Ouderen een gevaar op de weg?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Ouderen een gevaar op de weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 17:07

Ik zit me regelmatig te verbazen over de rijstijl van onze bejaarde medemens. Ze lijken wel compleet in een andere wereld te zitten af en toe.

Van het weekend nog, wilde er een bejaarde man van rijstrook veranderen op een weg waar je 80 mag, dus wij geven duidelijk ruimte. Hij voegt niet in, dus wij minderen vaart tot zo'n 60 km/h. Nog niks...

Gisteren reed ik op m'n fietsje (zoals iedere dag) naar mijn werk. Op een gegeven moment kruist een weg het fiestpad, fietsers hebben daar voorrang. Komt er een oud mannetje aanrijden in z'n autootje, kijk niet op of om. Dus ik maak al aanstalte om achter hem langs te rijden. Ziet hij mij op het laatste moment gaat (voor niks) boven op de rem staan en blijft als een zombie midden op het fietspad staan. Met gevolg dat ik bijna met m'n fiets bij hem op de achterbank zit. Als hij gewoon een metertje door was gereden, was er niets aan de hand geweest.

Ik wil natuurlijk niet alle ouderen over één kam scheren, maar het valt me gewoon op, dat sommige echt niet meer in staat zijn om aan het verkeer deel te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:10

Hou op schei uit, en die met een pet op zijn nog het allerergst volgens mij Haha!
Ik werk vlakbij de Keukenhof, dus dan weet je wel hoeveel van die mobiele fossielen ik elke dag zie.....

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:20

Je moest eens weten,ik heb een transportbedrijf,en ik rij zelf af en toe ook op de vrachtwagen,dus je moest eens weten hoeveel ik op weg meemaak met opa's en oma's,ik moest een keertje uitwijken omdat er eentje met een invalide wagentje[je weet wel waar 45 km op staat] gewoon op de snelweg,en ik reed met een trekker-oplegger ramde dus twee auto's,omdat ik anders die oude man dood reed,en nu komt het mooiste:ik kreeg de schuld!
Ik heb alle zeilen bij moeten zetten om daar toen onder uit te komen,wat uit eindelijk wel is gelukt,maar van mij mogen ze vanaf een bepaalde leeftijd niet meer rijden.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:23

Ouderen en negers, allemaal van de weg af met die mensen, want ze kunnen niet rijden!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:27

Prima schreef:
Ouderen en negers, allemaal van de weg af met die mensen, want ze kunnen niet rijden!


Durfde ik niet te zeggen,sommige vinden mij al een buitenlander hater,ik wil ook even de turken en marokanen toevoegen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:28

Of ze allemaal zo een 'speciale' rijstijl hebben weet ik niet... Maar de meeste keren dat ik ben aan het grommelen in de auto dan is het negen keer van de tien in een situatie met een ouder iemand (liefst nog met pet of hoed op natuurlijk) aan het stuur in de andere auto.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 17:28

Laten we het alsjeblieft alleen over ouderen hebben hier, voordat deze topic de verkeerde kant op gaat.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:18

die 45km autootjes vind ik nog niet eens zo erg. dan weet je tenminste dat hij niet hard rijdt en dat je moet oppassen. Maar de opa's en oma's die nog in een normale auto rijden en hem gebruiken als een 45km autootje zijn veel irritanter je weet namelijk nooit wat ze gaan doen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:22

Ik reed dinsdag op de snelweg bij Groningen. Reed netjes 120 en opeens voegt zo een oude vrouw in van de invoegstrook met 70/80. Ik moest dus echt plat op de rem. En ik kon ook al niet naar de andere baan, want daar reden ook auto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:29

Nou aan die 40 km autottjes erger ik me dus ook.
Het is heel hard wat ik nu ga zeggen, maar in die autotjes rijden allemaal mensen die om de 1 of andere reden hun gewone rijbewijs niet kunnen halen.
Maar die mogen nu ineens zomaar tussen het drukke verkeer mee rijden.
Dat is toch raar?!

En die oudjes
Over de schouder kijken gaat niet meer, dus draaien ze zomaar af.
En ze rijden overal 60

Er worden bekeuringen geven als je te hard gaat omdat het onveilig is.
Maar in de spits met 60 rijden is nu ook niet bepaald veilig.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:32

Tessebes schreef:
Laten we het alsjeblieft alleen over ouderen hebben hier, voordat deze topic de verkeerde kant op gaat.


nou nou, zal niet zo een vaart lopen hoor. Zie niet in waarom het dan opeens de verkeerde kant op zou kunnen gaan. Uiteindelijk zijn er toch meerdere groepen mensen die niet kunnen rijden, en dat beperkt zich niet alleen tot ouderen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:34

Ik heb meer moeite met ettertjes die net hun rijbewijs hebben en denken dat ZIJ WEL met 80 km per uur door de bebouwde kom mogen rijden!

De 40 km autootjes zijn vaak het enige alternatief voor oudere (vaak minder mobiele) mensen om nog eens van huis te komen.
De jongere garde heeft het te druk met zichzelf om de oudjes op sleeptouw te nemen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:35

vrouwen bijvoorbeeld, prima Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:38

vrouwen maken minder ongelukken dan mannen Haha!

En ik weet dat het voor vele met een 40 km wagentje de enige manier is om van huis te gaan, maar daarom nog niet veilig Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:39

SuperPepeijn schreef:
vrouwen bijvoorbeeld, prima Knipoog


zeg hou je ff in!! Lips are sealed Als ik kijk hoeveel debielen er op de weg zitten..
En dat zijn meestal geen vrouwen..
Ik denk altijd maar zo ik kan rijden en de rest van de wereld niet!!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:46

Sonja schreef:
Ik werk vlakbij de Keukenhof, dus dan weet je wel hoeveel van die mobiele fossielen ik elke dag zie.....

