iiiiiiiiieks mei-kevers :r

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

iiiiiiiiieks mei-kevers :r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 12:24

nou wij hebben dus buiten last van een keverplaag (of hoe je het ook wilt noemen) en het zijn niet van die lieve kleine kevertjes neeeeee natuurlijk niet het zijn kevers van 2-3 cm. Misselijk blergh, en ik wist dat we ze BUITEN hadden. Dat hadden mijn ouders gezegd, en bij onze buren naast op het veldje schijnt dat er op de basketbalpaal zeker 1000 zaten. Maar ook in onze boom zaten er veel en bij de buren bij de schoorsteen. Nou niks aan de hand zou je zeggen. Kom ik gisterenavond boven, WAT ZIE IK DAAR OP DE OVERLOOP!!!!!!!!!!!!!!! juist ja 2 van die vieze kevers!!!!!!!! Misselijk bah de rillingen lopen nog over mijn rug als ik eraan denk. Maargoed, bleek dat Dennis er gistermiddag ook al 1 had vermoord, en even later zagen we ook nog een 4de. Wij naar de buren, maar die waren niet thuis. Wij naar de andere buren om te vragen of ze daar ook last van hadden. Nee zegt die buurman. hahahha even later gaat de deurbel Haha! is het de buurman, ik heb ze toch wel zegt hij, hebben ze dode kevers op de zoldertrap liggen. Hun naar hun andere buren, en daar hadden ze ze ook. Wij de ongediertebestrijding opgebeld, maar daar konden ze niks tegen doen. Die blijven een paar dagen hooguit 2 weken (!!!!!!!!) en daarna gaan ze vanzelf weer weg Verward nou lekker zitten we dus wel met die kevers opgescheept, maar ze komen alleen 's avonds, en ze komen binnen via het ventilatiesysteem. Dus ik kom 's avonds niet meer boven. De buurman is ook nog even geweest om gif te spuiten op zolder. Maargoed echt lekker heb ik vannacht niet geslapen Gaaaap

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:35

Wacht maar tot je engerlingen in je tuin hebt, dan komen ze elk jaar }>

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:10

Het was nog geen 3 mei en ik zag die dingen al. Met ze allen komen ze op het licht af, want volgens mij zijn het nachtbeesten.....

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:26

Ik zou echt niet meer slapen Bloos
Ben als de dood voor dat soort dingen

Sterkte ermee Knipoog

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:01

Vorige week in Frankrijk hadden ze ook massa's van die beesten !!! Omdat wij ze alleen nog maar vliegend hadden gezien, dachten we eerst aan 1 of ander gevaarlijk insect, alle geluk dat het MAAR meikevers waren. Maar als ze echt met veel zijn moet ik er ook niks van hebben hoor.

En wetende dat ik al jaren geen meikever meer had gezien, dacht dat die beesten in België waren uitgestorven ofzo...

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:32

pffff, wij in de stad hebben dan muizen!!!
Maar keveres lijken me wel heel erg!!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:36

Hoe ziet zo'n schatje er precies uit?Wij hebben in de mesthoop kevers.Die zijn ook zo'n beetje 3 cm en hebben een soort neushoorn op hun kop.Erg lief Als je in de mesthoop gaat wroeten vind je van die grote larven Misselijk

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:58


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:45

Wij hebben er in niet zo heel erg veel last van, mijn hond slaat ze altijd neer met zn poot en daarna eet ie ze op Schijnheilig

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:21

Ze zijn vrij zeldzaam in België en beschermd, je mag ze dus niet eens doodmeppen als ze in huis zitten ofzo (in theorie)

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 11:18

ow nou haha ik weet niet of je ze hier mag doodmeppen, maar wat moet je dan? jakkes in je huis laten zitten en dan krijgen ze larven Misselijk nee dank je wel! De hond van de buren had er ook al 1 opgegeten Haha! Mja en hoe ze er precies uitzien? Zwart, met een schild *LOL* of ze een neushoorn neus hebben weet ik niet, haha zo dicht bij durfden ik niet Haha!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:32

leentje schreef:
Ze zijn vrij zeldzaam in België en beschermd, je mag ze dus niet eens doodmeppen als ze in huis zitten ofzo (in theorie)


Dacht ik het niet dat ze hier beschermde dieren zijn !!! Was alleen niet zeker.
Auk: kan je er niet een paar naar hier sturen dan ben jij er vanaf en hebben wij er nog meer !!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:55

Wij hebben dus de larven van de meikever in de tuin en ze vreten onze hele tuin leeg, wat een plaag. We hebben er al weet ik hoeveel uitgehaald en ze blijven maar uit onze tuin komen. Daaaaaag mooie bloemetjes en plantjes! Boos!