Preventieve ruimingen in Groningen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Preventieve ruimingen in Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 15:14

Zouden er nu in Groningen ook preventieve ruimingen komen met die vreemde longziekte? Bloos

Vier Groningers overleden

GRONINGEN - Vier bewoners van verpleeghuis Coendershof in Groningen zijn afgelopen week overleden aan vermoedelijk een luchtweginfectie. Een woordvoerster van de Hulpdiensten in Groningen benadrukt zaterdag dat het uitgesloten is dat het hier om de longziekte SARS gaat. Het verpleeghuis heeft voorzorgsmaatregelen genomen om uitbreiding van de ziekte te voorkomen.

Veertien andere bewoners en dertien medewerkers vertoonden hetzelfde ziektebeeld, namelijk hoge koorts en hoesten. Volgens de woordvoerster gaat het om een infectie waar alleen ouderen en mensen met weinig weerstand vatbaar voor zijn. Drie bewoners liggen nog in het ziekenhuis. Drie bewoners en vier medewerkers zijn inmiddels hersteld. Het verpleeghuis laat onderzoeken of er sprake is van dezelfde ziekteverwekker. Coendershof verwacht volgende week de resultaten.

Het personeel moet ondertussen mondkapjes dragen en ook de handen worden extra gereinigd. Dit geldt ook voor bezoekers. Ook wordt op bepaalde plekken extra schoongemaakt. Voor de verzorging van de bewoners zet het verpleeghuis meer personeel in. Medewerkers hebben zich hiervoor vrijwillig aangemeld.

Vervoersverbod in regio Groningen, binnen een straal van 1km preventieve ruimingen. Leger wordt ingezet bij de op en afritten van toegangswegen....
Tsja als we dit bij de kipjes, varkens en koeien doen, waarom dan niet bij het zoogdier mens Verward Haha! ?

Viv

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:17

lijkt me niet, er is altijd nog een wezenlijk verschil tussen mens en dier.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:29

Vippie schreef:
Vervoersverbod in regio Groningen, binnen een straal van 1km preventieve ruimingen. Leger wordt ingezet bij de op en afritten van toegangswegen....
Tsja als we dit bij de kipjes, varkens en koeien doen, waarom dan niet bij het zoogdier mens Verward Haha! ?



Ik woon binnen een straal van een km, sterker nog ik woon nog geen 50 m verderop

Leuk detail: het is begonnen toen 2 medewerkers uit China terug kwamen van vakantie en zij zitten inmiddels ook ziek thuis met longklachten Scheve mond . Het is dat ze zeggen dat het geen SARS is....

Mijn nichtje werkt daar en iedereen is vrij paniekerig daar en op de betreffende afdelingen loopt het personeel in een soort ruimtepakken rond, ik vind het toch wel vrij scary allemaal Scheve mond

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 15:34

Kayla"]
[quote="Vippie schreef:
Vervoersverbod in regio Groningen, binnen een straal van 1km preventieve ruimingen. Leger wordt ingezet bij de op en afritten van toegangswegen....
Tsja als we dit bij de kipjes, varkens en koeien doen, waarom dan niet bij het zoogdier mens Verward Haha! ?



Ik woon binnen een straal van een km, sterker nog ik woon nog geen 50 m verderop

Leuk detail: het is begonnen toen 2 medewerkers uit China terug kwamen van vakantie en zij zitten inmiddels ook ziek thuis met longklachten Scheve mond . Het is dat ze zeggen dat het geen SARS is....

Mijn nichtje werkt daar en iedereen is vrij paniekerig daar en op de betreffende afdelingen loopt het personeel in een soort ruimtepakken rond, ik vind het toch wel vrij scary allemaal Scheve mond
[/quote]

Ik vrees ook dat het SARS is, symptomen ed lijken presies op dat van SARS.
T wordt idd wel scary met als die besmettelijke ziektes onder mens en dier. Af en toe vraag ik me af of de natuur hier geen bedoeling mee heeft?
Viv

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 15:37

SuperPepeijn schreef:
lijkt me niet, er is altijd nog een wezenlijk verschil tussen mens en dier.


