Wat te doen met irritante ex?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Wat te doen met irritante ex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 20:52

Twee jaar geleden kreeg ik wat met een jongen. Na 2 weken heb ik het uit gemaakt, omdat hij te opdringering was. Daarna werd ik constant op mijn mobiel lastig gevallen. Soms ook op mijn huistelefoon. Dan werd er anoniem gebeld en weer opgehangen wanneer ik op nam. Dat ging zo 1 maand door, totdat ik een nieuw mobiel nummer had genomen.
Een half jaar geleden werd ik 2 keer achter elkaar op mijn huisnummer gebeld. De eerste keer met een telefoonnummer, die ik niet kon opnemen omdat er al was opgehangen en de tweede keer anoniem. Dat telefoonnummer heb ik na een aantal maanden anoniem teruggebeld en toen kreeg ik de voicemail. Dat was mijn ex zijn voicemail. Dus ik neem aan dat dat nummer wat ik op de melder zag van hem was. Ik heb het nummer opgeslagen op mijn telefoon.
Ik ben net vijf minuten geleden weer op mijn huisnummer gebeld door dat nummer. Ik nam gewoon normaal op, zoals ik altijd doe.

Nu vraag ik jou mening wat ik moet doen. Naar de politie, contact opnemen met de politie of niks doen.
Elke keer als ik op mijn mobiel anoniem gebeld wordt, moet ik weer aan die drama denken van 2 jaar terug. Ik wil dus nooit meer wat met hem te maken hebben, maar hij lokt het uit.

Wat moet ik doen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:54

Als je echt lastig gevallen wordt: Minimaal 3 telefoontjes afwachten en het tijdstip zo exact mogelijk noteren. Dan contact opnemen met je telefoonmaatschappij, die kunnen daar eventueel wat aan doen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:55

Zolang het bij bellen blijft denk ik niet dat je erg sterk staat. Het is irritant, maar er is te weinig houvast.
Pas als hij aan je deur komt is het een ander verhaal, maar zelfs dan heb je nog een hele kluif om Oom Agent van z'n luie r**t te krijgen. Je kunt natuurlijk altijd inlichtingen inwinnen, maar ik vrees voor je dat het negeren de beste oplossing is.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 20:56

Maar als hij nou bijvoorbeeld 1 keer in de drie maanden belt???

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:58

Ik denk dat dát ook het zwakke punt is. Als hij drie keer op een dag belt word je er ziek van, maar zo weinig dan kan het nog nét zijn dat het perongeluk is. Jij weet dathet niet zo is, maar het is niet vaak genoeg om er echt wat aan te kunnen doen vrees ik.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:58

Dan zou ik me er eerlijk gezegd niet druk om kunnen maken....

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 21:01

Ja, daar hebben jullie wel gelijk in, maar ik ben zo bang dat die hele heisa weer opnieuw begint. En geloof me, dat is niet zo een pretje

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 21:06

Als die heisa weer opnieuw begint, dan kun je altijd nog stappen ondernemen. Als het nu rustig is, dan zou ik ook maar proberen om me er niet zo druk om te maken.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 21:48

Ik zou hem eest goed duidelijk maken dat het echt afgelopen is. Daarna als hij nog doorgaat wel aangifte doen. Ik bedoel het is toch niet normaal dat je je nr moet veranderen enzo omdat je word lastig gevallen.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 00:28

het eerste wat in me opkwam was: NEGEREN!!

Werkt meestal het beste.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:44

Volgende keer als hij belt laten merken dat je weet wie hij is. Neem bijvoorbeeld op met:"Zeg (naam), heb jij niks beters te doen dan met de telefoon spelen?". Of iets in die geest... Misschien schrikt dat hem af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:01

Gewoon de telefoon niet opnemen wanneer eer anoniem gebeld wordt. Dan is de lol er voor hem snel vanaf.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:32

Gewoon een geheim telefoonnummer aanvragen, dit gaat toch
om je huistelefoon??

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:27

Pff ik ken het, alleen was het me ex niet. Ik had ruzie gekregen met een jongen uit m'n klas, het ging gewoon nergens over maar ik was wel pissig op hem want hij ging gewoon uit het niets mij helemaal verrot schelden en dingen over me zeggen dat ik z'n moeder uitgescholden had. Verward Hij ging me elke dag 1000 keer bellen en weer ophangen. En hij liet z'n neven bellen. Ik werd echt helemaal gek gewoon! Ze belden wel de hele tijd anoniem, maar ik wist echt dat hun het waren. Nou heb ik aan paar vrienden verteld en die gingen naar hem toe enzo. En toen was ie dus bang voor mij geworden. Haha! Hele tijd niks gehoord, totdat z'n neven weer eens bij hem waren, en ze gingen hele tijd bellen en smeken of ik het goed wou maken en als ik dat niet deed dat ze dan mijn vrienden in elkaar sloegen. Boos! Nou lekker genegeerd allemaal, ze konden toch niks doen! Uit eindelijk hield het een keer op en pas geleden (half jaartje verder) werd ik weer 2 keer gebeld (met nummer melding) Nou ik heb echt trauma's ervan. Haha! Elke keer als iemand geheim belt neem ik niet op. Zo irritant! Maar ik zou niet weten wat je eraan kunt doen.. Misschien idd een geheim nummer nemen? Of hem zelf bellen en vragen waar ie mee bezig is?

