Wie heeft poezen of katers als huisdier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Wie heeft poezen of katers als huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 20:03

Wij hebben 3 katten
1 cypers wit ,vrouwtje,1 keer een nestje gehad daarna gesterriseerd.
3 jaar nu

1 vol cypers vrouwtje en 1 jaar nu

en sinds vandaag een rode halve maine coon van 8 weken. Mannetje

Hebben een grote voor en achter tuin en een electronisch kattenluik tot hun beschikking.Dus ze kunnen dag en nacht er uit komen.Andere katers kunnen niet bij ons in huis komen i.v.m. code om onze katten zijn nek.
Het luikje gaat alleen voor hun open.

vertel eens een leuk verhaal over jullie katten.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:06

Wij hebben 1 gestelleriseerd rood cypers poesje en een zwarte jeweetwel kater.
Ze kunnen naar binnen en buiten wanneer ze willen via een gewoon kattenluik.

Maar vertel eens... hoe doe je dat dan als je katten hun halsbandje kwijt zijn en jij hebt het niet door? Mijn poes is namelijk vaak haar halsbandje kwijt omdat ze veel bomen klimt en maffe dingen uitspookt.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:07

een kat, en een leuk verhaal... Pfff, hij wil als 'ie 's nachts buiten is altijd via het dakraam bij m'n ouders naat binnen en gaat dan net zo lang zitten mauwel tot ze het raam open doen en 'em erin laten, maar of dit grappig is?? Voor m'n ouders niet in ieder geval Knipoog

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 20:23

flair schreef:
Wij hebben 1 gestelleriseerd rood cypers poesje en een zwarte jeweetwel kater.
Ze kunnen naar binnen en buiten wanneer ze willen via een gewoon kattenluik.

Maar vertel eens... hoe doe je dat dan als je katten hun halsbandje kwijt zijn en jij hebt het niet door? Mijn poes is namelijk vaak haar halsbandje kwijt omdat ze veel bomen klimt en maffe dingen uitspookt.


Ik heb ook een kat die is de hele nacht op touw.Jaagt erg veel.
Doe het hals bandje echt goed stevig vast dat er net 1 vinger tussen zit.
Dan kunnen ze genoeg ademen want ze hebben een hele dikke vacht.
Het rissico loop je inderdaad dat het halsbandje met magneet verliest maar dat gebeurd bij mij zelden.En als dat gebeurd kom ik er snel genoeg achter en koop ik een nieuwe.
Het is altijd beter dan dat gepis in huis van echte katers met ballen die zo vreselijk stinken.

Ik wil niet ander meer.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:25

Wij hebben geen last van vreemde katten in huis, mijn zwarte kat jaagt namelijk vreemde katten weg. (die mijn rode mee naar onze tuin neemt Haha! )

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:25

Ik had vroeger een halve pers. (Poema) Die is dood gegaan door een kankerbult op dr buik. Verdrietig En toen die dood ging kregen we 2 perzen. (een tweeling, eignlk drieling maar die 3e was al verkocht) Echt heel leuk. Feline is helaas dood gegaan door vergiftiging. Verdrietig En Lundi is dood gegaan door hartproblemen. Verdrietig Ben er echt heel verdrietig om geweest. Maar binnenkort krijgen we een nieuwe kitten. Lachen

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:32

2
hannes, zo'n standaard zwart/witte
en kaatje, een langharige lampjes kat Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:35

Thuis heb ik een gewone huis tuin en keuken kat (ex kater). Tommi heet hij. Een onwijze knuffelkont en erg eigenwijs. Hij heeft 2 bedienden die bij elk piepje van hem de deur opendoen of eten uit de kast halen Haha!

Mijn 9 jarige gesterilliseerde poes katja woont sinds kort bij de paarden op stal. Gaat hartstikke goed. Zowel naar mensen als naar andere katten kan ze een flinke kattenkop zijn. 3x Raden wat haar bijnaam is...

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 20:35

flair schreef:
Wij hebben geen last van vreemde katten in huis, mijn zwarte kat jaagt namelijk vreemde katten weg. (die mijn rode mee naar onze tuin neemt Haha! )

Ja dat deed onze kater ook maar als hij even weg was dan kon hij het erf niet beschermen en glipten er toch nog andere katers naar binnen die de boel onder sproeiden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:42

Wij hebben een poezenfamilie:
Oscar (jawel, een meisje Haha!) als moederpoes, met haar 2 "jonkies" Homer (kater) en Bartje (poes).
Oscar is 6 jaar oud en Homer en Bartje zijn 3 jaar oud.
Ze hebben ook nog een broertje (Grover) maar die woont bij een vriendin van mij.
Oscar en Bartje zijn voorbeeldige poesjes, Homer daarentegen is de raddraaier van het stel Extreme duivel
Ik kan je er veel over vertellen, maar misschien is het beter als ik je een paar foto's laat zien, dan heb je meteen een beter beeld:

Het hele spul toen ze zo'n anderhalve week oud waren:
Afbeelding

Hier zijn ze ca. 3 weken oud:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu mogen jullie raden wie de raddraaier is Knipoog Haha!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:10

Ik heb 1 kater van 20, tommie, hijs een beetje schuw omdat hij vroeger mishandelt werd door de mensen die hem toen hadden maar als hij je eenmaal kent is hij wel lief. En nu een kitten van 2 maanden (freek) een rood met wit katertje heel schattig!
Verdrietig Had ook een hele lieve kater (tijger) maar die is helaas pas overleden Huilen zie ook mijn usersicoon voor tijger- doet- steigeren foto Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:12

Wat een innige omhelzing. Echt lief!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:14

Ik heb drie poezen, Gaeti Grizla en Coco.
Staan ook in mijn profiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:42

Ik heb er drie: Tommy, Dicky-Dick en Grover.
Tommy heeft mij zo'n tien jaar geleden uitgezocht als baasje, die kwam aanlopen, sprong bij me op schoot en is nooit meer weggegaan.
Diezelfde week kreeg ik Dicky-Dick van zijn vorige baasjes, de vader van het gezin was allergisch voor poezen en dat werd steeds erger.

Die twee konden elkaar niet luchten of zien, dus een paar jaar later kwam Grover erbij, een klein zwart met schildpad katje, half Persje, om de boel " te verbroederen". Ehhhhhhhhh....... mislukt...... Haha!
Grover werd als klein poesje mishandeld, dus was zielig, en dus ging ze met me mee naar huis. Mijn moeder noemde het vroeger niet voor niks Asiel de Waal bij ons thuis.... Haha!

Inmiddels zijn Dicky-Dick en Tommy allebei 16 jaar oud. Dicky is oud en mager, Tommy is dement maar in goede gezondheid. Grover is knettergestoord, die vangt bankstellen en tafelpoten, maar lust geen vlees. Heeeeel apart......

Ik ben heel erg bang dat Dicky-Dick dood gaat tijdens mijn vakantie. We gaan morgenvroeg weg en blijven twee weken weg. Mijn schoonmoeder past dan op de poezen en het konijntje. Dat doet ze super, ik kan me geen betere oppas wensen. Maar toch ga ik Dicky-Dick zometeen nog een extra knuffeluurtje geven........

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:32

wij hebben een hele stoere je-weet-wel-kater, bobby
we hebben hem nu iets meer dan een jaartje, de wilde muizen werden m'n moeder wat te veel Tong uitsteken
de mensen van hij was wilde hem weg omdat hij de boel bij hun terroriseerde in huis Haha! ze hadden namelijk eerst 2 katten, en toen ging er eentje dood, namen ze bobby erbij, maar bobby maakte het leven van hun oude poes erg zuur.
als hij buiten loopt doet hij ook altijd erg stoer tegen andere katten, maar hier in de buurt zijn ze niet zo onder de indruk van hem Haha!
hij heeft wel een heel lief vriendinnetje, het poesje van 2 huizen verder, daar speelt hij mee en ze likken elkaar Lovers
het is ook een enorme kroelkont met mensen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:18

Ik Haha! Heb er 2, een zwartwitte en een witzwarte Lachen Een geholpen kater en een poes. Ze komen bij ons zelden binnen, ze hebben hun eigen kattenhok, een huisje dat mijn vader gemaakt heeft. De poes gaat daar veel in, de kater niet zo. Hier staan ze: [ITP] 2 poezen op een mousepad

Afbeelding
Joekel Haha!

Afbeelding
Vlekje Haha! In dat bruinachtig ding ligt ze ook wel eens te slapen

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:33

Wij hebben nu 1 poes (jip) en 2 katertjes (donder en bliksum) en ze zijn alle drie geholpen.

Eerst hadden we Jip en janneke maar Janneke was zo dom om de weg over te steken terwijl er een auto aankwam dus bleef Jip over. Ik kreeg een mailtje van iemand dat die wel schuurkatjes had.
Ik hoor het mijn moeder nog zeggen, nee hoor geen schuurkatten.
nou we zijn toch gaan kijken en zo kwamen donder en bliksum dus bij ons.
We hebben nog nooit zulke lieve katten gehad, je kan er echt ALLES mee doen. Met jip trouwens ook behalve optillen want dan til je jezelf een breuk, jip is namelijk nogal goed geschapen met haar 10 kilo!

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:59

Wij hebben twee Ragdolls, dat zijn ontzettend lieve aanhankelijke katten Lovers .
Het zijn twee halfzusjes ze hebben n.l. dezelfde vader.

Roxanne is trouwens vandaag twee jaar geworden.
Hieronder een foto van Gypsy en Roxanne op bed.


Afbeelding

Zijn ze niet om op te vreten?

