belofte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 19:22

ik wil graag ook ongeveer 4 a 5 kilo afvallen, maarre als ik computer dan loop ik vaak naar de snoeppot ook omdat me ouders er niet zijn en dan snoep ik me helemaal vol, ik wil et eigenlijk niet maar ik doe het toch. ik ben 12 jaar, 1.65 en ik weeg 44 kilo. iemand tips? ooh ja smorgens moet ik wel werken dus moet ik wel wat eten. en anders wil ik een goeie belofte met iemand maken en als ik me er niet aan hou dan een strenge regel gewoon. dat werkt het beste. zijn er hier bokkers die me hiermee willen helpen

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 19:57

Het is niet echt goed om op je 12e af te vallen.

Maar ik vind mezelf ook niet te dik en ik weeg 48 en ik ben ook 12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 20:45

Hier ben ik het helemaal mee eens. Op je 12e ben je volop in de groei! En waarschijnlijk ben je nu die 4 of 5 kilo zwaarder dan vorig jaar, klopt dat? Die zitten voor het grootste deel in je lengte, en da's ook de bedoeling. Ter indicatie: ik ben al weer een poosje uitgegroeid (nou ja, in de lengte dan Haha! )en ik ben maar 1 cm langer dan jij en bijna 20 kilo zwaarder! Toen ik 12 was was ik 1.50 groot. Ik weet niet meer wat ik toen woog. Ik weet wel dat ik toen bein te groeien in lengte en dus ook zwaarder werd, en dat heel erg vond. Dat is het dus helemaal niet. Het is superongezond voor jou om nu al aan de lijn te doen. Eeen beetje gezond eten kan nooit kwaad natuurlijk, voor niemand, maar als jij gewoon normaal eet is er niets aan de hand!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 23:34

1 voordeel:wij hebben GEEN snoeppot.juhhhhh
als ik wil snoepen moet ik eerst naar de winkel fietsen haha

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 11:10

dan ben je absoluut niet dik yentl.
ik ben 14, 167 klein en weeg 48 en ik ben een sprietje! (kom nooit over die 50 heen Verdrietig) maar je moet absoluut niet gaan lijnen op die leeftijd!

Linski

Berichten: 282
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 11:18

ik ben het wel met die mensjes die boven mij staan eens hoor! ik ben 1.64 en ik weeg 54.5 (ben net afgevallen zonder te lijnen) maar me nichtje is zwaarder dan ik en even groot als ik en zij is dun!!! zelijkt in elkgeval dun maar weegt meer! (ja ik vindt t vaag) maar je bent helemaal niet te zwaar. duss waarom moeitje doen (en niet meer gaan snoepen, terwijl dat zo lekker is!!!!) als het toch niet nodig is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 12:05

Yentl!!!!!
Jij mag nog helemaal niet gaan lijnen. Je lichaam heeft nu nog alles nodig om te groeien en gezond te worden. Veel snoepen is natuurlijk niet zo gezond maar eens een snoepje pakken kan geen kwaad hoor.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 12:41

weetje wat jij moet doen? zorgen dat je ouders gewoon geensnoep meer kopen!
makkelijk zat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 13:40

Lijnen is absoluut slecht voor iemand van jou leeftijd omdat je nog in de groie zit.

Maar als je iedere keer toch de behoefte krijgt om te gaan snoepen tijdens het bokken snoep dan een beetje verstandig. Eet een banaan of een bak aardbeien met suiker Vingers aflikken , Liga, Evergreen, ontbijtkoek, muesli reep volkoren bisquitjes. Maak een lekkere boterham klaar. Bijvoorbeeld een boterham met banaan en Nutella Vingers aflikken , banaan en pindakaas, kaas met tomaat, komkommer en ei. Van zulke dingen mag jij onbeperkt snoepen hoor. Maar blijf een beetje van de spekkies, chocola en zuurtjes af als je gezond wilt eten.
Vingers aflikken eet smakelijk Vingers aflikken

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 13:43

mag je onbeperkt ei snoepen? mn oma zeurt altijd over mijn cholestrol ofzo.
ah mooi dus dan weten ze waar die schillen vandaan komen Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 13:52

Die verhalen over ei en cholesterol zijn al weer achterhaald. Voor zover ik weet zijn er ook geen beperkingen meer voor het eten van eieren voor mensen met een cholesterol arm dieet.
Waar ik zelf wel op let is dat ik gras-eieren eet. Dat zijn eieren van kippen die op gras [of blubber] mogen scharrelen. Hierdoor bevatten de eieren meer meervoudig-onverzadigde-vetzuren en zijn dus gezonder.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 13:57

44 en dan nog minder????
doe dat niet hoor voor je het weet gaat er te snel af!!!!!!!!!!!!!!!!!!Q!!!! Sigaar

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 15:28

ja wou je 39 gaan wegen? zometeen gaat het waaien en dan belandt je in almere terecht! (hey als ik nou ga afvallen hoef ik gen treinkaartjes betalen! Extreme duivel ga ik niet doen hoor)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 18:22

Ja en wel je armen spreiden als je onder de douche gaat anders spoel je door het doucheputje }>
Nee maar even serieus je moet echt uitkijken en gewoon gezond blijven eten hoor. En niet gaan lijnen!!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 20:19

Maar lijnen is iets anders dan niet meer snoepen!

Verder ben ik het met de rest eens; je kan niet gaan lijnen als je zo jong bent, maar met gezond eten en lekker sporten is niks mis toch?