Dinsdag 11 maart op voor rijbewijs-E!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 02:48

En??? We zijn nu wel heel nieuwsgierig hoor! Knipoog

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:30

Hmm...nou als ik het zelf gehaald had dan zou ik meteen blij verslag gaan doen op bokt en anders zou ik in een hoekje gaan balen en daar liever geen verslag van uitbrengen dus ik vrees het ergste Hopen dat ik geen gelijk heb!

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 15:31

JAAAAAAAAA ik ben geslaagd!!!!!! Was behoorlijk zenuwachtig!!
Sorry trouwens dat ik jullie zo lang heb laten wachten!

Ik had ene meneer Groeneveld.. behoorlijk stille norse man.. dus ik had al zoiets van OHJEEEEEEE!!! Nou het recht achteruit rijden om de aanhanger erachter te doen ging goed, stond precies goed. Toen moest ik een rondje rond de aanhanger lopen en er wat over vertellen. Ik heb alles opgedenderd wat Jeroen ( instructeur ) me had gezegd. Dus dat ging ook goed. Toen kreeg ik alleen met het aankoppelen de handrem er niet af... ( zeg ik zo heel dom... EH.. jeroen?? Hij wil niet!!! ) Maar die man vond dat niet z'on probleem geloof ik. Jeroen had ook nog gezegd dat de handrem wel erg zwaar ging.

Ik hoefde de remproef niet te doen... had er anders wel aan gedacht, maar dat hoefde dus niet. Nou de eerste paar kruispunten gingen prima, geen problemen. Toen moest ik links afslaan maar van voren kwamen 2 voetgangers... dus ik dacht.. ik wacht even! Maar die gingen dus af en had ik dus niet op ze hoeven wachten, maar ondertussen stond wel achter mij een hele rij die geen kant op kon en tegenover mij een hele rij... Dus toen mocht ik voorgaan. Puur omdat die voetgangers daar liepen wachtte ik dus, maar volgens hem had ik door moeten rijden...

Ik had met lessen telkens van die bochtjes achteruit in een woonwijk. Vrij ruime bochtjes achteruit waren dat. Maar met mijn examen... Bloos moest ik een oprit op van een wooncentrum... heeeeeeel smal en een lantaarnpaal aan de ene kant en paaltjes aan de andere kant!!! Ik dacht: OHJEEEEEEE dat gaat niet lukken!!! Ik vroeg ook nog aan die man... mag ik niet die oprit op? ( die was stukken breder ) maar dat mocht niet Huilen
Nou en alsof er een engeltje op mijn schouder zat... het ging in 1 keer goed!!!! En nog kaarsrecht stond ie ook nog! Ik stond er zelf van te kijken! En toen moest ik gelijk nog 15/20 meter achteruit rijden, en dat ging ook perfect!!

Ik denk dat dat mijn geluk is geweest dat ik dat foutloos heb gedaan, anders was ik waarschijnlijk vanwege dat kruispunt gezakt!

Nou eenmaal weer bij de Kruisberg aangekomen... vroeg hij: Wat vond je er zelf van? Ik zeg: Nou eh ik vond het wel goed gaan! ( tja wat moet ik anders zeggen?!?! ) Zegt hij: Oh vond je dat? Dus ik kreeg het al spaansbenauwd!!! Toen begon hij over dat kruispunt waar ik alles volgens hem vast had gezet... En dat ik vervolgens zei dat ik die bocht achteruit nooit zou lukken in z on smal straatje... Hij praatte alsof ik gezakt was... dus ik baalde al behoorlijk.... Toen zei hij: Als jij het spannend kan maken, dan kan ik dat ook!!! Gefeliciteerd!! Bloos Ik helemaal blij!
Hij zei: Ja je zegt dat dat bochtje achteruit je niet zou lukken, maar moet je kijken hoe je het ding vervolgens weg zet... PERFECT TOCH!!!
Was wel leuk dat ie dat zei!!!

Nou ik heb het dus gehaald en ben er ontzettend blij mee!!!

Bedankt allemaal!!
En voor degene die nog moeten: SUCCES!!

Groetjes Linda

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:35

heej super joh gefeliciteerd!!!!!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:42

gefeliciteerd Haha! !!!!!!!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:50

Gefeliciteerd !

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:57

Gefeliciteerd

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:42

nou gefeliciteerd jij heb em binnen Lachen
nu c er nog bij voor de paardenwagen Knipoog

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:22

Gefeliciteerd!
Ik heb hem ook net gehaald, lekker gevoel hé!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:39

Gefeliciteerd !!!
Goed gedaan

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:06

Gefeliciteerd!!!!!! Super joh! Party!!

Hoe lang duurt zo'n examen eigenlijk? Is dat een beetje vergelijkbaar met een gewoon B-examen?