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:22

wat een leukerts allemaal!!

ik zal ook even een foto neerzetten van bobby
Afbeelding

hij heeft trouwens 2 verschillende kleuren ogen, een gele en een blauwe, maar dat kan je op deze foto niet zo duidelijk zien

lekker ding he? *LOL*

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:13

Ja en dan kan ik ook niet achterblijven met mijn poesjes he Tong uitsteken
*zoekt even een duidelijke foto*
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Hai%20Pink(1).jpg[/img]
dit is Pinkie, ze is 9 jaar oud. Pinkie is de moeder van Toulouse:

Afbeelding
Toulouse is ook 9.

Als je ze zou zien zou je echt niet zeggen dat het moeder en zoon zijn!
Ze vechten heel vaak, als ze langs elkaar lopen grommen ze, enz.
best jammer maarja Lachen
Nog even wat fototjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
saampjes Lovers ze KUNNEN soms wel lief voor elkaar zijn hoor!

Ik weet niet of de fotos 't doen, ik hoop 't wel
ik heb nog veel meer fotos maar ik wil jullie er niet mee vervelen.

nou.....Toulouse is een heel maf beest. hij houd er heel erg van om je te knuffelen. soms lijkt het alsof ie blind is. hij loopt bijvoorbeeld ineens tegen een tafelpoot op enz...verder is hij niet vaak thuis want hij is een ECHTE kater!

nog een voorbeeldje van hoe erg ze elkaar haten:
Afbeelding

Pinkie is echt een schat. ze troost je als je verdrietig bent. ze is gewoon zo liehief Lovers
zij is wel heel vaak thuis Lachen zo lief!
nouja verder weet ik niks meer te vertellen over ze!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:50

Ik heb 3 katten, 2 jeweetwel katers (7 en 5 jaar), en 1 echte dame (6 jaar):

Silver, 4 weken oud. Die grote ogen zet hij nu ook nog geregeld op!
Afbeelding

Kleine katjes worden groot:
Afbeelding

Dan komt Lady, 3 maanden, ze zat onder de verf en moest eerst gewassen worden:
Afbeelding

Heb ik nou toch een kat in de zak?? Verward
Afbeelding

En als laatste is er Bengel, hier 4 maandjes oud:
Afbeelding

Maar ook hij is nu al weer 5 jaar:
Afbeelding

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:54

Wij hebben een gecastreerde kater van ong 14 jaar, die is aan komen lopen toen hij nog heel klein was, en in de buurt rondgevraagd, maar niemand wist van wie hij was. En we hebben nog een gesteriliseerde poes van ong 18 jaar, is ook een zwervertje geweest. Het zijn beiden kortharige vuilisbakkenrasjes, echte schatjes!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:58

Ow ja, Vlekje is 11 jaar en Joekel 8

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:07

Snowgirl38 schreef:
Wij hebben twee Ragdolls, dat zijn ontzettend lieve aanhankelijke katten Lovers .
Het zijn twee halfzusjes ze hebben n.l. dezelfde vader.

Roxanne is trouwens vandaag twee jaar geworden.
Hieronder een foto van Gypsy en Roxanne op bed.


Afbeelding

Zijn ze niet om op te vreten?


ragdolls ??? OH te gek !!!! Die had ik ook graag gewild, maar ze zijn een beetje te duur...
Nu heb ik twee grote maine coons,een rode en een grijze. De vorige eigenaar kon ze door omstandigheden niet meer houden. Ze maken de ijskast en verschillende kasten open, maar dankzij een handige paps is dat grotendeels verholpen.
Ze worden regelmatig geschoren, eerst liet ik dat doen bij een trimsalon maar vanwege de kosten ben ik dat zelf maar gaan doen. Met de paardentondeuse en een nieuw setje scheermesjes kom je een heel eind. Ooit, als ik het echt vaak gedaan heb, ziet het er heus wel netjes uit Haha!

Ik zou ook graag zo'n blote kat willen, wie weet komt dat nog....

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:40

Ik heb een gesteriliseerde poes (Munky) van ongeveer 5 jaar oud. Ik heb haar gevonden toen ze ongeveer en half jaar oud was. Qua kleur is ze een schildpad (donker met kleine lichtbruine vlekjes en zelfs een beetje rood). Ze loopt wel mank met haar linker voorpoot, want ze is ooit van vijf hoog Lips are sealed naar beneden gevallen. En toen ben ik haar vijf dagen kwijt geweest Verdrietig . Maar gelukkig is alles goed gekomen, behalve dat pootje dan, maar daar heeft ze gelukkig verder totaal geen last van. Ze kan er juist andere katten mee in de houdgreep leggen *LOL* . Gelukkig wonen we nu ook in een huis met een tuin, dus kan ze echt lekker naar buiten. Maar het allerbelangrijkste: ze is een echte lieverd, en ze is helemaal gek op ons dochtertje van bijna twee. Toen Bindi nog klein was, lag Munk het liefst bij haar in de wieg.