, kraken dus, maar dit werkte in eerste instantie wel, maar op een gegeven moment begon het kraken echt pijn te doen daar in mijn rug, en dat was niet normaal en hoorde niet.
Maar dat is misschien bij iedereen verschillend.

Ook ben ik een paar keer gemagnetiseert, en dat werkte ook heel erg lekker.
Vooral met een rustige massage er achteraan.
Maar voel het nu ik weer ga rijden soms iets meer terugkomen.
Dus ga binnenkort maar weer eens op de tafel liggen.

Bij mij is het trouwens ook van een val van mijn paard, is al iets van 7 jaar geleden maar het blijft terugkomen, denk ook neit dat het ooit echt overgaat.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 23:03

Sily schreef:
Ik heb regelmatig last van mijn rug, ook van die plek waar jij beschrijft.
Alles doet dan pijn en ademhalen, autorijden gewoon alles doet pijn.

Ik doe dan verschillende dingen, want het moet natuurlijk wel mogelijk zijn op dat moment.

Massage...mmmmm
Hete douche...mmmm

Ik heb een half jaar manuele therapie gehad, kraken dus, maar dit werkte in eerste instantie wel, maar op een gegeven moment begon het kraken echt pijn te doen daar in mijn rug, en dat was niet normaal en hoorde niet.
Maar dat is misschien bij iedereen verschillend.

Ook ben ik een paar keer gemagnetiseert, en dat werkte ook heel erg lekker.
Vooral met een rustige massage er achteraan.
Maar voel het nu ik weer ga rijden soms iets meer terugkomen.
Dus ga binnenkort maar weer eens op de tafel liggen.

Bij mij is het trouwens ook van een val van mijn paard, is al iets van 7 jaar geleden maar het blijft terugkomen, denk ook neit dat het ooit echt overgaat.


Een hete douche werkt inderdaad verlichtend, vooral je ademhaling wordt dan weer normaal. De massages bij de fysiotherpeut zijn op dat moment ook nooit pijnlijk en eigenlijk wel fijn moet ik zeggen.
Ik ben maandag gekraakt, het was wel meteen een opluchting maar ik moet zeggen dat ik toch wel het idee heb dat sommige bewegingen nu pijn doen in de wervels ipv in de spier. Dus bijvoorbeeld traplopen....elke stap schokt dan dat was eerst niet. En ik heb ook wel eens rugpijn in de wervels gehad en dan deed ook elke aanraking beweging op die manier pijn.

Het begint ook allemaal met wat stijfheid in/onder de schouders.

De laatste keer dat ik hard ben gevallen is 4 jaar geleden nu. Dus toch wel weer eventjes, maar ik moet zeggen dat ik sowieso een zwakke rug heb en toch met regelmaat (elk jaar) last heb daarvan. Welles waar in verschillende vormen maar toch. De keer daarvoor dat ik mega hard ben gevallen is 6 jaar geleden en weer daarvoor is bijna 10 jaar geleden en dan nog een keer toen ik 8 was dus zo'n 14 jaar. Voor de rest ben ik nog maar een keer tijdens een springles 3x gestuitert maar niet echt zeeeer hard. De andere keren waren behoorlijke butsen. En dan zijn dat ook nog de enige vallen die ik gemaakt heb in mijn leven, welles waar niet veel maar wel zeer hard. Alle keren met dat ik een week niet op of neer kon en dat het zwart werd voor mijn ogen met sterretjes enzo.

Dus ik geloof wel dat het daarvan kan komen.

Ik hoop dat het snel over is want ik wordt echt al lichtelijk gek.......van de pijn, onmacht, verveling enzzzzz.......

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:02

Het klinkt asl een verschoven tussenwervel (heb ik onlangs ook mogen ervaren Frusty ) allereerst naar je huisarts en een verwijsbrief vragen voor een goede fysiotherapeut het liefst in combinatie met manuele therapie. Je krijgt dan oefeningen die je moet doen en dat heeft mij verschrikkelijk geholpen. Mijn Fysio zei alleen dat hij had gewild dat ik gelijk was gekomen i.p.v. verkeerde oefeningen die ik al die tijd had gedaan en het alleen maar erger heeft gemaakt Verdrietig Veel succes en als je vragen hebt mag je me altijd pben Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:26

De eerste keer dat ik gekraakt werd had ik onwijze last van hoofdpijn en misselijkheid jij ook?

De reden daarvoor was dat het al die jaren vast had gezeten en alles in mijn lichaam was er aan gewent geraakt.
Op het moment dat het "los" gekraakt werd werd alles in mijn rug en nek anders *nek kraken is zo eng als je Rocky films gekeken hebt*

Mijn huisarts en fysio hadden het ook over verschoven wervels, maar heb er nooit oefeningen voor gekregen eigenlijk.

En die vallen van mij, waar het waarschijnlijk aan gelegen heeft *ook zwart en ook sterretjes* zijn nu zo ongeveer 7 jaar geleden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:58

waarschijnlijk heb je gewoon een spier verrekt of zo door een verkeerde beweging. ik heb het ook ooit in mijn onderrug gehad, en dat was ontstaan door het overgeven toen mijn maag van streek was. Daarna is het nooit meer voorgekomen.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 10:15

Desiree schreef:
waarschijnlijk heb je gewoon een spier verrekt of zo door een verkeerde beweging. ik heb het ook ooit in mijn onderrug gehad, en dat was ontstaan door het overgeven toen mijn maag van streek was. Daarna is het nooit meer voorgekomen.


Een gewone spierverrekking had allang over moeten zijn of verbeterd. Dit is al vanaf vorige week zondag aan de gang zonder enige verbetering.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:24

het kan ook goed een ontsteking zijn. of misschien zit er een scheurtje.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 11:11

Nou ja ik wacht maar af wat mijn fysiotherapeut straks zegt en wat de dokter ervan vindt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:30

orionneke schreef:
Nou ja ik wacht maar af wat mijn fysiotherapeut straks zegt en wat de dokter ervan vindt.

ik ben toch wel benieuwd wat jou dan mankeert. MAar als het zomaar op is komen zetten, kan ik me niet voorstellen dat het zo iets ernstigs zal zijn. Afgezien van het feit dat het je wel een hoop vervelendigheid brengt.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 13:04

Desiree"]
[quote="orionneke schreef:
Nou ja ik wacht maar af wat mijn fysiotherapeut straks zegt en wat de dokter ervan vindt.

ik ben toch wel benieuwd wat jou dan mankeert. MAar als het zomaar op is komen zetten, kan ik me niet voorstellen dat het zo iets ernstigs zal zijn. Afgezien van het feit dat het je wel een hoop vervelendigheid brengt.
[/quote]

Je hoort het in iedergeval nog, daarbij heb ik het wel al vaker gehad in lichtere vorm dan wel.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 16:55

Sily"]
De eerste keer dat ik gekraakt werd had ik onwijze last van hoofdpijn en misselijkheid jij ook?
[/quote]

Dat heb ik nog vrijwel elke keer als ik gekraakt moet worden bij mijn Fysio Frusty Misselijk hoofdpijn en soms zelf echt zware migraine aanvallen.
Het belangerijkste is ook dat je na het "kraken" 24 uur lang geen zware belasting van je lichaam vraagt dus ook niet paardrijden................. Helaas zal ik de rest van mijn leven genoodzaakt zijn om minstens om de 2 maanden weer een sessie fysio te krijgen aangezien ik het meestal na 2 maanden niet meer uithou van de pijn in mijn nek

[quote="Desiree"]
[quote="orionneke schreef:
Nou ja ik wacht maar af wat mijn fysiotherapeut straks zegt en wat de dokter ervan vindt.

ik ben toch wel benieuwd wat jou dan mankeert. MAar als het zomaar op is komen zetten, kan ik me niet voorstellen dat het zo iets ernstigs zal zijn. Afgezien van het feit dat het je wel een hoop vervelendigheid brengt.
[/quote]

