Oud speelgoed :D

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:01

Jaaaaaa Wie is het??
"Heeft ze een bril?"
"Nee"
*klik* *klik* *klik* *klik*
"Is het... Verward Anita? "
Haha! geweldig spel!!

Dokter Bibber hadden wij ook. En Pim Pam Pet, Rummikub, mijn oma heeft nog een sjoelbak thuis, levensweg, monopolie, 4 op een rij!!!, lego en duplo uiteraard...

Goh die goede oude tijd Dromen


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:08

Ja zo'n gesprek hadden mijn vriendin en ik een tijd terug ook in de kroeg, we lagen helemaal dubbel, de rest vond het iets minder grappig Bloos
Tja, je moet toch op de een of andere manier te weten komen wie de ander bedoelt?
Misschien was het virtuele wegtikken van de kaartjes wat overdreven, maar toch Haha!

Wij hadden ook altijd zo'n spel met hengeltjes dat je bewegende beestjes moest vangen. Geen idee hoe het heet, was met magneetjes.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:12

Ja mens erger je niet.
Wij hadden toen een hele luxe versie, met zo'n plastic ding waar de dobbelsteen in zat. Haha! Als je op de plastic bol drukte knalde je dobbelsteen omhoog *LOL*

En Ganzenbord natuurlijk ("ga terug naar af" Boos! )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:17

Ja memory!!

En Stratego.

"Vlag" *gaat op vlag staan* Schijnheilig

En die verrekte kubus met die gekleurde vakjes, die je dan moest draaien totdat je elk vlak een kleur had.
En de toren van Pisa...jee wat een jeugdsentiment weer Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:22

Ja klopt, die hadden wij ook.
Die dingen waren ook niet betrouwbaar, soms stond ie al tijden omgekeerd op tafel en dan ineens *POEF* Scheve mond

Het verkeer en ik hadden mijn opa en oma trouwens thuis liggen, bedenk ik me nu weer. Tja, lekker verantwoord he Knipoog

En het vlooienspel, heette dat zo? Met die gekleurde plasticjes, moest je dan een andere weer mee wegschieten, op het randje zetten en dan kijken hoe ver dat ding ging.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:25

En Mikado, maar daar had ik het geduld niet voor...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:40

Hey Sjuimpje wij hadden zo'n spiraal die van de trap af liep Tong uitsteken
(totdat hij hopeloos in de knoop was)
En een Lolobal (erg leuk als je vriendjes hem expres omgekeerd deden en erop sprongen zodat het plankje eraf ging Verdrietig )
Smurfensnot ook (wat stonken je handen dan Bloos ).
En wij maakten ook van die boterhamzakjes met afwasmiddel. Vraag me nu eigenlijk af wat daar leuk aan was, liep je de hele dag in te kneden Verward

En zo'n vies rubber ding met vloeistof erin ( Bloos Schijnheilig ) die als je hem vasthad door je handen gleed zodat je hem steeds verder naar beneden vast moest pakken. Haha!

Popples hadden wij ook

Yech wat waren wij verwende kindertjes vroeger Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Cody op 11-06-03 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:34

Ga maar eens goed zoeken op ITP, een paar dagen geleden stond er dus een rose pony op de foto Haha!
Volgens mij had ik een blauw/paarsige My Little Pony, met roze maantjes.
Hier trouwens nog een echte My Little Pony Knipoog

En voor de Barbies hadden we ook 2 bruine paarden, maar die gewrichten kraakten zo als je ermee ging lopen.

Hé Yootha, het haar van onze opmaakpop groeide ook niet meer nadat ik het geknipt had. Heel apart Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:42

Oja en van die kleine trolletjes. Dat haar schroeide zo leuk weg als je er een aansteker bij hield. Dan kwamen er bolletjes op het haar Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:51

Dat komt er zielig uit Rom Haha!
Vertel, wat is het? Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:58

Nee dat zegt me niks.
Wij hadden van die helicoptertjes waar je een plasticje met kartelrandjes in moest doen, als je die er dan snel uithaalde gingen de radartjes draaien en dan ging je heli de lucht in.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:21

Over katapult gesproken, was ook nog een rage.
Stukje PVC-buis, ballonnetje erom, vasttapen, spliterwten erin in knallen }>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:25

Nee een lolobal is gewoon een bal met halverwege een plankje.

Onze buurmeisjes hadden trouwens een heus winkeltje met alle producten die je in de supermarkt ziet in het heeeeeel klein.
Ook met winkelkarretjes en een kassa. Vond ik ook altijd erg leuk!

Stoepranden is de bal precies op het randje van de stoep gooien zodat hij terugkaatst en dat je hem weer kunt vangen.

Kind kan de was doen Haha!
Oh trouwens, ander buurmeisje had een mini-mini wasmachine, heel leuk ding want hij werkte echt. 40x40 cm ofzo???

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:26

Haagsemeid schreef:
Weetje wat opeens in me op kwam.
Een priklap met een prikpen Haha!
En dan moest je zo een plaatje uitprikken.
Op de basisschool deden wij dat zooo onwijs vaak, we werden er echt mee dood gegooid.


