Wie is er ooit betrokken geweest bij dierenmish.?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Wie is er ooit betrokken geweest bij dierenmish.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 13:30

Dierenmishandeling dus.
Ik moet met iemand uit m'n klas een soort werkstuk maken met een probleemstelling als onderwerp.
We moeten proberen er achter te komen waarom mensen dieren mishandelen.Wat brengt ze er toe om een weerloos dier pijn te doen.

Daarom zoeken we informatie,interviewen een dierenarts en een medewerker van de dierenbescherming,en we zoeken zo veel mogelijk verhalen van gevallen van dierenmishandeling.

Wie van jullie is ooit betrokken geweest bij dierenmishandeling?
Wat gebeurde er,is dat opgelost en zo ja,hoe?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen,alvast bedankt iig.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:09

Achter ons heeft een gezin gewoond met een Duitse Herder. Die hond was de hele dag aan het blaffen en janken en zat aan een ijzeren (!!) ketting van nog geen meter vast. Het arme dier kon zijn kont niet draaien.
We hebben er toen de dierenbescherming op af gestuurd, en die heeft de hond in beslag genomen. Gaf ons toch wel een heeeerlijk gevoel, arm dier Scheve mond

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:34

Wat ik weet is dat er ooit een grootschalig onderzoek is geweest naar criminelen die voor mishandeling en moord vastzaten. Het overgrote deel bleek als kind dieren mishandeld te hebben. Dat onderzoek zal je vast nog wel via google kunnen terugvinden want het is flink in de publiciteit geweest.
Dit waren dus vaak psychopaten die "oefenden" op dieren voor ze aan het grote werk "mensen" begonnen.
Uitkomst van het onderzoek was dan ook dat kinderen die dieren mishandelen goed gevolgd en begeleid zouden moeten worden. Volgens mij komt daar in de praktijk geen barst van terecht.

Verder is het bekend dat kinderen die zelf mishandeld worden hun frustratie nog wel eens willen afreageren op het huisdier.

Bij mijn moeder in de buurt woonde vroeger een jongen van een jaar of 18? samen met zijn moeder. Ze hadden een bouvier die echt vreselijk mishandeld werd. Ik heb daar wat van gezegd maar kreeg een grote mond want "ik had me er niet mee te bemoeien".
De dierenbescherming deed niets, ze mochten niet binnen en konden dus niets zelf constateren. Ik heb ze aangeboden om eens bij ons binnen te gaan zitten en te wachten tot de hond uitelaten werd. Toen konden ze met eigen ogen zien hoe de hond getrapt en geslagen werd. Helaas konden ze daarna nog steeds niets want ze "durfden" de hond niet in beslag te nemen. En dit hebben ze dus letterlijk gezegd.
Na veel klagen bij de betreffende woningbouw door buurtbewoners is de hond uiteindelijk door de politie in beslag genomen. Een week later had de jongen een andere hond Huilen
Uiteindelijk zijn ze zelfs uit huis gezet vanwege de overlast (door de jankende hond).

Ik heb nog eens met hem gepraat. Het bleek een zwakbegaafde jongen te zijn die zijn eenzaamheid en frustratie op de hond afreageerde en gewoonweg niet inzag wat hij het dier aandeed. Er viel echt niet mee te praten helaas.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:27

nee, ik niet, maar me opa heeft wel een paar keer een paar honden geschoten omdat ze op de schapen aan het jagen waren, telt dat ook?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:37

Waarom neem je geen contact op met de dierenbescherming Verward kunnen je vast meer info geven... of zoek op www.google.com op dierenmishandeling.

Persoonlijk gelukkig nog nooit meegemaakt, hoop het ook nooit van dichtbij mee te maken want ik sta denk ik niet voor mezelf in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:40

Ik heb een hond via de Dierenbescherming gehad, jaren geleden. Was kettinghond geweest en in beslag genomen. Erg lief dier, heeft ondanks wat er allemaal met 'm gebeurd is nooit het vertrouwen in de mens verloren, want hij accepteerde me meteen als baas. Kon alleen ineens erg agressief reageren op vreemden, gewoon op straat.
Na een intensieve training op een goede club is het helemaal goedgekomen met dat dier (was toen pas 4 jaar oud).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:49

Onze achterburen hebben hun twee honden in de schuur zitten. En dan niet alleen als zij weg zijn, maar nee de hele godganse dag (en nacht) Ik denk dat ze die honden één keer per dag uitlaat en dan worden ze meegetrokken en geschopt. Ze schreeuwt keihard tegen ze als ze piepen (vind je het raar die beesten worden helemaal gek van blijdschap als ze iemand zien)
Van de zomer toen het zo heet was zaten ze er in, van de winter toen het keihard vroor ook.
We (en andere buurtbewoners) hebben de dierenbescherming meerdere malen gebeld, ze zijn ook wezen kijken. Goh raar dat ze toen wel binnen mochten lopen.
Er wordt dus gewoon niks aan gedaan, tot de dag komt dat ik me echt niet meer in kan houden.
En die grens is bijna bereikt..

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 18:27

AnneOmie schreef:
Waarom neem je geen contact op met de dierenbescherming Verward kunnen je vast meer info geven... of zoek op www.google.com op dierenmishandeling.

Persoonlijk gelukkig nog nooit meegemaakt, hoop het ook nooit van dichtbij mee te maken want ik sta denk ik niet voor mezelf in.



We hebben ook al dingen van internet,maar ik wil ook graag verhaaltjes van mensen die er ervaring mee hebben,zoals hier beschreven.
Ik heb de dierenbescherming ook gemaild,maar ze hadden geen tijd ivm de vogelpest.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:09

Ik heb jarenlang een pony verzorgd die 's zomers lekker op het land liep, dan hadden ze niets te klagen, maar 's winters...

