Vakantiewerk in dierenpension, goed idee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Vakantiewerk in dierenpension, goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 17:01

Voorheen heb ik drie jaar lang elke zaterdag en in de vakanties bij een fotograaf gewerkt, maar omdat ik afgelopen januari begon met een stage periode van 5 maand, had ik geen zin meer om ook nog eens op zaterdag te werken (LUI!!) Nu loopt mijn stage ten einde en ik heb toch ook echt wel geld nodig, en hoorde dat er bij een dierenpension vakantie krachten werden gevraagd. Ik dus net daar naartoe bellen, een ontzettend aardige vrouw aan de lijn en ik ga binnekort een ochtend helpen, zegt ze nog snel voor dat je ophangt "doe wel oude kleren en laarzen aan" Oow mijn god waar ben ik in beland??? Lips are sealed
Het lijkt me best leuk werk moet ik zeggen maar er zijn een aantal dingen waar ik tegen aan loop. Het is een behoorlijk eindje fietsen en midden in de weilanden...
Lijkt het jullie wat? Het is natuurlijk wel ff wat anders dan in een winkel pasfoto's schieten!!! *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:04

Ik heb het een aantal jaar gedaan en zou het het liefst altijd doen. Helaas is er geen baan vrij voor me..... Ik heb de diploma's.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:56

Lijkt me supereuk!

en die oude kleren&laarzen zijn ivm het schoonspuiten van de hokken

maar het lijkt mij zo gaaf om als dierenarts-assistente of in een dierenpension/asiel oid te kunnen werken! maar ja die baantjes zijn vrij schaars helaas!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:13

Ik heb ook in een pension gewerkt. Was best gezellig, kreeg alleen bij het honden gedeelte altijd last van mijn oren door dat geblaf! Verder wel erg leuk werk! Wij moesten hokken schoonmaken, eten geven en drinken, en wandelen!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:24

Is dat bij dierenpension de Beemte?

Heb ik ook een keer in de zomer gewerkt.

Het was heel erg leuk, dit was wat je moest doen:

Eerst geloof ik alle hokken schoonspuiten met een hogedrukspuit. Dan alle honden eten geven. En smiddags ga je één voor één met ze wandelen.

En in het kattenverblijf moet je de kattenbakken verschonen, eten geven en schoonwater.

Ik vond het erg leuk werk.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 18:49

Shaienne schreef:
Is dat bij dierenpension de Beemte?

Heb ik ook een keer in de zomer gewerkt.

Het was heel erg leuk, dit was wat je moest doen:

Eerst geloof ik alle hokken schoonspuiten met een hogedrukspuit. Dan alle honden eten geven. En smiddags ga je één voor één met ze wandelen.

En in het kattenverblijf moet je de kattenbakken verschonen, eten geven en schoonwater.

Ik vond het erg leuk werk.


Ja klopt het is op de Beemte! Leuk om te horen dat jij het er naar je zin hebt gehad! Ennuh verdiend het wel een beetje goed Haha! ?? Ik zit er alleen tegen te hikken dat het zover is, dat fietsen....maarja over twee weken afrijden hoop dat dat het makkelijker maakt!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 18:51

Trouwens: volgende week vrijdag ga ik een ochtend mee helpen en kijken hoe ik het vind, ben benieuwd maar heb er na jullie berichtjes meer zin in gekregen!!!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:54

ikzelf help al 3 jaar op een dierenpension in Ederveen eerst reed ik daar een pony in maar de laatste tijd doe ik zo'n beetje nog net iest meer met de ponys en daarna echt de honden en katten. heel erg leuk werk!!!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:54

Waarschijnlijk zal het wel leuk zijn, en ah, dat fietsen, krijg je conditie van Knipoog.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 18:57

angelke schreef:
Waarschijnlijk zal het wel leuk zijn, en ah, dat fietsen, krijg je conditie van Knipoog.


