Paps gaat vandaag naar huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Paps gaat vandaag naar huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 10:20

Lachen
Eerder dan de planning was, hij lag sinds maandag op een gewone afdeling, eerst alleen op een vierpersoons kamer, daarna kwamen er drie oudere vrouwen bij. Hij was vanaf toen alleen nog maar op het balkon te vinden met zijn boekje ( Haha! ) hij werd stapelgek van dat geklets en het braken en het constant op de po moeten van de dames Schijnheilig
Hij heeft met zijn arts overlegd en ze hebben het programma 2 dagen versneld. Traplopen, buiten wandelen en vandaag nog een fietstest.
Ik kwam gisteravond en toen zat hij al gedoucht en in nette kleding in de hal, klaar voor vertrek, hij wil zo graag naar huis.
Dat hij geen standaard patient was wist ik al, maar zo erg?
Een week geleden een hartinfarct en meneer loopt in zijn nette kleding rond en haalt drinken voor de ouden van dagen, doet het raam open als zij dat willen, enz enz. *LOL* Het enige dat hem verraadt is het bandje om zijn arm met zijn naam erop!
Vandaag dus de fietstest, ze gaan bekijken wat voor medicijnen hij voorgeschreven krijgt en ze gaan het over een cholesterolverlagend dieet hebben en dan is hij weer thuis.
Hij zal nog heel rustig aan moeten doen, maar het is zo'n verbetering met die eerste dag, iedereen is behoorlijk opgelucht.
Laatst bijgewerkt door Cody op 11-06-03 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:31

Haha, wat een actie. Hoe zo erg graag naar huis willen.
Maar ik ben blij voor je dat het zo goed gaat.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:32

een echte doorzetter die vader van jou wat fijn
dat hij weer naar huis mag!!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:34

Wat goed om te lezen! Dat zal een opluchting voor hem zijn. Kan me erg goed voorstellen dat hij met zijn boekje ergens naar toe vluchtte...
Als ik het zo lees heb ik wel het idee dat rustig aan doen voor je vader nog een probleem gaat vormen. Of heb ik dat verkeerd? In ieder geval, goed dat hij weer naar huis mag. Lachen

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:38

Cody,wat fijn dat het weer goed gaat met je vader!
Laten we hopen dat het zo blijft gaan,laat hem vooral de rust nemen die hij nodig heeft voor zijn herstel.Ik weet uit ervaring dat mannen eigenwijs zijn,[mijn vader was ook hartpatient]en dan alles voor iedereen willen doen om maar niet met zichzelf bezig te hoeven zijn!

Ik wens jullie heel veel sterkte,en je vader beterschap!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 10:39

Of dat moeilijk voor hem gaat worden weet ik eigenlijk niet.
De reden waarom hij graag naar huis wil is omdat hij juist in het ziekenhuis zo onrustig wordt. Hij slaapt er slecht, ook omdat zijn kamer precies naast de afdelingsdeuren is, die gaan dus de hele dag door open en dicht, met zo'n zoemgeluid, je wordt er idd gek van.
Dus het is niet zo dat hij graag naar huis wil om weer dingen te ondernemen, hij vind het ook best spannend allemaal, hij kan immers niet meer op zijn lichaam vertrouwen, dus ik denk wel dat hij rustig aan zal doen de komende tijd. Hij wil ook niet teveel bezoek de eerste dagen, dat zegt heel wat, normaal is het bij hem 'hoe drukker hoe gezelliger' maar hij weet nu ook dat hij dat nog niet moet doen.
Ik denk ook dat het beter voor hem is als hij weer lekker thuis is, denk ook dat hij dan pas echt kan uitrusten eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:39

Cody schreef:
:)
Ik kwam gisteravond en toen zat hij al gedoucht en in nette kleding in de hal, klaar voor vertrek, hij wil zo graag naar huis.
Dat hij geen standaard patient was wist ik al, maar zo erg?
Een week geleden een hartinfarct en meneer loopt in zijn nette kleding rond en haalt drinken voor de ouden van dagen, doet het raam open als zij dat willen, enz enz. *LOL* Het enige dat hem verraadt is het bandje om zijn arm met zijn naam erop!


