Fysiek ‘corrigerend’ gedrag door leraren.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:18

Ik (oudere bokker Tong uitsteken ) kan er over meepraten.
Ik heb weleens een schop onder mijn kont gehad. Was overigens niet eens zo onterecht, maar de leraar had zich wel in moeten houden, lijkt mij. Ik heb geen aanklacht ingediend of iets dergelijks. De leraar heeft uit zichzelf zijn excuses aangeboden na de les.
En ik ben ook eens uitgescholden voor stomme koe, dat vond ik eigenlijk veel erger.

זכור


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:51

Idd desiree. Deze leraar was overigens zowieso nogal extreem.
Het deel van de leerlingen die wel wilden leren mochten voorin zitten, de rest werd achterin gezet en werd gewoon genegeerd. Ik geloof niet dat deze methode werkte.
Was bij natuurkunde trouwens. Men. Timmer heette die man Boos! (trauma )

Ik vind niet dat een leraar fysiek mag worden, nooit. ook al denken de ouders/opvoeders daar anders over. Ik vind het trouwens ook niet normaal als ouders fysiek geweld gebruiken om hun pubers op te voeden. Kleine kinderen is een ander verhaal, een tik moet dan kunnen.

זכור


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:58

SP schreef:
wat is het verschil dat als de ouders slaan of dat als een leraar dat doet met de toestemming van die ouders?

vraag je dat aan mij?
Ik vind het dus idd geen verschil. Een kind (vanaf een jaar of 6) kan praten en begrijpen, dus die hoeven niet geslagen te worden.

זכור

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:37

Het is idd niet zo dat je er altijd om gevraagd hebt. Leraren zijn ook niet heilig. Zo werd ik al met een schuin oog aangekeken wanneer duidelijk was dat ik het zusje van ... was. En werd daar dus naar behandeld. Die leraar die me een schop onder mijn kont gaf, wist mij ook duidelijk te maken dat hij 'helemaal gehad had, met de familie ...' kortom, ik kreeg die schop, eigenlijk uit frustratie over mij én mijn zus.

זכור


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, Amazonbot, Bloemetje75, CharlieVM, ComscoreBot, craiester, Glenda, Josien_, JudithGigi, Kimm4, Lalladidoo, maaikemuis, MarliesSam, marygoround, Noor, Xayah, xxxmh en 161 bezoekers