Haha ja das waar, ik ga het maar eens van de andere kant bekijken, ik hoop tegen die tijd op mooi weer dus: BRUIN worden tijdens het fietsen! Cool

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:56

ah...zou ik zeker doen als ik jouw was. als ik dat eens in een advertentie zag staan van een dierenpension bij mij uit de buurt, was ik er meteen op afgegaan...lijkt me stukken beter dan op zaterdag ochtend in de kas met tomaten te werken....Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:24

Ik heb een tijdje in een hondenkennel gewerkt. Vond het erg leuk, goed hokken schoonspuiten was niet mijn ideale baantje, maar er waren ook veel leuke dingen.
Keuringsklaar maken van de honden, lekker wandelen, borstelen en een beetje trainen... Al zal dat in een pension wat ander soort werk zijn, denk ik.
Dat fietsen is niet zo'n probleem, toch? Van de zomer is het toch lekker weer!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:30

Dat lijkt me een super aanbod, 'k zou het doen hoor !
Mits het natuurlijk een beetje redelijk betaalt, maar dat zal vast wel (zo niet: onderhandelen staat vrij Knipoog ).

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 21:08

Ik denk dat ik het maar gewoon moet gaan doen! volgende week ff een ochtend testen wat ik er van vind, maar ik hou jullie op de hoogte!

gr Carlien

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:24

Jaaaah doen!! Leuk baantje joh!!!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 08:49

Oscar schreef:
Dat lijkt me een super aanbod, 'k zou het doen hoor !
Mits het natuurlijk een beetje redelijk betaalt, maar dat zal vast wel (zo niet: onderhandelen staat vrij Knipoog ).


Ik zal eens kijken of ik er de jackpot uit kan halen *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:36

ik heb wel ooit een vakantiebaan gehad in een dierenpension. Beviel me goed hoor. ik hou van honden, ik moest er ook de katten verzorgen.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 13:09

Ja ik ben ook hartstikke gek met honden en katten, dus dat is geen enkel probleem. Ging vroeger toen ik nog een klein lief meisje was ook met de honden uit het asiel wandelen vond ik ook altijd geweldig!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:11

lijkt me echt super tof om te doen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:09

MIjn opa en oma hebben een dierenpension, waar ik ook een paar jaar heb gewerkt!
Ik vond het wel leuk inderdaad, alleen wel veel stront scheppen Vork

Het verdiende niet veel, maar was wel best leuk.
Ik moet de binnen en buiten kennels van honden schoonmaken (eerst hokken uitruimen, dan inspuiten met waterm dan met chloor, dan schrobben, dan uitspuiten en met de trekker droogmaken en weer inruimen, en dan de honden weer naar binnen, buitenkennels met chloor en hogedrukspuit), en ook de kattenkennels (eerst met de stofzuiger, dan met een ontsmettingsspul, die katten waren altijd lekker bang voor die stofzuiger, hahaha Haha! ).
Ik vond het niet vervelend om te doen, maar echt super werk was het nou ook weer niet... Wel stinken he? Tong uitsteken en die oude kleren en laarzen heb je zeker nodig, ook met dat chloor enzo (=witte vlekken Knipoog )
Ik hoefde trouwens alleen maar schoon te maken, geen honden uitlaten enzo, dat deden de honden lekker zelf in de buitenkennel *LOL*

Ben je al geweest?? Hoe vond je het??

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 11:23

Bettine schreef:
MIjn opa en oma hebben een dierenpension, waar ik ook een paar jaar heb gewerkt!
Ik vond het wel leuk inderdaad, alleen wel veel stront scheppen Vork

Het verdiende niet veel, maar was wel best leuk.
Ik moet de binnen en buiten kennels van honden schoonmaken (eerst hokken uitruimen, dan inspuiten met waterm dan met chloor, dan schrobben, dan uitspuiten en met de trekker droogmaken en weer inruimen, en dan de honden weer naar binnen, buitenkennels met chloor en hogedrukspuit), en ook de kattenkennels (eerst met de stofzuiger, dan met een ontsmettingsspul, die katten waren altijd lekker bang voor die stofzuiger, hahaha Haha! ).
Ik vond het niet vervelend om te doen, maar echt super werk was het nou ook weer niet... Wel stinken he? Tong uitsteken en die oude kleren en laarzen heb je zeker nodig, ook met dat chloor enzo (=witte vlekken Knipoog )
Ik hoefde trouwens alleen maar schoon te maken, geen honden uitlaten enzo, dat deden de honden lekker zelf in de buitenkennel *LOL*

Ben je al geweest?? Hoe vond je het??


Nee, ik ben nog niet geweest, volgende week vrijdag ben ik aan de beurt, ben benieuwd wat het gaat worden! Maar ik laat het jullie horen!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:46

Vakantiebaantjes zijn nu moeilijk te krijgen hoor, dus gewoon doen!