Er is een nieuw virus!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 15:11

Hoi,

kreeg net ook een mailtje met dit virus. Heb het dus maar meteen weggeflikkerd zonder het te openen. Een attachment met een dubbele extensie (.doc.com bijvoorbeeld) is eigenlijk al verdacht op zich.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maarten op 2001-07-25 15:14 ]</font>

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 15:14


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 15:16

Ik heb het bij mijn Dolfijn email geopend en gelijk weggegooit (ik had het wel in een fout bestand geopend) heb ik het nu ook? Ik heb het niet bij de Outlook express geopend. Mijn word documenten zijn niet echt geheim ofzo, maar toch wel vervelend dat iedereen uit je adreslijst het ook krijgt. Ik vind trouwens dat ze op tv wel zeggen dat er een virus is, maar niet wat er in zo'n mailtje staat enzo. Gaat het virus eigenlijk vanzelf weg?

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 15:31

hee die heb ik ook gehad maar ik vertrouwde het niet .en ik heb hem meteen weggegooid gelukkig .
Heb ik effe mazzel .!!!!!!!!

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 15:36

nee, een virus gaat niet vanzelf weg. hiervoor zou je dus een goede virus scanner moeten gebruiken.
bestanden die op .com of .exe eindigen, die moet je dus nooit aanklikken. dit zijn kleine programma's die hele vervelende dingen kunnen doen. het ergste is dat je niet ziet wat er gebeurt. als je er op klikt dan lijkt het net of er niets gebeurt, maar ondertussen heb je het virus te pakken. Extreme duivel

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 15:58

.exe bestandjes moet je inderdaad niet zomaar openen en .vbs en .lnk ook niet.
Die .lnk is één die ik de hele tijd binnenkrijg.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 16:41

Ik heb nu die link van Spades gebruikt en het programma zei dat het virus met succes was verwijderd. Heb ik er nu geen last meer van?

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-01 18:02

Hai. Ik ben Ferry, de broer van Kirsten,

ik ben inderdaad geinfecteerd met dat ***virus.

Ik weet ook echt niet hoe ik er aan gekomen ben, maar ik vind het zelf ook heel vervelend, en ik bied iedereen hier ook bij deze mijn oprechte excuses aan.

Ik zit dus nu ff zelf achter de pc en ik ga ff kijken hoe ik er vanaf kom, want ik krijg nu per dag (eerlijk waar) 140 mailtjes.

zeg het voort, dat je dus in het vervolg geen mailtjes meer van mij moet openen, want wie weet...

Groetjes, de Broer van Kirsten...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 19:23

Ik heb hem ook gehad en geopend, mijn pc odet het nog gewoon maar wat nu?

Hodelahitie
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 20:12

Ik heb het al vaak gehad.
Al meer dan 5 keer.
Vandaag had ik het al 2 keer.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 20:12

Ik heb hem ook gehad. De mail dus bekeken, maar de attachments niet. Kan dit kwaad? Ik hoop het niet. Nouja, ik laat mijn vader er wel even naar kijken.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-01 22:49

Er gebeurt nix zolang je de attachments niet opend..

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 22:52

Nope, dan is er niets aan de hand, die attachements niet openen..

Heb um ook al een keer of 7 binnen gehad ofzo. Zucht. Domme computergebruikers..

Noooooooooooooooit attachements zomaar openen die je niet 100% vertrouwd.. Al met een extentie als .lnk, .vbs, .exe, etc..

.avi, .jpg, .mpg, .qt kan allemaal wel, maar de rest? Neuh. In iedergeval niet als je outlook gebruikt en een windows bak hebt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 00:15

en wat gebeurt er als je m toch hebt dan??

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 11:56

Ik heb Notes maar waarom zou ik in godsnaam een visual basic file openen, wat moet ik er in godesnaam mee.... Maar hoe komt iemand die ik absoluut niet ken aan mijn mailadres... of is dat dan weer via via? Verward

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 12:01

Ja dat vraag ik me ook af, hoe kwam Ferry aan mijn email adres?
En voor Zep, ik geloof dat dat virus documenten van je computer naar anderen stuurt zonder dat je het merkt.
Ik heb die link gebruikt en het is nu hoop ik weg.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 13:51

Als je wel eens een email binnen krijgt die door iedereen is geforward, wordt dat automatisch opgeslagen in een soort register, (hoe dat werkt weet ik ook niet)

maar als bij toeval jij een keer een mailtje hebt geforward, en degene die em ontvangt weer naar een ander stuurt en die misschien naar mij stuurt, heb ik je emailadres onbewust gekregen...

Het is voor mij ook een hoop abracadabra, maar ja


groeten, Ferry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 18:57

Ik heb nu een uurtje of 3 mijn virusscanner
laten lopen maar ik heb dat nieuwe virus dus niet. AAN de ene kant wel fijn maar er zit blijkbaar een ander virus dat deze scanner niet kan verwijderen. Nu nog ff verder zoeken Frusty

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:09

Jippie, je hebt kans dat je virusscanner deze niet oppikt, zou niet de eerste keer zijn. Heb zelf Norton antivirus, recent ge-update, maar die vindt hem schijnbaar niet.

Check je autoexec.bat of er een regel met daarin SirCam vorkomt, en d'r zijn ook een paar registry aanpassingen die je kunt nalopen als je d'r een beetje in thuis bent. Maar zoals gemeld, de URL die ik hierboven heb geplaatst doet het prima.

Gr,
Marco

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:14

Als je die link hebt gebruikt om dat virus weg te halen dan zou het dus weg moeten zijn toch?want dat heb ik gedaan maar hoe weet je nou of het weg is??
alvast bedankt groetjes astrid

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 18:01

Bij mij stond er dit:

(de naam van dat virus ofzo) is succesfully removed. En dan nog iets over je verloren bestanden ofzo.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 18:27

Gewoon niet het attachment openen. Meestal stuurt het virus files van jou naar mensen uit je adresboek, maar wij hebben hem ook al gekregen van mensen die wij helemaal niet kennen. Het kan zijn dat hij ook files weggooit, wat niet altijd al te aardig is...
Blijf op je hoede, zou ik zo zeggen! Cool
Femke

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 19:09

hmm, ik heb dus ook 3 mails van Ferry gekregen. Met schoolbestanden ofzo. Iets met duits, iets met CVK Verward en nog 1. Had er wel 1 geopend, maar dat komt doordat ikzelf ook een Ferry ken waar ik wel eens mee mail. Voortaan beter opletten dus.

Maar goed programmaatje van Prisca/Spades doorgelopen en die was inderdaad 3 dingen tegen gekomen, gelukkig zijn die nu verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 23:50

Ik heb nu een gewone virusscanner geinstalleerd en ik heb ook het pragromma van Spades laten draaien. Ik had een hoop beschadigde bestanden maar die SINCAM ben ik niet tegengekomen, ook niet met dat speciale bestand. Gelukkig maar!

In ieder geval heel erg bedankt voor de tip!!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 11:31

k*t!!!!!!!!die heb ik ook een stuk of 4/5 keer geopent!!!wat nu>?>?