Welke bokkers zijn vegetariër

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Welke bokkers zijn vegetariër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 12:11

Zijn er veel vegetariërs hier op bokt? En om welke reden?

[edit:BartVB]Titel]/edit]


Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 21:00

Ok, sorry dat hier kortgeleden al een topic al over is geweest. Ik vind sommige antwoorden vreselijk wat hieronder staat maar ga er geen ruzie om maken, iedereen zijn keuzes Schijnheilig

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 21:24

Lindy schreef:
Ik ben niet vegetarier,en zal het ook nooit worden.Iedereen natuurlijk zijn eigen mening,dat respecteer ik ook,en ik bedoel niks verkeerd,maar ik vind het zelf onzin.Behalve als je het gewoon niet lekker vind,of om medische redenen.



Het is ook niet de bedoeling het uit te vechten hier op bokt Haha! maar vind het vreselijk dat er nog zo veel mensen vlees eten maar vind het heerlijk dat er meer en meer mensen vegetariër worden En eerlijk is eerlijk: ik heb het moeilijk om mensen die vlees eten soms helemaal te respecteren of te begrijpen tenzij ze met een echte reden voor de dag komen natuurlijk Haha!


Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 11:17

Lindy schreef:
Zolang een koe een normaal leven heeft gehad,zie ik geen redenen om geen vlees te eten.In de natuur eten leeuwen ook zebra's,in onze tuin worden muizen door katten gegeten.Zo is de natuur nou eenmaal gemaakt.Oke,varkens bv hebben soms een veel te klein hok,dat vind ik ook erg,daarom ben ik ook wel voor biologisch vlees,maar dat is veel te duur.Vlees is gezond voor mensen,en zolang de beesten goed worden gehouden en geslacht,eet ik lekker mijn stukje vlees.



Ik vind het een heel goed uitleg Lindy, want vlees wordt gegeten al van in de oertijd, het recht van de sterkste, inderdaad maar toen werden ze niet vervoerd, in hokken gestopt, mishandelt,... dus je hebt groot gelijk Lachen

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 11:19

sherwood schreef:
Is wel zo, maar toch moet je wel even denken aan de andere mensen, Zania! Ik heb het dus ook heel lang volgehouden. Ben ook geen vlees gaan eten omdat ik er niet vanaf kon blijven, maar vanwegen bloedarmoede. Maar er zijn ook genoeg mensen die echt niet zonder kunnen, maar we degelijk even goed kijken voordat ze vlees kopen. Geen kalf, geen goedkope troep, maar een eerlijk stukje vlees, ofwel een koe die een bestaan als koe heeft gehad, en niet als levende biefstuk.


Ik zie toch: medische redenen Haha! en ik zeg niet dat je geen vlees mag eten hé Haha! sorry dat het misschien te grof was overgekomen... Schijnheilig

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 21:02


Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 21:11


Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 12:08

Buddie_girl schreef:
Ik ben ook vega !
En ik ben er trots op, soms als ik iemand vlees zie eten heb ik soms zin om die gene een mep te verkopen !
Waarom zijn jullie vegetarier ?


Om zowat alle redenen die GAIA aanhaalt... Veetransport, vreselijke gebeurtenissen alvorens de dieren worden geslacht ('lolbroeken' snijden bv staartjes van biggetjes of lappen vlees uit een koe, schoppen ontvangen bij de vleet enz enz), en om nog zovele redenen natuurlijk. Samengevat: uit dierenliefde!

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 12:35

Lindy schreef:
Ik vind dat als je vegetarier bent,dat je dan ook geen leer ed zou moeten gebruiken,daarvoor worden dieren net zo goed dood gemaakt voor de mensen.Ik snap trouwens niet wat er mis is met eieren eten.
Kippen leggen die dingen toch wel,waarom zou je ze dan niet opeten.
Ze kunnen moeilijk allemaal uitbebroed worden.



Het gaat hem om de legbatterijen waarin die dieren verschrikkelijk afzien! Ik eet wel eieren omdat we zelf scharrelkippen hebben ... En je hebt gelijk va dat leer maar dan gebruik je enkel het hoogst-nodige van leder hé, een zadel bijvoorbeeld want dat kan (bijna) niet anders hé maar bijvoorbeeld geen schoenen want daar heb je een ruime keuze- niet leder-schoenen...

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 21:14

Lindy schreef:
En Zania,dat snap ik.Maar dan kun je toch wel gewoon scharreleieren eten?


Ja, ik heb thius drie kippen waarvan er net vandaag één gestolen is Boos! Boos! net zoals vorig jaar twee cavia's Boos! Boos! Maar dat doet er nu niet toe hier Lips are sealed Schijnheilig En er zijn mensen die zelfs geen scharreleieren opeten maar onze kippetjes zijn hier gelukkig (denk ik Schijnheilig ) dus waarom te eiren laten wegrotten, ze leggen ze toch hé Haha!

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 21:21

Josephine schreef:
Sinds mijn 18e ben ik het al (in juni vier ik mijn 8e jaar vleesloos) Ik zeg altijd dat ik mijn hersenen pas kreeg op mijn 18e.



Hihi, ik heb mijn verstand een paar jaar eerder gekregen Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AmberG, Bnet, Esbjerg, Hicaria, Ik_is_Ik, Karmandi, karmas, Laura_1986, MarJon, Marlou91, Nescio18, Petra_O, SentiBot, tengeltje11, YandexBot en 162 bezoekers