's Winters stonden ze in stands van nog geen meter breed, aardedonker, ze werden nooit gepoetst, ze kregen geen krachtvoer als ze er niet uitkwamen, en als wij dat niet deden gebeurde dat ook niet. Ik was toen een klein meisje, mijn verzorgpony was drie jaar en vreselijk drammerig, dus vaak kreeg ik haar niet naar buiten en gaf ik het op, of ze werd naar buiten geramd door de boer. Als ik het opgaf stond ze dus de hele winter binnen. Ze hadden geen stro om op te staan, de stands werden nooit helemaal uitgemest. Ze hadden geen dekens om, niets. Uiteindelijk ben ik weggegaan omdat het inrijden ook absoluut niet ging omdat de boer en boerin me geen kans gaven om iets met het arme dier te doen. Ze zijn nu godzijdank allemaal verkocht. Het was echt heel erg...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:18

Mijn overbuurman is manisch depressief, in éen van zijn manische periodes kocht hij konijnen, duiven, vissen, gerbils en een Golden Retriever. Toen de manische periode over was storte zijn leven in, en werd hij tijdelijk opgenomen. In die tijd ben ik naar die dieren gegaan, eerst was iedereen ze vergeten en ik mocht er eigenlijk niet heen van mijn ouders (totaal onbegrijpelijk ze wisten dat die dieren daar zaten!)

Die Golden Retriever, Bobby heette die, was toen al wel weg, die is uiteindelijk naar Polen gegaan hoorde ik..

Toen ik binnenkwam was het afschuwelijk, hij had de duiven losgelaten en die hadden dus de hele kamer ondergescheten. Verder was er geen voer of water. Ik heb ze toen dus 2 weken lang iedere dag verzorgd totdat ze naar de kinderboerderij zijn gegaan.

Diezelfde kinderboerderij is een jaar laten afgebrand.. kan er nog steeds niet teveel over nadenken want dan ga ik weer janken.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:45

Ik.
Mijn vader is dierenarts en kent dus heel wat dieren. Nou was er een pony op de manege waar een veels te zwaar meisje op reedt. En toen heeft ze dat beest helemaal op slot gereden en ze verzorgden hem niet. Hij was zo erg op slot gereden dat ie helemaal niet meer kon bewegen. toen heeft de ouwe eigenaar hem terug gekocht. HEt heeft een jaar geduurd voordat dat beest weer een beetje normaal kon lopen!!!!!!

En ze hebben nog meer paarden. En toen had er 1 een dik been (niet kreupel) en toen belde ze me vader op en die zei dat dat kon genesen met rust. Maar dat vond hij niet goed want hij moest deze week nog verkocht worden. Dat kon niet zei mijn vader. Toen zei die man dus van ja dan wil ik een zalfje dat het vocht onder het been weg te halen. Nou dat mocht ie wel van me pa maar dan moest het been wel geschoren worden want anders werd het zalf op de haren gesmeerd in plaats van op de huis zelf. Maar nee dat kon niet want hij moest en zou deze week verkocht worden. Uit eindelijk heeft me vader gezegd dat ie deze week niet verkocht mocht worden. En toen hebben we niks meer van die man gehoord.............

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:06

Nou wij hadden vroeger een kat en die liep altijd gewoon buiten rond maar in die periode liepen er een paar gekke gasten rond die dieren mishandelden paarden de staart afknippen enzo, en die hebben onze kat dus neergestoken en die is dus overleden echt zo laf.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:44

Ik hangde vroeger vaak rond bij het leidseplein/straat. Daar liep regelmatig ook een vent zijn hond uit te laten. Meestal had ie schijnbaar haast want hij sleurde het diertje altijd mee en liep te vloeken. Paar keer dat aangezien en steeds van plan om er wat van te zeggen (je kent dat wel) Tot ie een keer weer met dat beessie liep en die hond moest plassen. Hondje gaat dus stilstaan en krijgt me toch een schop voor z'n flikker. Ben er toen naar toe gegaan en hem dezelfde behandeling gegeven als dat hij die hond deed.. Ik heb hem wel weer laten gaan met die hond maar wel met de waarschuwing dat als ik hem dat ooit weer zag doen..................... Heb later een vriend van mij gevraagd om hem in de gaten te houden. Schijnbaar had mijn "waarschuwing" geholpen want hij ging daarna normaal met dat hondje om..

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 11:31

Oke,bedankt allemaal!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 17:47

stitch schreef:
nee, ik niet, maar me opa heeft wel een paar keer een paar honden geschoten omdat ze op de schapen aan het jagen waren, telt dat ook?


*slik* toch niet ook mijn opa hè?????? Scheve mond of is het de opa van je moeders kant?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:14

Wij hebben twee keer de dierenbescherming gebeld.

Een keer omdat een handelaar zijn paarden in een hele slechte wei had staan. Een paard had zijn hoef helemaal gespleten en ze hadden allemaal kale plekken. Wij haddden de eigenaar er al op gewezen dat hij die paarden na moest laten kijken, maar hij vond dat het wel beter werd als ze in de wei stonden (modderpoel)
De dierenbescherming heeft de paarden in beslag genomen (veel mensen hadden namelijk geklaagd) die er het ergst aan toe waren. Dat paard die zijn hoef gespleten had is afgemaakt omdat hij in heel zijn been een ontsteking had ontwikkeld.

Een andere keer was toen bij een andere handelaar een helemaal scheef paard stond. Volgens mijn instructrice had hij zijn heup gebroken, echt zielig. We hadden de dierenbescherming gebeld, maar de eigenaar kreeg alleeen een waarschuwing omdat de dierenarts er al naar gekeken had.
Nu staat het paard er niet meer, ik weet niet wat er mee gebeurd is.