Ja maar dat komt omdat jij mens bent, denk dat de koeien en kipjes er net zo over denken, maar die hebben niks in te brengen. Maar stel je voor dat ruimingen bij iedere besmettelijke ziekte zouden plaatsvinden, blech moet er niet aan denken (ook bij beestjes niet, stel je voor ruimingen bij Rhino uitbraak)
Viv

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:38

Geen idee, maar de natuur had het wel iets verder weg mogen doen Scheve mond
De GGD loopt er de hele dag rond, het bestuur constant in spoedoverleg en de mensen zijn aardig in rep en roer, maar ja of het nu SARS is of niet er zijn al wel 4 mensen dood...
Ik vind het wel vrij typisch dat het begonnen is toen die medewerkers uit China terug zijn gekomen, dat wordt verder niet naar buiten gebracht. Zal ik maar mondkapjes gaan kopen? Scheve mond

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:38

aan dit gespeculeer heb je helemaal niets, behalve paniek zaaien, terwijl nog niets bevestigd is. en kom op zeg wereldwijd 50 mensen? als de natuur bedoelingen hebt kan ze best efficientere manieren bedenken Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:40

SuperPepeijn schreef:
aan dit gespeculeer heb je helemaal niets, behalve paniek zaaien, terwijl nog niets bevestigd is.


Ja hallo, mag ik ongerust zijn? Het is bij mij in de straat en mijn nichtje werkt er ook nog Scheve mond

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 15:45

SuperPepeijn schreef:
aan dit gespeculeer heb je helemaal niets, behalve paniek zaaien, terwijl nog niets bevestigd is. en kom op zeg wereldwijd 50 mensen? als de natuur bedoelingen hebt kan ze best efficientere manieren bedenken Knipoog


Ach paniek zaaien? Beter voorkomen dan genezen lijkt me. Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:50

Ik neem aan dat de GGD doet wat ze kunnen en meer kan je toch niet. Of zal ik tijdelijk naar het zuiden verhuizen Scheve mond . He bah, het zit me niet lekker hoor.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 15:50

Kayla"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
aan dit gespeculeer heb je helemaal niets, behalve paniek zaaien, terwijl nog niets bevestigd is.


Ja hallo, mag ik ongerust zijn? Het is bij mij in de straat en mijn nichtje werkt er ook nog Scheve mond
[/quote]

Tuurlijk mag je ongerust zijn. Kan je nichtje alleen maar sterkte wensen in deze moeilijke tijd, ze heeft geen makkelijke baan op dit moment. En de buurt veel sterkte in deze onzekerheid.
Viv

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:29

btw mondkapjes helpen ook niet!!
Maar het schijnt geen sars te zijn, dat is bevestigd, wat het wel is zijn ze nog niet achter..
Maar al was het sars hoeft het nog niks te betekenen, meestal de mensen die eraan doodgaan hebben al een zwak afweersysteem!! En inderdaad, ze maken er zo'n ophef over, er wonen miljarden mensen op de wereld en er zijn nog geen 100 doden wereldwijd..

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:11

Hmpf da's lekker nieuws, ik ga vrijdag weer naar groningen en kom daar altijd langs.. Scheve mond

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:48

Update: 8 mensen overleden, 34 ziek, waarvan 16 in het ziekenhuis opgenomen.

Ik las trouwens in het Dagblad van het Noorden dat de mogelijkheid dat het SARS is niet waarschijnlijk lijkt, maar het wordt niet uitgesloten.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:06

Ik neem toch aan dat het SARS is, of een variant daar op. Symptomen zijn dezelfde, kan toch geen toeval zijn?

Vippie schreef:
T wordt idd wel scary met als die besmettelijke ziektes onder mens en dier. Af en toe vraag ik me af of de natuur hier geen bedoeling mee heeft?

Grote opruiming vanwege overbevolking? Had het er toevallig van de week over met iemand, tegen hoeveel ziektes kinderen (begint al wanneer ze 1 maand zijn) worden geent. We kwamen op 9 ziektes! Waar houdt het op? Het is logisch dat de entingen gedaan worden, maar zouden er ook zoveel ziektes bestaan, wanneer er niet zoveel mensen op de aarde zouden zijn?

Kan me voorstellen dat je je ongerust maakt, kayla. Ik heb nog wel een bed over hoor Haha! Woon alleen niet echt in het zuiden.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:11

Hoogeveen is zuidelijk genoeg Haha!
Die ziektes breken vaak vooral uit op plekken waar juist niet of heel beperkt ge-ent wordt, dus ik denk niet dat dat veel uit maakt.