Demonstratie in Apeldoorn...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Demonstratie in Apeldoorn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 18:02

Zijn er hier ook nog mensen in Apeldoorn bij de demonstratie geweest? ik ben er wel even geweest en heb ik klein stukje meegelopen in de tegendemonstratie van DWARS (jongeren van groenlinks) omdat ik tegen racisme ben. Vond het allemaal wel apart. Er werd bijvoorbeeld gezegd dat vandaag ook de herdenking bij westerborg was. er stond toen een wat oudere vrouw langs de kant te huilen, vond het zo erg... Hoe kan het dat extreem rechtse mensen zo bezig zijn met hakenkruizen enzo? Hoe zit het met die mensen die dat allemaal meegemaakt hebben?
Ben toen even bij de Mc Donalds gaan zitten en toen kwma er ineens ME en politie langs en toen stormden er een hele hoop mensen langs de Mac... Zag er niet allemaal even leuk uit...
Toen straks op het journaal hoorde ik dat de vergunning voor de demonstratie van de NVU ingetrokken was en dat de ME deze mensen vast had staan op de A50. geloof dat in apldoorn 8 mensen zijn opegepakt. vond het allemaal heel aper om mee te maken en ik ben ook niet bij het station geweest waar echt van alles gebeurde. ik zag dat toen straks pas op het journaal... maar apart vond ik het wel.
Sorry voor het wazige verhaal, maar het was ook apart om mee te maken.

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 18:16

Kijk maar naar het journaal... hoorde net dat er over 2 weken misschien een nieuwe demonstratie van de NVU komt
Kan me goed voorstellen dat mensen aan de andere kant van de stad (dus niet bij het station) er niks van gemerkt hebben

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 18:21

Nee vond idd in de tegen demonstratie een bepaald soort mensen meelopen. Vond dit ook heel jammer. Zijn wel mensen die zich op een bepaalde manier kleden (waar niks mis mee is) maar als voorbeeld voor die tegendemonstratie, schrikt het wel andere mensen af. Die vrouw die aan de kant stond te huilen was duidelijk tegen facisme en zou dat misschien best willen steunen, maar dat soort gekleede mensen schrikt wel een beetje af. erg jammer

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 18:47

Het jammere is alleen dat de politie idd op het station stond en er rond de mac donalds weinig politie was. Mijn vriend werkt in een computerzaak aan de hofstraat, de eigenaar was niet ingelicht over de demonstratie. Een reclamebord dat ze buiten hadden staan is kapot getrapt. Bij de mac zaten moeders met kinderen... een geen politie te zien daar. Ja 4 ME busjes, maar ze bleven er in zitten... en 4 man te paard, maar die reden heen en weer tussen het station. Vond dat het rond de hoofdstraat (waar veel winkelend publiek, ouderen en kinderen) niet echt goed was voorbereid.

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 22:13

Dat het bij het station goed geregeld is geweest zal best kunnen, maar bij de Mac dus echt niet. Daarbij waren de winkelliers dus niet ingelicht. Bij de mac wisten ze niet was er gebeurde en ze wisten niet hoe ze moesten handelen. In de zaak waar mijn vriend werkt wisten ze er helemaal niks van af. (mijn vriend wist het via mij en ik van mijn stage) Het klopt inderdaad dat die linkse lui het gewoon verpest hebben, maar geloof mij dat tussen die relschoppers veel rechts liep. Ik loop stage in het jongerenwerk en zag veel jongeren lopen die anders rechts hadden meeglopen. Idd stond de grote groep (onder andere uit duitsland) op de snelweg vast.
Ben het nog steeds niet echt met je eens dat het goed geregeld was. Alles was misschien wel snel onder controle maar er zaten bijvoorbeeld binnen bij de mac een heleboel moeders met kinderen... die konden niks en zagen er best bang uit. Eb zoals ik al zei de winkeliers wisten niets en daar zijn spullen kaopt gemaakt die ze als ze wel waren ingelicht binnen hadden kunnen halen.
Ben het wel met je eens dat ze de relschoppers zelf nog harder haden mogen aanpakken. Ik heb een klein stukje meeglopen in de demonstratie van groendlinks (die zou vreedzaam zijn) ben ook niet bij het station geweest, maar vind het wel erg dat de AFA dat moet verpesten, voor degene die het wel vreemzaam wilden.

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, Amazonbot, belle_boef, Boheme, ComscoreBot, darkangel23, DogWords, DotBot, Indy_Mouse_9, Jessica_1998, Rije, Rijsa, Rooss_24, Shetje14, YandexBot en 83 bezoekers