Ja, en dan ook ècht pas zien wat het werd als je bijna klaar was *LOL* Haha!
Duh

Zo had je ook van die schilderijtjes, het was verdeeld in vakjes met nummertjes en je kreeg er verf bij, als je alles volgens de gebruiksaanwijzing deed kon je er een prachtig schilderijtje van maken.

En zo'n paasei-houder. Met 2 van die klemmetjes waar je het ei tussen kon doen en voor de rest verfbakjes rondom. Kon je heerlijk alle kanten van het ei bekliederen zonder dat je vingers vies werden van het vasthouden.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:32

Ja iedereen kan schilderen idd *LOL*

En knijpbeestjes hadden wij ook, een heeeeeeleboel!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:43

Nee niet met de chemobox, maar wij hadden altijd van die slappe lucifers die we dan wegschoten, menig fikkie veroorzaakt Haha!

En van die vogelfluitjes, kennen jullie die?
Tegen je verhemelte aanleggen en dan zien dat je er geluid uit kreeg.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:14

En je had nog van die soort camera's, wij hadden zo'n rood plastic ding waar je verschillende kaarten in kon doen, dan kreeg je een verhaaltje te zien, het was een soort schijf die bij elke druk op de knop een volgend plaatje liet zien.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:32

horseless schreef:
Kennen jullie ook die toverkrasblokken? Moet je met een potlood het hele blaadje volkrassen en dan krijg je een tekening


Ja die hadden wij ook, dat was leuk. Moest je krassen en dan bleven alleen de voorbehandelde lijnen staan.
Goh, inderdaad!

Jeetje ik was echt straaaaaaalverwend vroeger volgens mij, want ik herken alles en ik had ook alles Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:18

Karin schreef:
Jaaaah ik heb ook gepunnikt! Met zo'n paddestoel-rood-met-witte-stippen. Ik had een sliert van 20 meter ofzo, in allerlei verschillende kleuren! *LOL*

Dat ik daar gewoon voor durf uit te komen... Bloos

Nou vooruit dan, als jij het ook toegeeft.... Schijnheilig Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:52

Oh ja wb kattenkwaad uithalen Lips are sealed Bloos
Zo vulden wij balonnen met water en die lieten we dan in de stad van het viaduct afkletteren als er een auto onderdoor reed Bloos
*heel erg schaam schaam schaam*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:10

Laat ik mijn kattenkwaad-verleden maar niet uit de doeken doen hier *LOL* Zeg maar tegen je image Haha!

Okee eentje dan:
Met een groepje meiden van de basisschool naar het reisbureau, om gratis folders te scoren. En dan op straat gaan staan met een bord: "Steun het goede doel". De folders gingen voor 1 gulden per stuk naar de nieuwe eigenaar en wij konden weer snoep kopen Bloos Haha!
Of mensen oplichten met de kinderpostzegels, altijd net wat meer vragen. Todat iemand heel slim opmerkte dat de prijs in koeienletters op de enveloppen stond

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:39

Dombik dombik...komt me wel bekend voor, wat was het?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:49

Ja hallo dan moet je het wel vertellen Haha!

Smithgirl, dat ken ik idd! Wist alleen niet meer dat het zo heette!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:45

Katrien schreef:
Ik had een obsessie met wonden maken, nep verband aanleggen enzo. Hadden we met brooddeeg een wond gemaakt en dan met jodium en inkt nepbloed. Vervolgens strompelen met een skateboard aan de hand. Uiteraard stopten er dan veel automoblisten en renden wij proestend van de lach weg. Tsja...beetje raar was het wel.

Wat we ook deden was dingen in glazen potten begraven voor de toekomst. deden we dan tekeningen en briefjes in en bijvoorbeeld oude rozetten. Wie weet hoe blij ze er mee zouden zijn als het over 100 jaar werd opgegraven Haha!

Hé ja, dat deden wij ook. Geleerd van de Lotus groep, dat is een officiële instantie die nep-wonden maakt Haha! Die hadden op de basisschool een demonstratie gegeven. Gelijk thuis de keuken geplunderd voor bruikbaar spul, deden wij ook *LOL*

Dat begraven van dingen hebben wij ook gedaan. Achter het huis van mijn moeder is destijds een nieuw fietspad aangelegd. Daar ligt heeeeeeeeeeeel wat spul van ons, waaronder mijn horloge, dat was een foutje. Maar inderdaad ook bewust begraven prulletjes met plankjes hout waar tekst ingekerfd werd, want papier verging natuurlijk, zo slim waren we wel

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:02

Karin schreef:
Ik spaarde van die glazen bolletjes die in vulpenvullingen zaten. Laatst kwam ik nog het lege nagellakflesje tegen waar ik ze allemaal in had gestopt, best grappig. Haha!

Ik wist het, ik wist het
Zag een opmerking over potloodpunten en daarna over slijpsel, dacht "ik had altijd vulpen-vulling-balletjes" maar zag Karin's naam ook al staan en inderdaad...ik spaarde dat ook... Gaaaap Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, claudtje, Diddykong, Ellen_ov, gerlindie, IASCrawler, JoyenUnory, Maanon_, Marcato, Melanie_D, MiVita, Mondy, nafkedemi, r0bijn, Renss, Room_Soesje, SentiBot, Zoe_85 en 69 bezoekers