kan ik al solliciteren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:34

Ik ben nog bezig met het afronden van mijn studie. Ik hoop in oktober helemaal klaar te zijn. Net zag ik een geweldige vacature, althans voor mij dan. Echt werk wat helemaal bij mij past en waar ik ook nog een passende opleiding voor heb.
Zou ik al kunnen solliciteren of sta ik dan voor aap? Ik hou al langer de vacatures bij maar dit is de eerste waarvan ik helemaal een wow gevoel heb. Ik heb veel kans niet te worden aangenomen natuurlijk maar ik zou graag een kansje wagen.
Maar kan dat dus, ik bedoel is dat niet raar en (straks vinden ze het echt raar en dan kom ik in een mystiek bestand van rare mesjes en dan gaat dat bestand heel de provincie door, tsja mijn fantasie slaat op hol).

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:37

tuurlijk, gewoon doen! Als je al zou werken had je een opzegtermijn gehad!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:39

Nee hoor, bij mijn weten is dat helemaal niet raar. Veel mensen solliciteren al tijdens hun studie (soms kappen ze er dan ook halverwege mee omdat ze een baan vinden)Oktober is tenslotte al bijna. Schrijf gewoon dat de vacature je zo aansprak dat je echt wilde solliciteren ook al moet je je studie nog afmaken. Hebben ze per direct iemand nodig, heb je natuurlijk kans dat je eruit ligt, maar ik ken ook mensen die een paar maanden werk en studie hebben gecombineerd door eerst een periode deeltijd te werken en na het behalen van het diploma voltijd. Veel succes!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 20:08

Gewoon solliciteren! Nee heb je, en mochten ze je niet aannemen omdat je nog niet klaar bent heb je mooi weer wat ervaring in het schrijven en het evt ingaan op een uitnodiging. lijkt mij geen probleem. Als je eens wist wat ik tijdens die periode heb afgeschreven.....

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 20:14

nee heb je, ja kun je krijgen, toch?!!

Ik ben ook aan t soliciteren, sinds een paar weken ( oke, nor maar 2 keer haha..), terwijl ik toen ook nog niet wist of ik wel zou 'slagen' voor september.
dan zou je erbij kunnen zeggen in een evt. gesprek ( niet eerder, komt beetje onzeker over in een brief): "onder voorbehoud dat.."

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 20:20

Gewoon doen!!!
Je laat iniedergeval zien dat je super gemotiveerd bent en ik weet niet wat voor vacature het precies is, maar in veel gevallen vinden mensen het ook ook prettig als ze je dingen zelf kunnen leren (iemand die net van school is leert makkelijker dingen dan iemand die van een zelfde soort baan overstapt die zit er al te veel in)
Ik zou dus zeggen gewoon doen!!!
Succes XxxxXjes essie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 20:52

Okee, ik ga er voor! Ik heb mijn CV af en ben nu bezig met de brief.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 01:50

Goedzo meid.. ga ervoor...
'k zou ook niet weten waarom je niet zou kunnen solliciteren.
Enne, houdt ons wel even op de hoogte... ben benieuwd hoe het gegaan is