Vind dit een beetje kortzichtig Desiree. Ik had laats een heel leuk avondje tijdens Indoor Brabant, helaas heb ik die avond veel schuinachterom gekeken en niets gemerkt, het gevolg was wel dat ik de volgende dag een verschoven tussenwervel had waardoor ik bijna 1 week niet kon lopen, liggen of zitten, na 3 weken spierverslappers, intensief fysio en manuele therapie veel pijn en weinig slaap kon ik eindelijk weer een beetje (maar nog wel met pijn) de normale dingen doen.

Het kan dus absoluut iets ernstigs zijn, ook al komt het "zomaar" opzetten.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 17:25

Ik ben dus bij mijn fysio geweest, vanmorgen dacht ik dat de pijnstillers op waren, tenminste wat ik gebruikte was op. Ik werd dus om half 6 wakker en toen had ik al zoiets van nee he...... toen werd het om half 12 weer ondragelijk omdat ik geen adem kreeg toen kwam mijn moeder met iets dergelijks hetzelfde aanlopen. Heb er twee ingenomen dat mag dan wel niet maar oke. Toen naar de fysio ik kon welles waar redelijk autorijden. Hij heeft weer wat gekraakt. Ik moet morgen weer naar de dokter maar wonderbaarlijk genoeg heb ik op dit moment eigenlijk geen pijn enzo als ik me gewoon rustig houdt. Maar ik weet dus neit of dat dat nog komt door die pijnstillers. Dus ik wacht mooi af na deze nacht dan weet ik voldoende of het iets verbeterd is of dat het aan de pillen ligt dat ik nu niks weinig voel. En morgen naar de dokter......ben benieuwd wat die doet want de vorige keer keek ze ook amper.
De fysiotherapeut zei dat het kon dat ik valium krijg als spierverslapper omdat ik dus astmatische aanvallen krijg door de spierverkramping. Ben benieuwd hoe deze nacht voor mij zal verlopen.

Nog even, ik werk al weken in een zeer slechte houding. Heb een week 40 uur staan schoffelen op mijn stage. Daarna ben ik bijna 4 weken aan het aardbeienplukken geweest wat inhoudt op je knieen kruipen en links en rechts van je aardbeien plukken en dan je karretje naar voren schuiven. Ook betekend dit kratten van 6,5/7 kg tillen. Als ik moest wegen en controleren tilde ik dus constant deze kratjes op wegen weer optillen en op het pallet zetten. Ook het vullen van de kratten met bakjes heb ik gedaan. Dus dit is niet de ideale werkhouding/wijze als je een slechte rug hebt of al iets hebt wat niet goed is. Dus verbaasd ben ik niet hoor dat het "zomaar" is op komen zetten.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 11:57

Nou ik ga zo naar het ziekenhuis om een foto te laten maken....ze zullen wel hele fantastische houdingen voor me in petto hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:01

ik denk dat ze je uiteindelijk cesar therapie aan zullen raden. dus oefeningen om spieren die jouw houding kunnen verbeteren te versterken of juist versoepelen. Het kan best zijn inderdaad dat je werk gedaan hebt op een verkeerde manier, of die jouw rug eigenlijk niet aan kan. Jij moet leren je grenzen aan te voelen. KEnnelijk heb je dat niet gedaan. Maar uiteindelijk leer je dat wel. Alleen de hard way he, zoals nu. Sterkte.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:08

Ow, ik ken het! Dat wil ik echt nooit meer meemaken. Als ik ergens "bang" voor ben geworden. Ik ben sowieso al een kramp-type. In m'n kuiten, voeten, tenen, zelfs in mijn handen, vingers en oogleden! Verdrietig

Volgens mijn huisarts was het een stress-reactie.... Pijnstillers hielpen gelukkig goed, de kramp moest gewoon overgaan...

Groetjes!
Jacqueline