hond uit het asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

hond uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 21:01

heey mensen,
ik&fam wil graag een hond uit het asiel, maar we hebben echt geen idee hoeveel een hond uit het asiel eigenlijk kost Verward weet iemand van jullie dat misschien?
groetjes Jannie

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:14

Nouw gewoon hetzelfde als een gewone hond uit een winkel, ze hebben net zoveel zorg en voer nodig..! Of bedoel je de hond zelf..? Knipoog, dat zal wel per hond verschillen..

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:15

Waarom bel niet eens een aantal verschillende asiels op om te informeren?

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:56

Volgens mij betaal je de administratiekosten en de kosten die het asiel gemaakt heeft aan b.v inentingen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:03

Onze hond kostte in 1992 volgens mij iets van 125 gulden ofzo. Da's ook een heeeeele lieve asielhond Lachen We willen haar echt niet meer kwijt Party!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 08:48

Ik betaalde voor mijn hond 200 gulden, toen wasd ze ingeent en getatoueerd. Nu moet je hem laten chippen en dan heb j als het goed is een gezonde hond, anders moeten ze het zeggen (bv een dieet ofzo).
Het is wel aan te raden daarna een cursus te gaan volgen zodat hij leert dat jij de baas bent. Kies wel een cursus waar het er hondvriendelijk aan toe gaat, die beesten hebben vaak toch wel wat meegemaakt, al is het maar de scheiding van hun geliefde baasje.
Als je meer wilt vrage pb me maar.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 08:52

Een vriend van mij heeft onlangs 2 Newfoundlanders uit een asiel gehaald. Hij betaalde daar per dier 85 Euro.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 08:53

Uhm volgens mij niet zoveel, ik kan me vaag herinneren dat wij toen dertijd 100 gulden voor baloutje hadden betaald.

Ik zou ook even vragen of je er even mee mag wandelen en zo. Want pas als je echt eventjes wat met ze gaat doen, zie je beter wat voor iets het is. Ik zou ook zeggen kies er eentje die je aanspreekt, niet alleen omdat het een mooie is en zo. Meestal hebben ze in het asiel om een papiertje waar het karakter op staat en zo...zou ik toch even vragen, al slaat het soms nergens op..

Van onze Balou stond er namelijk dat hij alles kapot maakte, in huis plaste, smorgens als eerste aandacht vraagt voor het wandelen (het is nu 9 uur, en zit al ander half uur beneden, beest is nog niet eens uit zijn mand gekomen) Wat ik probeer te zeggen, maak rustig een beslissing....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:31

Moonlover schreef:
Nouw gewoon hetzelfde als een gewone hond uit een winkel, ze hebben net zoveel zorg en voer nodig..! Of bedoel je de hond zelf..? Knipoog, dat zal wel per hond verschillen..

een hond uit een "winkel" of van de fokker is vele malen duurder dan het asiel. In het asiel kost een bastaardje even duur als een rashond. Alleen de onkosten moet je vergoeden. Dat komt volgens mij neer op niet meer dan 150 euro denk ik.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:37

Moonlover schreef:
Nouw gewoon hetzelfde als een gewone hond uit een winkel, ze hebben net zoveel zorg en voer nodig..! Of bedoel je de hond zelf..? Knipoog, dat zal wel per hond verschillen..



Over het algemeen is er een standaard prijs voor een hond uit het asiel. Of ze nou groot, klein zijn, of al 1 maand of 6 maanden daar zitten...

Prijs is meestal standaard....