Ontslag nemen of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Ontslag nemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 19:43

Ik werk nu bij de Kwantum in Rotterdam.
Ik heb er al eerder gewerkt, maar ben uit pure noodzaak teruggekomen nadat ze me hadden teruggevraagd. Ik werk er sinds 1 februari dit jaar, maar heb het er totaal niet meer naar mijn zin. Ik werk er alleen zaterdagen, maar ga bepaald niet fluitend naar mijn werk.
Ik ga 1 juni naar Friesland voor 3 maanden en zou dus eind april sowiezo al ontslag nemen. Ik heb dan nog 4 weken opzegtermijn, dus zou eind mei weer werkeloos zijn en naar Friesland gaan.
Nu zit ik er aan te denken om nog voor mijn proeftijd afgelopen is, ontslag te nemen. Mijn proeftijd loopt af op 1 april, dus ik moet snel beslissen! Wat zouden jullie doen? Nu al ontslag nemen, of die ruime 2 maanden nog uitzitten?

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 19:46

Waarom zou je nog 2 maanden blijven als je het er absoluut niet naar je zin hebt? Alleen om het geld? Zou je ook wat anders kunnen gaan doen op die zaterdagen. Krantenwijk bijvoorbeeld Haha! .
Als ik jou was zou ik lekker opzeggen en wat anders gaan zoeken mocht je het geld nodig hebben. En zo niet......lekker veel paardrijden in die vrijgekomen uren!!!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 19:48

Als het niet noodzakelijk is als je dat baantje aanhoudt, omdat je misschien iets anders kunt vinden voor die twee maanden. Zou ik lekker weg gaan..

Maar heb je echt een baantje nodig om financiele redenen, zou ik wel eerst zeker zijn van een andere bron van inkomsten.

Maar niet die ruime 2 maand uitzitten...het is geen gevangenisstraf..Lachen

Zie net het berichtje van Nanouk....heb het dus met haar eens..Haha!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:29

Nanouk schreef:
Waarom zou je nog 2 maanden blijven als je het er absoluut niet naar je zin hebt? Alleen om het geld? Zou je ook wat anders kunnen gaan doen op die zaterdagen. Krantenwijk bijvoorbeeld Haha! .
Als ik jou was zou ik lekker opzeggen en wat anders gaan zoeken mocht je het geld nodig hebben. En zo niet......lekker veel paardrijden in die vrijgekomen uren!!!

helemaal mee eens.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:13

Hangt er idd vanaf hoe hard je geld nodig heb, maar anders zou ik stoppen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 02:35

Ik sluit me aan bij de anderen. Hoe hard heb je het geld nodig?
Als je een ander baantje moet zoeken, dan zou ik die moeite niet nemen maar die 2 maanden uitwerken. Iig niet stoppen voordat je iets anders hebt. Gaat het niet zozeer om het geld, dan stoppen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 12:06

Geen hand vol, maar een land vol zaterdagbaantjes. Dus ook als het om het geld gaat, kun je echt wel wat anders vinden. Is niet normaal en ook niet goed, als je elke keer met tegenzin naar je werk gaat.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 12:18

Ok Lachen Ik heb het geld in principe niet nodig, zeker niet die twee maandjes voor ik naar Friesland ga. In principe loont het ook niet de moeite om voor die tijd nog een ander baantje te gaan zoeken. Geen enkel bedrijf die akkoord gaat met een vakantie van 3 maanden, dus dan zou ik tegen die weer ontslag moeten nemen. Wat ik al zei, ik heb het geld niet nodig. Voorlopig heb ik van die 6 weken werken weer wat geld over, en daar kom ik die maanden wel mee door. Verder geef ik alleen geld uit aan de dingen die ik nodig heb en wil ik wat leuks doen dan willen mijn ouders het graag voor me betalen.

Bedankt voor jullie reacties, I QUIT! Haha!