Tientallen dieren vriezen dood in Italiaans dieren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Tientallen dieren vriezen dood in Italiaans dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:33

Net gelezen op www.nu.nl.
Hier wordt je toch ziek van? Dat zoiets gewoon gebeurt, ik kan er niet bij.

Tientallen dieren vriezen dood in Italiaans dierenpark

Uitgegeven: 11 maart 2003 13:19

ROME - In een nieuw dierenpark in Zuid-Italië zijn de afgelopen dagen tientallen exotische dieren, waaronder papegaaien en kamelen, doodgevroren. Politici en dierenbeschermers hebben volgens de krant La Repubblica woedend op de verwaarlozing van de beesten gereageerd.

Het park, dat de naam Jurassic Park heeft gekregen, is in augustus geopend op een hoogte van 1300 meter in de regio Calabrië. De helft van de vijftig dieren, waaronder ook lama's, boa's en struisvogels, is inmiddels niet meer in leven.

Senator Nuccio Lovene van de linkse oppositie in het parlement, vindt het ongelooflijk dat de lokale autoriteiten een dierentuin voor exotische dieren hebben gefinancieerd. "Het berggebied heeft een totaal ander klimaat dan de warme omstandigheden waaraan de dieren gewend zijn." Dierenbeschermers hebben geklaagd over de kleine kooien van de dieren en de gebrekkige opleiding van de verzorgers.

Al vanaf het begin van de winter hebben de dieren last van de kou. De wolven en vossen houden het nog vol, maar de toekans zijn naar warmere gebieden gevlogen. Het dierenpark is nu gesloten, De verzorgers proberen met elektrische verwarming de zebra's warm te houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-03 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:37

Jezus wat een stelletje sukkels! Dit hadden ze van tevoren toch wel kunnen bedenken?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:38

Wat een vuile hufters. Iets anders kan ik er niet van zeggen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:55

Tja, lekker slim zeg. Je hoeft geen genie te zijn om te bedenken dat een dieren die aan een warme tot tropische leefomgeving gewend zijn niet goed in een koud klimaat zullen gedijen. Je zou toch ook denken dat je niet zomaar een dierentuin mag beginnen? Dat er wel wat onderzoek aan vooraf gaat voordat je een vergunning daarvoor krijgt? En dat daarbij aan het licht had moeten komen dat dit misschien toch niet zo'n goed idee was...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:54

Jemig zeg....
Je zou toch wel verwachten dat je een soort van vergunning nodig moet hebben om zo'n park te openen (en een vergunning krijg je natuurlijk niet voor niets...). Of het zit in Italië niet helemaal lekker met de vergunningen en opleidingen hiervoor.

Om misselijk van te worden gewoon. BAH

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:56

Ik heb het gelezen... Gewoon te schandalig voor woorden! Ik gaf zelf ook al het voorbeeld tegen mijn ouders: "Maar zouden ze wel weten dat vissen niet in chloor kunnen zwemmen?" Vind het namelijk net zo'n domme opmerking... vraag me af wat het gemiddelde intelligentie niveau in die dierentuin is...

[edit]n toegevoegd bij schaNdalig Haha![/edit]
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 12-03-03 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:58

Wat een kneuzen zeg Misselijk

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:08

Bah... wat een misser Boos! ! Natuurlijk allemaal ten kosten van die dieren Verdrietig ! Het is idd schandalig !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:16

Ik snap het gewoon echt niet, wil het niet snappen ook. Ze proberen de zebra's nu warm te houden? Betekend dat dat die ook ten dode zijn opgeschreven? Hoe kan dit in een land zo dichtbij?

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:17

dit is dus een toppunt van domheid..... ik las het op teletekst. Je weet toch dat tropische dieren niet tegen kou kunnen??? Of ben ik nou zo slim?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:29

Wat een kneuzen!! Frusty Afknallen....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:56

Hmmm, zouden zebra's geen dekens opkunnen? Haha!

Maar het is inderdaad van de gekken dat zoiets in Europa kan....