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 14:18

Inderdaad erg lekker als je die in je zak hebt!!!
Mijn examen duurde in totaal bijna 40 minuten.
Maar dat komt omdat je moet aankoppelen, wat over de aanhanger moet vertellen en je moet natuurlijk testen of de remlichten en knipperlichten het doen!! Daar gaat alleen al 5 tot 10 minuten inzitten. De tijd qua rijden en de bijzondere verrichtingen die was ongeveer 30 minuten, net zoals bij je B rijbewijs... Dus het verschilt niet zo heel veel.

Groetjes Linda

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:20

Gets had ik zo de hoop dat dat examen maar 15 minuten rijden was Haha!

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:31

als je voor je c moet duurt het anderhalf uur :S

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:39

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!! Goed man! Lekker geslaagd. En nu met paard en trailer op pad.
En ehh, dat verhaaltje over de aanhanger en de remproef, dat leer je zeker allemaal op de dag zelf? (Ik heb dat namelijk nog helemaal niet gehad?) Ik ben ook wel benieuwd of je door veel moeilijke straatjes moest (ik ben namelijk niet zo heel bekend in Doetinchem) en of je de snelweg op moest.. (Inderaad.. ik word steeds zenuwachtiger....)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:15

Ik heb gisteren m'n examendatum gehoord, 24 april. brrrrrrrrrrr
Gisteren heb ik een theorielesje gehad, hij kan ook vragen stellen over gewichten, wat mag wel en niet etc. Enkelasser, dubbelasser blabla
Heb nu 4 lessen gehad en het gaat redelijk, niet super dus en geloof nooit dat ik in1 keer slaag, maar okee, de wonderen zijn de wereled nog niet uit he.......

Goed hoor hee, in 1 keer, gefeliciteerd!!!!!

Tijdens de les ga ik ook door de meest smalle straatjes en moeilijke bochten. En mijn god; vaak weet ik nog geen eens wie er voorrang heeft.......oeps. Nou ja, jij hebt hem in ieder geval. Toppie!!!

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 17:29

Ja ik had ook gehoopt dat het maar 15 minuutjes was... maarja niet dus!
Maar ik vond de tijd nog behoorlijk snel gaan moet ik zeggen! Mijn examinator stuurde me door allemaal van die kleine straatjes met wegen van rechts en geparkeerde auto's overal, soms kon ik er maar net doorheen. Het spiegelen was op zulke stukken vooral belangrijk, als je dat al niet doet dan kun je het schudden! Dus daar heb ik extra goed mijn best op gedaan!

Mariska: Jeroen leert je dat op de dag dat je cursus hebt. Hij zei tegen mij: Trek eens op en rem dan maar, niet langzaam remmen, maar wat harder. Ik had zoiets van... ja maar waarom dan??? Dus toen trapte hij al op de rem... ik zat zowat met mijn kop voor de vooruit...heheh Had ie me dus ook wel even op mogen voorbereiden! Maar zo wist ik wel gelijk wat ik moest doen en waar het voor was! Maak je dus maar geen zorgen! Dat legt hij je allemaal nog wel uit!

Iedereen heel veel succes die nog op moet voor het E rijbewijs!!!!
En nogmaals bedankt voor de leuke reacties!

Groetjes van Linda

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:38

Ik heb tijdens mijn E-examen iets van 10 minuten stilgestaan (voor m'n gevoel was het uuuuuuuren!). Was een vrachtwagen aan het lossen en er kwamen voortdurend tegenliggers aan, dus ik kon er echt niet omheen. Uiteindelijk een aardige vrachtwagenchauffeur die me voor liet gaan. Ben echt 1000 doden gestorven toen, als de dood dat ik misschien toch een mogelijk had laten schieten ofzo en daar op zou zakken, maar het kon echt niet. En die examinator maar nors kijken en af en toe eens naar mij loeren... Mijn instructeur zei later ook dat hij blij was dat ik geen domme dingen gedaan had van de zenuwen omdat het zo lang duurde Haha!

Inclusief die tijd, aankoppelen, theorie etc. ben ik schat ik zo'n 40 minuten zoet geweest.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:54

Margreet schreef:
. En die examinator maar nors kijken.


Volgens mij worden ze daar op aangenomen.......... Haha!
Het kunnen nu nooit 'ns leuke "normale" mannen zijn........ Schijnheilig

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 17:58

hahhahah, volgens mij zijn ze daar inderdaad op aangenomen....
Mijn instucteur had me al voorbereid dat hij een beetje nors over zou kunnen komen en dat hij qua praten een beetje op bugs bunny leek... wist niet wat ik me daar bij voor moest stellen, maar toen die examinator zich voorstelde wist ik het!!! hahah Die vent zei ook heeeeeeelemaal niks onderweg! Hij was alleen maar zwaar aan het ademen... brrr... Ik kan er niet tegen als zoiemand dan helemaal niks zegt behalve links en rechts.

Groetjes van Linda