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 13:32

Het liefste wil ik dat hij me voor eens en voor altijd met rust laat. Kom op zeg! Het is twee jaar geleden! Hoe ziek kan je zijn.
Hij belt waarschijnlijk om nog te kijken of ik nog steeds thuis ben, of zo.
En ik ben bang als ik zo op neem zoals Linda250 zegt, dat hij dan vaker zal bellen.
En mijn moeder zal er niet zo blij mee zijn als we een geheim nummer nemen, omdat we al 21 jaar dit nummer hebben.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:13

Kun je dan niet een van je ouders laten opnemen... Misschien dat een boze reactie van hun kant (of dreigen bijv. naar zijn ouders te stappen) wel effect heeft. Wel zeggen dat je bewijs hebt dan...
Ik neem aan dat je ouders hiervan af weten?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:20

Ja ik dacht ook negeren als het erger wordt zou ik doen wat Margreet voorsteld. Maar ikzou eht nu gewoon afwachten.
Vidnhet ookwel een beetje ziek hoor, hij is wel egr wanhopig als ik dit zo hoor. En dat voor die 2 weekjes.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:33

Gewoon negeren als hij een andere vriendin krijgt gaat het wel over.

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Die gozer kon het niet echt accepteren dat ik het uitmaakte.
Tijden heeft hij me achtervolgd met de auto als ik op zaterdagavond naar huis toe fietste van de discotheek naar huis.
's Nachts door de straat heen rijden met de auto. Door het dorp heen rijden waar mijn paard staat (15 km verderop).
Dit was echt een enorme sukkel dus ik was er niet echt van onder de indruk.
Vorig jaar is hij weer een keer achter mij aan gereden met de auto om te kijken waar ik nu woonde. Een paar dagen later reed hij door mijn straat terwijl hij hier helemaal niks te zoeken heeft en het al 9 jaar geleden is dat ik het uitmaakte.

Ach sukkels zal je altijd houden Haha! .

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:43

gut spokey ik heb een vermoeden over wie jij het hebt Haha!

Is het dat kleine onderkruipsel???

Kusia wat vind je moeder er dan van dat die jongen steeds op belt??

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:45

Kusia schreef:
Wat moet ik doen?
je er niet zo druk om maken. laat 'm lekker bellen een heel hartelijk opnemen. Lachen

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:48

Barb schreef:
gut spokey ik heb een vermoeden over wie jij het hebt Haha!

Is het dat kleine onderkruipsel???

Kusia wat vind je moeder er dan van dat die jongen steeds op belt??


Yep Misselijk Misselijk Misselijk
Het was waarschijnlijk niet zo moeilijk om het te raden.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:10

ik heb ook al best lang een zgn stalker, soms belt hij of zij twee maanden niet, dan belt ie een paar dagen 8er elkaar en soms wel 5x achtereen.het stomme is, hij/zij kan er totaal geen lol aan beleven want hij/zij laat hem een keer overgaan en voor ik hem opneem is ie al weg.ik geef er niet zoveel om alleen ben ik wel nieuwsgierig wie of wat het is, dit nummer heb ik nog niet zo heel erg lang,en het was al vrij snel begonnen en toen hadden nog maar weinig mensen mijn nummer.....vreemd he?? ik heb wel een vermoeden wie het kan zijn, een meisje, ik heb twee weken met een jongen verkering gehad en dat was haar ex, pas een maand daarna begon ze met bellen , maar toen zei ze wel wat en vroeg ze hoe het met die jongen was, na een paar telefoontjes kreeg ze tog wel in de gaten dat ik er echt niets meer mee had wat een gigadoos he?
maar dat was een beetje een goedkope d*l met van die vriendinnen die helemaal behangen zijn met goud......dus het kan best zijn dat een van hun dit doet.
alleen wat is er dan voor een lol aan om meteen op te hangen ???als ze deden hijgen of dingen deden roepen dan zou ik me misschien wel druk maken, nu nie !

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:13

Misschien bij de telefoonmaatschappij vragen of ze dat nummer niet kunnen blokkeren dat hij niet meer naar jullie kan bellen? Ik denk dat dit toch wel een goeie oplossing zou kunnen zijn, als het mogelijk is tenminste...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:34

ik heb al gebeld, dan moet je bijhouden wanneer ie belt, mjah als ie soms maanden nie belt...dan vergeet ik dat steeds weer!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 18:01

Mijn moeder weet niet dat hij het is. Ik heb ook liever niet dat zij het weet, omdat zij al genoeg aan haar hoofd heeft gehad door mij.
Die jongen is gewoon niet goed bij zijn hoofd, want een keer toen ik naar mijn tante was gegaan en mijn mobiel had vergeten, heeft hij me 37 keer gebeld, toen we nog wat hadden.