Mijn poes heeft BLAASGRUIS.......weten jullie....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:52

Je hebt het over een poes. Ik dacht eigenlijk dat het voornamelijk katers waren die er last van hadden. Die van mij heeft het (waarschijnlijk) gekregen omdat ie te jong gecastreerd is ofzo. Maar lastig is het zeker! Ik heb er ook 2, dus dat is ook een kwestie van apart voeren. We hebben ze nou wel zo ver dat als je het geeft, dat je er dan heel even bij moet staan om te zorgen dat ze bij hun eigen bakje blijven, maar verder gaat het goed. De "gezonde" kat heeft nog wel eens de neiging om over te lopen, die vind dat dure voer veel lekkerder hahaha!
Een zak van 5 kilo is relatief wel iets goedkoper, en het blijft wel goed zolang, als je de zak goed afsluit. Het schijnt dat je van dat voer ook minder kunt geven, omdat er heel veel goede stoffen inzitten, en de meeste katten zijn toch aan de dikke kant (dat was balen voor mijn kater, kwam ie gelijk op een afslank-dieet heheh). Behalve financieel zijn bij ons de problemen dus wel goed te overzien.
Wat wel vervelend is, is het feit dat we soms het gevoel hebben dat ie ergens anders soms ook eten krijgt. (Van die mensen die denken : goh wat is die kat zielig, hij hangt hier de hele tijd om, zou ie zijn weggelopen? Laat ik hem maar wat lekkers geven Frusty Frusty ) Hij heeft namelijk regelmatig een periode dat ie niet lekker in zijn vel zit, dus dan denk je al gauw dat ie weer ziek is door zijn kwaal. Het bloedplassen is echter gelukkig niet meer voorgekomen. Hij mocht trouwens van de dierenarts dagelijks maximaal 10 % gewoon voer hebben. Dat is maar goed ook, want het beest VREET groente en fruit, alsof ie uitgehongerd is. Als we iets lekkers naar de konijnen op het grasveld brengen, dan komt ie uit de bosjes rennen en slaat ie de slablaadjes soms bijna uit je handen hahaha, dus gezond is ie wel *LOL* Haha! !

Nou, veel sterkte ermee. Gelukkig kunnen ze wel oud worden met deze kwaal. Lachen



Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:01

Eh...... MIJN katten, wonen bij mijn ouders (das ook een idee om het probleem op te lossen! Haha! ) ,dus ik kan het zo niet nakijken, maar het is een witte zak (folieachtig, met tekst, vooral zwarte en lichtgroene kleurtjes, wat ik mij herinner.
En paasei natuurlijk Huilen Verdrietig
Maar het is geloof ik iets van 65 GULDEN voor 5 kilo, zal nu met de euro wel iets duurder zijn, maar kan nooit zo heel veel schelen.

Ik weet het merk niet meer, maar als je de naam van het voer even zegt (is een hele mond vol!), dan weet ik wel of het hetzelfde is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, Amazonbot, Amyyy, Camino_S, Chantalla, ComscoreBot, douschka, Eefje_Sammy, Flieno, Geodeo, hel1, Jannie79, journee, Just_Natural, Lestria, lillylover, maessie, meisje_, sollair310, Tatjanaa, Travel_me, Valerie93, xEva, xPabloBokt en 176 bezoekers