Eens met deze stelling over Religie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Religie is de basis voor haat.

Eens
10 (33%)
Oneens
14 (46%)
Neutraal
6 (20%)

Totaal aantal stemmen: 30



Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:16

Ik ben het er voor een deel mee eens, maar ik denk niet dat het te voorkomen is.
Voor veel mensen met een bepaald geloof is hun geloof het belangrijkste wat er is, en de absolute waarheid. Sommigen van deze mensen zullen er alles aan doen om te doen wat hun geloof hen zegt te doen, en dat kan zijn de mensen proberen te bekeren tot hun geloof, en de ongelovigen straffen. Maar er zijn ook mensen die leven en laten leven gelukkig.
En als haat niet veroorzaakt zou worden door religie, zouden mensen wel iets anders vinden om te haten...

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:50

DunnitsMystery schreef:
Maar dat is het hem juist.. Hun geloof zegt hun niet om bepaalde (haat) dingen te doen. Er is geen enkel geloof dat aanspoort tot haat. Als een bepaalde Iman roept dat homofilie een ziekte etc is roept hij dat als zijnde de islam.. maar de islam zegt dat nergens.. Alleen nemen duizenden mensen dat wel aan..


Als ik het me goed herinner, zegt de Koran dat wel, niet zo zeer dat het een ziekte is, maar wel dat homofilie een van de ergste zonden is. In de Koran staat ook een heel stuk over de heilige oorlog, de Jihad, die nu dus tot uitvoer wordt gebracht door organisaties zoals Al Queda.
De Koran is niet het enige boek dat dat soort dingen zegt, de bijbel kan er ook wat van.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:54

Wat UlbeH zegt, die rijkdom, dat vind ik ook en goed punt, de geestelijken hebben eeuwenlang boven de burgers gestaan en rijkdom vergaard, voor hun eigen rijkdom. Wat dacht je bijvoorbeeld van het 'afkopen van je zonden' zoals vroeger gebeurde? Als je de kerk geld gaf, kreeg je een vrijbriefje dat je zonden je vergeven waren...

Ik ben zelf ook absoluut niet gelovig.

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, Amazonbot, Amyyy, Camino_S, Chantalla, ComscoreBot, douschka, Eefje_Sammy, Flieno, Geodeo, hel1, Jannie79, journee, Just_Natural, Lestria, lillylover, maessie, meisje_, sollair310, Tatjanaa, Travel_me, Valerie93, xEva, xPabloBokt en 176 bezoekers