Sponserwedstrijd

Moderators: Amaryllis, Muurp, Dani, Murthul

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:45

Een sponsorrit op de Veluwe... Ik zit er middenin, dus daar wil ik wel bij helpen. Ben geen wedstrijdenmens en heb geen wedstrijdenpaard, dus dat is niets voor mij.

Maar een gesponsorde dagrit - ik weet een mooie tocht, iedereen met een (getrained/verkeersmak) paard kan meedoen, tussen de middag een leuke pauze... Dat kan ik regelen. Lijkt me ook dat zoiets meer animo vind onder de bokkers, die tenslotte lang niet allemaal dressuur rijden.

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 00:04

dr_jacksel schreef:
Endurance kan net zo goed in een westernzadel hoor Knipoog

Maar niet elk paard - noch elke ruiter - is geschikt voor Endurance. Daarom lijkt een Sponsor-dagrit me leuker; daaran kan iedereen met een beetje conditie meedoen.

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:57

Wow Maarten, wat een aanbod Lachen Waar zit de Holtenberg ongeveer? Ik heb geen flauw idee.

Ik zit even te dubben over die afstanden. Is er ook nog een kortere tocht mogelijk, iets van 15 kilometer? Dan kunnen we die dag bv. 15, 27 of 37 rijden. Als je nog langer wilt moet het bijna een meerdaags evenement worden, en dat lijkt me voor de meeste mensen moeilijk met vervoer en de paarden 'snachts enz.

Misschien zouden de tochten op verschillende tijdstippen moeten starten/ Ik doe maar een gooi, maar het is natuurlijk leuk om een 'gezamelijk moment' te hebben, al is het voor of na de tocht.

Een manege is wel een mooi uitgangspunt, en als er al routes uitgezet zijn... Let wel, ik zit niet in de organisatie, ik storm m'n brein maar een beetje Knipoog

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:56

Holtenberg is Noord-Oost Veluwe. Redelijk centraal dus.
Wat ik in gedachte had qua afstanden was ongeveer dit:

15 km - voor de jonge, oude en/of ongetrainden onder ons, en voor degene die de vorige dag ook al gereden hebben. Een uur of twee stappen met af een toe een drafje, zoiets.

27 km - 2,5, misschien 3 uur rijden in een wat hoger tempo. Stevige buitenrit met een wisselend tempo dus.

37 km - voor degene met Endurance ambities of niet-moe-te-krijgen paarden. Een uur of 3, 3,5 rijden in een stevig draftempo.

Zo is er voor iedere paard en ruiter wat wils, en duurt geen van de ritten overlijk lang, dus kunnen de meeste mensen dezelfde dag aankomen en naar huis. Als je de vertrekken goed timed dan heb je ook nog plek voor een gezamelijk moment.

We kunnen trouwens nog meer doen die dag aan vermaak en activiteiten. Er zullen toch wel een hoop mensen zijn (halers en brengers, familieleden etc) dus een vrijheidsdressuurshow/clinic is leuk, en als ik tegen die tijd een paardenvoetbal heb zijn er misschien ook wel mensen die het leuk vinden om daar eens mee te spelen met hun paarden.

Als er een bak beschikbaar is (ik neem aan van wel?) kunnen we ook spelen met het idee van de 'paardenveiling' - eigenaren veilen een lesje van 10 minuten op hun paard voor het goede doel. Dit naar aanleiding van dit topic: [PP] Welk Boktpaard/pony zou je willen hebben?

Als de locatie beschikbaar is zou het best leuk zijn om er een soort Fair van te maken, met allerlei spelletjes en activiteiten, en in de middag de sponsor-rit.

Goed idee? Slecht idee?

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:39

Vind ik ook een leuk idee, maar een stuk moeilijker qua organisatie denk ik. Je hebt ook geen kiesbare afstand, dus dan vallen jonge, oude en zogende paarden weer af. En er is geen gezamelijk moment (wat uitgebreid met sponsorveilingen, clinics en demonstraties voor het goede doel gebracht zou kunnen worden), dat vind ik jammer.
Als we flink wat ruiters en aanhang bij elkaar kunnen krijgen kan je ook best media aandacht krijgen denk ik. Een kwestie van op tijd wat presentatiemateriaal hebben (en met als voorbeeld de Dorine Dag) en naar locale kranten sturen om aan te laten kondigen. Als je het leuk maakt voor buitenstaanders (door bv clinics, demonstraties, spelletjes) kan je best wel een hoop publiek krijgen, en als we in die grootte denken is er vast ook wel een tv programma dat er wat aandacht aan wil besteden. Ik denk aan het jeugdjournaal, De Teugel (met Marieke die hier zit moet dat toch kunnen Haha!) en Hart van Nederland komt Thuis - soort nieuwsprogramma's. Als je met locale kranten werkt zijn er waarschijnlijk ook wel locale sponsors te vinden...

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:17

Sonja, als we die rit in Holten willen doen dan is dat op de dag na de Endurance in Holten, dus dat is in September...
(ik baal van de datum, net na de eerste week van het studiejaar. Ik weet niet of ik dan wel het hele weekend weg kan voor rit + sponsorrit..)

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:48

Als dezelfde locatie beschikbaar in Juni zou dat natuurlijk ideaal zijn... Ik denk dat begin september voor wel meer studenten moeilijk ligt.

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:46

Als er uit een bepaalde regio veel mensen willen komen met paard die geen eigen vervoer hebben... is het misschien de moeite waard om te kijken wat het kost om een vrachtwagen te huren voor een dag. Als daar 8 paarden in kunnen zijn de kosten misschien wel te dragen? (heb eigenlijk geen idee wat zoiets kost, ik deed maar een gooi)
Of de stoute schoenen aantrekken en te kijken of een manege/stalhouderij op die dag hun vrachtwagen tegen vergoeding kunnen missen. Het is tenslotte voor een goed doel, als je het goed brengt kan je zo best een hoop gedaan krijgen.

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:27

Ik schop deze even omhoog, voor hij in vergetelheid raakt...

Is er trouwens al een groepje bezig met dit idee of zit iedereen nog te wachten tot er iemand opstaat?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie