Hypoglykemie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 15:30

Als vervolg op mijn antwoord op Stef's topic: "waarom?" hier een uitleg over wat hypoglykemie is. Dit is namelijk ook een reden waarom ik aan bokt-diet meedoe. Ik ben de afgelopen twee jaar altijd moe en snel duizelig. Ben al tijden niet meer op stap geweest en heb echt het gevoel dat het met mijn eetgewoonten te maken heeft. Heb altijd heel erg behoefte aan zoetigheid en zodra ik dat op heb voel ik me weer beroerd en duizelig.
<i>
Bij hypoglykemie is de bloedsuikerspiegel vaak te laag, of schommelt sterk. Schommelingen van de glucosespiegel kunnen leiden tot allerlei klachten zoals:

* vermoeidheid
* duizeligheid
* wisselend humeur
* trillende handen
* concentratiestoornissen
* vergeetachtigheid
* plotseling zweten
* hongergevoel
* Candida Albicans (schimmelinfectie)
* hoofdpijn
* menstruatiestoornissen
* darmstoornissen

Bij langdurig aanhouden van een of meerdere klachten verzwakt het immuunsysteem. Als de afweer verzwakt is, kunnen hierdoor bestaande klachten verergeren en/of nieuwe klachten ontstaan. Er kan dan sprake zijn van het Hypoglykemie-syndroom.

Verkeerde voedingspatronen kunnen hypoglykemie veroorzaken. Voor het behandelen van Hypoglykemie is het van belang dat u een goede diagnose krijgt, zodat u weet wat de mogelijke oorzaken bij u zijn. Om uit de vicieuze cirkels van het Hypoglykemie-syndroom te komen, zult u allereerst uw voedingspatroon moeten bijstellen.
Het volgende is aan te bevelen:

Het volgen van een bloedsuiker-regulerend dieet
het gebruiken van meerdere kleine maaltijden per dag
* het hanteren van een aangepaste leefwijze
* het zorgen voor voldoende lichaamsbeweging
* het vermijden van overmatige stress
* het innemen van voorgeschreven voedingssupplementen
* het vermijden van geneesmiddelen die de bloedsuikerspiegel beinvloeden
* het toepassen van andere therapieen
</i>
Misschien dat iemand zich hier ook in herkent?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 09:14

Hey al een paar reacties waar ik mezelf helemaal in kan vinden.
Ik kreeg ook 's morgens niets door mijn strot, werd er heel misselijk van. Nu eet ik 's avonds voordat ik ga slapen nog een cracker of iets dergelijks zodat ik me 's morgens beter voel.
Het afgelopen jaar heb ik bijna alle eerste uren van mijn colleges gemist omdat ik anders zo trillerig ben dat ik bang ben om flauw te vallen in de trein.
Voor mij is Extran ook ideaal als ik iets 'inspannends' moet gaan doen.
Ook lag ik als ik thuiskwam net als Karin gelijk op de bank om een paar uurtjes te slapen.
En toen kwam mijn moeder met hypoglekemie op de proppen. Zij is er ook erg gevoelig voor en ik ben er nu zelf ook achter dat ik er last van heb.

Daarom inderdaad...gezond en goed eten en ik probeer echt af te kicken van al die suikers (waar ik eigenlijk zo'n behoefte aan heb!). Ik heb op bokt-diet nog geschreven hoe trillerig ik was de eerste dagen. Ik at wel goed, maar miste mijn suiker en zat zo vreselijk te trillen de eerste twee dagen dat ik niet stil kon zitten. Ik zat enorm te shaken en ben toen ook nauwelijks de deur uit geweest. Nu gaat het beter en ik hoop dat mijn lichaam zich vanaf nu ook beter gaat voelen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie