complimentjes voor Bart

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 13:06

Ik vind dit echt een super forum met die foto's en die usericoontjes. Zoals je al hebt gezien is het zelfs mij gelukt om die dingetjes te plaatsen en dat geeft wel aan dat dit forum een userfriendly arward verdiend.


Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 18:43

Hahaha, dank je Bloos

Tja, we doen ons best maar het is nog lang niet perfect..

Upload gebeuren moet nog wat uitgebreider (en er moet een link naar komen op de pagina's waar je een berichtje schrijft), nog een hoop kleine dingetjes moeten bijgewerkt worden en vooral de snelheid moet weer omhoog Boos!

Het is allemaal een stuk harder gegaan dan ik verwacht had Lachen We zitten nu (in 2 maanden) al op bijna 15.000 berichten! Probleem is alleen dat hierdoor ook alles steeds trager wordt omdat het forum steeds meer moet gaan rekenen.

Ik ga in iedergeval vanavond kijken of ik de hoofdpagina (forum index) helemaal anders in elkaar kan zetten (wat techniek betreft). Toen we begonnen duurde het ongeveer 0.15 seconde voor die pagina er was, nu is dat soms al meer dan een hele seconde Boos! Boos! Verdrietig

Verder gaan we verhuizen naar een snellere server, we zijn hiervoor al het e.e.a. aan het testen, dat zou dus ook moeten helpen.

Op het moment wordt ook versie 2.0 van de forum software ontwikkeld, daar zijn we nog druk mee bezig, het is nu al meer dan 300% sneller, maar het is allemaal nog lang niet af.. Duurt nog wel een paar maanden voor dat helemaal klaar is ben ik bang.

Maar goed, na die verhuizing en het bijwerken van een aantal dingen zou alles weer een stuk sneller moeten worden dan nu..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 18:49

dus ik had toch gelijk, dat het een beetje slomer was... Beetje, als ik dit zo lees toch wel een heel stuk. Hij doet er bij mij nu vaak heel lang over om die tabel te laden. Of om alle usericons enzo te plaatsen. Op zich ligt dat neit aan bokt volgens mij omdat heel veel buiten bokt geplaatst is toch? Maar goed, het kan altijd nog VEEEEEEEEL erger... Win 95 ocmpu die wij nu als spelletjes compu hebben oa...

Laui

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 19:07

Misschien een ideetje. Bij paardenpraat zijn er geloof ik al iets van 17 pagina's, als dat nou 'ns verminderd wordt naar een stuk of 10? Dan scheelt dat toch al weer 7 pagina's laden.

't is maar een ideetje, maar misschien wel te doen.

Pling Knuf Mayo Pling

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 19:08

Ja, indeed. Het is wel iets trager maar nog niet zo heel erg goed te merken. De pagina's zijn maximaal iets van 0.8 seconde trager geworden ofzo (hoofdpagina). Andere pagina's maximaal iets van 0.30 seconde, dat merk je dus bijna niet.. Maar wordt wel steeds erger als er dadelijk b.v. 40.000 berichten zijn. Daar nu dus maar vast wat aan doen.

Maar die usericons kunenn wel ff duren omdat er veel extern staan, maar dat mag de opbouw van de pagina zelf niet echt vertragen omdat de grootte van die iconen al bekend is bij het opbouwen van de tabel (ze zijn altijd 60x60). Foto's is een ander verhaal. als je dan b.v. Netscape 4.x gebruikt dan kan het wel ff duren voor je pagina er staat omdat Netscape 4.x eerst de precieze grote van een table moet weten voor ie hem om het scherm zet. Daarvoor moet Netscape dus eerst de foto's (in iedergeval voor een deel) binnen halen.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 21:11

willen jullie nu zeggen dat we MINDER berichtjes moeten plaatsen om t forum snel te houden???? en geen foto's meer?? *traan* vna die ideen wordt ik depri

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 21:59

Hahaha, neuh, lijkt me niet echt een geweldige oplossing.. 't is vooral zo dat wij wat aan de software moeten sleutelen om het sneller te maken.. Een paar miljoen berichtjes zou geen probleem moeten zijn alleen is de software die er nu draaid (de 1.0 versie) daar nog niet helemaal op berekend Lachen

Maar wordt dus aan gewerkt. Tegen de tijd dat we tegen een miljoen berichten aanzitten is die nieuwe versie er wel Knipoog