Ja, ja, zo kan hij wel weer.

Waar ik me pas aan irriteer, zijn die zakenmannetjes die overal maar snel moeten zijn, drukken hun auto over maar tussen, afsnijden doen ze continu en verder maar bumperkleven enz. Voeg daar nog bij het geen richting aangeven bij het invoegen en bij het weggaan van een rotonde en ... Boos!
En echt ... 99 van de 100 keer zijn het mannen!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:48

Ik vind het al heel goed dat bejaarden nu een test moeten doen, om te kijken of ze hun rijbewijs nog mogen houden.
Mijn omaatje van 80 is ook niet helemaal veilig meer.... Ze heeft last van haar nek, en kan die niet meer draaien om in de spiegels te kijken, laat staan om achter zich te kijken. Echt gevaarlijk dus!
Verder rijdt ze veel te hard (dat is wel uitzonderlijk voor zo'n oudje), minimaal 160 op de snelweg.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:02

pff ja oudjes die het gaspedaal niet weten te vinden of kennelijk ook geen richting aanwijzer hebben gehad op hun les auto(staken nog hun hand uit zeker Lips are sealed )

Laten we verder maar zwijgen over die jongelui die alles denken te kunnen doen in hun golf gti!
Die vind ik vaak nog gevaarlijker dan die oudjes.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:08

Kinta"]
[quote="Sonja schreef:
Ik werk vlakbij de Keukenhof, dus dan weet je wel hoeveel van die mobiele fossielen ik elke dag zie.....

Ja, ja, zo kan hij wel weer.

Waar ik me pas aan irriteer, zijn die zakenmannetjes die overal maar snel moeten zijn, drukken hun auto over maar tussen, afsnijden doen ze continu en verder maar bumperkleven enz. Voeg daar nog bij het geen richting aangeven bij het invoegen en bij het weggaan van een rotonde en ... Boos!
En echt ... 99 van de 100 keer zijn het mannen!
[/quote]

En dan ondertussen ....druk druk druk.......mobiel bellen.......en och handsfree???? nee joh das alleen voor watjes die niet kunnen autorijden.......

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:39

sommige ouderen zijn ook zooo aso Haha!
ik en een vriendin fietsen, willen over steken worden half overgereden door iemand, die steekt dr middelvinger, wij kijken....zien we een wijf van minstens 70 zitten Haha!
hahahahaha, best lol maar toch, werd wel half overreden!!!!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:35

SuperPepeijn schreef:
vrouwen bijvoorbeeld, prima Knipoog


Tssssk. Ik dacht meer aan asociale kerels die te ver achterover zitten zodat ze naar voren moeten leunen om uberhaupt over stuur heen te zien, sjekkie in hun smoel, 1 hand aan stuur en andere continu op de knuppel... Misselijk Misselijk Misselijk
Bij voorkeur in een witte VW polo...maar ook in andere auto's bewegen ze zich voort.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:42

Mijn opa kon voorbeeldig rijden. Was echt super netjes op de weg.
Jammer dat een jonge bestuurder een einde maakte aan het leven van hem en mijn oma...
Wegpiraten heb je in elke leeftijdsklasse, maar goede bestuurders ook.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:58

als je kijkt naar welk merk auto de meeste ongelukken veroorzaakt, blijkt dat de VW golf te zijn. Zitten meestal geen bejaarden in }>
De leaseauto scoort ook nog altijd erg goed, want ach, de volgende dag staat er toch weer een andere voor de deur.

Overigens- en ik geef het niet graag toe Boos! - wordt 55% van de schades door vrouwen veroorzaakt en 45% door mannen.
Als er alcohol in het spel is, blijkt het percentage mannen ineens veel hoger te zijn.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd- net als iedereen hier Haha! - dat ik de enige ben die fatsoenlijk kan autorijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:02

Citaat:
Overigens- en ik geef het niet graag toe - wordt 55% van de schades door vrouwen veroorzaakt en 45% door mannen.
Als er alcohol in het spel is, blijkt het percentage mannen ineens veel hoger te zijn.

Maar zware ongelukken komt dan weer meer voor bij mannen

Vrouwen hebben idd eens vaker een paaltje
Dat komt niet omdat ze slecht rijden, maar omdat ze ook het meeste moeten parkeren bij winkels enz Schijnheilig

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:04

Oh, breek me de bek niet open! Gister zat ik bij paps in de auto (paps achter het stuur) en op de snelweg 60 gaan rijden, of waar je 80 mag 40... dat is heel normaal. Ik vind het heel zielig, want die mensjes willen toch overal heen, zou me bijna als vrijwilliger aanmelden om zulke mensjes overal heen te rijden, maar dat gezwam af en toe... Nee, ik heb het niet zo op oud worden, 50 is méér dan zat voor mij.

En die 40 karretjes, dat zijn ONDINGEN. Of ze zitten op het fietspad en willen dan inhalen (ik fiets 20 km/h met uw welnemen, 40 zit er niet in) en dat past dus niet. Dan voel ik me wel een beetje in de verdrukking komen. Of ze zitten midden op de autobaan en dan mag je gaan inhalen. Of iig een poging wagen. Sommigen rijden ook helemaal uiterst rechts (hoe doe je dat? Ik heb het zelf nl niet zo op de berm), dan is het wat makkelijker inhalen gelukkig.

Toch vind ik dat alle mensen het recht hebben om ergens heen te gaan en als je het verkeer veiliger wil maken zouden de gezonde jonge mensen dan ouderentaxi moeten spelen, maar goed, als er 1 is die dat doet, dan is het nooit genoeg.