Oooh, vind het wel een beetje zielig dat hij daar zo snel weg wilt, maar aan de andere kant mooi dat hij zo goed en snel is opgeknapt. Nu nog aan zijn verstand brengen dat als hij thuis is het ook rustig aan moet doen. Succes ermee! Trouwens wel goed dat hij voor anderen zorgt terwijl er eigenlijk ook wel wat voor hem gezorgd moet worden, sociale pappie heb jij. Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:42

wat fijn dat hij zo snel zo opgeknapt is dat hij daar weg kan.

Hopen dat deze stijgende lijn goed doorzet!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:43

Kan het me voorstellen, een ziekenhuis is toch minder relaxed dan thuis. Thuis kun je je eigen tijd indelen (en op je eigen manier rustig aan doen), in een ziekenhuis heb je veel met anderen te maken en met een vast dagritme. En dan die rottige bedden...

Ben blij te horen dat je vader in ieder geval alweer in zoverre is opgeknapt dat ze hem durven 'loslaten'. Hoop dat alles vanaf nu alleen maar beter gaat!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:52

Nou, kan me goed voorstellen dat je na een paar dagen echt zo gauw mogelijk weer naar huis wilt. Lekker weer je eigen bed, je eigen geluidjes, je eigen plek om tot rust te komen...
Gelijk heeft ie, als zijn conditie het toelaat.
Blij dat hij toch weer wat beter is geworden

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:05

wat een goed nieuws!
Hopelijk is hij snel weer de oude.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:40

wat ontzettend goed zeg!! Een echte doorzetter..

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:56

Wat heerlijk zeg, dat ie wrsch vandaag al naar huis mag! Als ie nu maar rustiger aan gaat doen. Heeft ie al goede voornemens?

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:52

Wat fijn dat hij zo snel opgeknapt is, en dat hij alweer zo snel naar huis mag. Ook heel goed van hem dat hij zelf aangeeft dat hij weet dat hij wat rustiger aan moet doen. Mijn schoonvader heeft daar nog wel eens moeite mee, en hij heeft al drie infarcten gehad. De laatste is gelukkig al een aantal jaar geleden. Gelukkig is hij de afgelopen jaren ook wel wat verstandiger geworden. Hij was namelijk zo eigenwijs dat hij een keer na een lichte beroerte zelf naar het ziekenhuis wou fietsen, want dat kon hij nog best, de ambulance was helemaaaaaaal niet nodig. Vond hij tenminste. Gelukkig heeft de huisarts hem met heel veel moeite toch over kunnen halen om met de ambulance te gaan. Hoe bedoel je eigenwijs.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:59

Wat een goed nieuws. Ik hoop dat je vader thuis weer lekker verder opknapt!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 23:06

Freggel schreef:
Hij was namelijk zo eigenwijs dat hij een keer na een lichte beroerte zelf naar het ziekenhuis wou fietsen, want dat kon hij nog best, de ambulance was helemaaaaaaal niet nodig. Vond hij tenminste.

Ahum Lips are sealed
Mijn vader is ook zelf in de auto gestapt vorige week woensdag toen hij voelde dat het weer een hartinfarct was.
Tja, want wachten op de ambulance duurde volgens hem langer Schijnheilig
Zijn vriendin kon niets anders doen dan naast hem plaatsnemen want hij wilde ook nog zelf rijden. Tja en je gaat geen herrie schoppen bij iemand met een hartinfarct dus ze heeft hem zijn gang maar laten gaan...
Ja je bent eigenwijs of je bent het niet Knipoog
Maar hij is idd aardig rustig nu hij thuis is. Gaat voorlopig niet aan het werk en hij wil zelfs bramen gaan plukken om zelf jam te maken, want daar heeft hij nu na tientallen jaren weer tijd voor
Dat had ik nou nooit achter mijn pappie gezocht *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:28

Gelukkig dat hij weer naar huis kan! Is ook veel prettiger om daar rustig op te knappen. In het ziekenhuis is het altijd druk.