Ben geflitst

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Ben geflitst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 13:29

Jaja mijn tweede boete in 2 jaar tijd.

Was gisteren op weg met een collega naar een etentje. Dus wij rijden op de jachtlaan (bekend onder de apeldoorners onder ons) richting paleis 't loo. Rijdt er voor mij een vrouw gewoon 40, dus ik er langs, wordt ik als ik net weer naar de rechterrijbaan ga geflitst en reed dus 13 kilimeter te hard Frusty. Achteraf begrijp ik dus waarom die vrouw 40 reed.


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 14:00

joostvangestel schreef:
Hee, zelfs iemand als ik uit Finland weet nog wel dat je niet te hard moet rijden op de jachtlaan.. Als je dan al zelf uit Apeldoorn komt, is dat dan ook oliedom. Hoeveel seconden denk je dat je met die aktie gewonnen hebt?


Beetje l*llige opmerking. Ten eerste woon ik aan de andere kant van apeldoorn en ten tweede is dit een weg waar ik in 10 jaar nog maar 1 keer overheen ben gekomen, dat was deze keer. En ten derde denk je dat ik express hard ga rijden.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 14:18

joostvangestel"]
[quote="Angus"]
Beetje l*llige opmerking.
[/quote]
Was ook zo bedoeld Knipoog Ik ben zelf ook wel eens gepakt, ben goed genezen van te hard rijden. Met deze opmerking hoop ik dat je de schuld bij jezelf zoekt en niet bij de flitspaal. Die kan er namelijk niks aan doen dat je te hard rijdt.

Hier ga ik niet eens op in.
[quote="Angus"]
Ten eerste woon ik aan de andere kant van apeldoorn en
[/quote]
Ik woon 2000 kilometer van Apeldoorn af...

Hierop ook niet
[quote="Angus"]
ten tweede is dit een weg waar ik in 10 jaar nog maar 1 keer overheen ben gekomen, dat was deze keer.
[/quote]
Hmm, interessant. Tja, ik wist niet dat je door Apeldoorn kon rijden zonder over de jachtlaan te komen. Een punt voor jou: in de laatste 10 jaar heb ik zeker wel een keer of 20 over de jachtlaan gereden, waarvan 18 meer dan 8 jaar geleden.

Hierop wel , zoals ik al zei ik woon aan de andere kant en kom nooit aan deze kant.
[quote="Angus schreef:
En ten derde denk je dat ik express hard ga rijden.

Je ging toch inhalen? Of besluit je auto dat voor je?
[/quote]

Ik ging inderdaad inhalen.

Eigenlijk snap ik niet waarom je zulke opmerkingen maakt. Ik geef er toch niemand de schuld van. Het was alleen maar een mededeling. En bovendien voel ik me echt niet schuldig hoor.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 14:23

Cer schreef:
Ik vind het verkeer tegenwoordig maar een gedoe Scheve mond


Ben ik het helemaal mee eens

Maar moet bekennen dat ik ook niet altijd een lieverdje ben in het verkeer.
Heb ooit eens iemand die mij in wou halen zitten jennen. Elke keer als hij een inhaalpoging deed ging ik harder rijden, en als hij dan weer achter me zat ging ik zachter rijden. Eigenlijk heel l*llig, maarja zal het ook nooit meer doen

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 15:06

joostvangestel schreef:
Angus: Wetten zijn er om nageleefd te worden, anders moet de wet gewijzigd. Als je de wet overtreedt, dan ben je dus schuldig, zo simpel is dat (ook al word je niet gepakt). Overigens vind ik het erg zorgwekkend als wetsovertreders zich niet meer schuldig voelen. Dat betekent namelijk dat verkeersovertreding dus helemaal geen psychologisch effect meer hebben. Op den duur kan de politie dus mar met een paar zaken werken:

Waarom moet ik me schuldig voelen, ik heb te hard gereden en dat weet ik maar daar ga ik me echt niet schuldig over voelen

1) Pakkans vergroten (is duidelijk al gedaan mbv flitspalen)

2) Tolerantiegrens verlagen (is schijnbaar ook al gebeurd)

3) Zwaardere straffen opleggen

In Nederland is het laatste nog niet toegepast. Aangezien iedereen zo'n beetje de wet aan zijn laars lapt op dit gebied (ik heb nog wel meer van die kleine ergernissen, zoals dat je in Nederland niet meer rond kan lopen zonder continue naar beneden te kijken wat voor troep men nou weer op de grond heeft gegooid. In Texas staat daar bijvoorbeeld tot $1000 boete op). In Finland zijn de boetes ook aangescherpt, en er rijden hier heel wat minder kamikazes rond (niet dat je dus een kamikaze bent)

Kortom: je bent een mens, net als de meeste bokkers. En mensen maken fouten. Je "Jaja mijn tweede boete in een jaar tijd." komt over alsof je trots op het feit bent. Verder toon je begrip voor het feit dat de vrouw 40 reed, omdat er geflitst werd. Tja, dus als er niet gekeken wordt, gelden de wetten niet meer?

Dit slaat dus nergens op, jij wou mij dus vertellen dat je aan de manier van iemands schrijven kunt zien of iemand ergens spijt van heeft of niet Verward beetje vreemd.
Maar goed, ik leg een hoop slakken op een hoop zout. Het is niet mijn taak om je op te voeden of je zelfs te voorbeeld te stellen. Doe zoals je zelf goed dunkt en neem daar de consequenties van.


Sorry hoor ben 21 dus hoef echt niet meer opgevoed te worden, door mijn ouders niet en zeker niet door jou

Verder wil ik nog wel ff zeggen dat ik het heel jammer vind dat je zo reageert, ik ken je niet eens, als je nou een bekende was dan had je me de les mogen lezen, maar in dit opzicht heb je geen enkel recht om dat te doen. Jammer dat het zo moet lopen.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 15:36

Roos"]
[quote="joostvangestel schreef:
Als het rustig is kun je best doorrijden, mits de situatie het toelaat. Als er een flitspaal/ verdacht voertuig staat, ben je blind of blonT als je toch te hard er langs gaat. Frusty .


Jullie oordelen wel snel.
Het was donker reed onder allemaal bomen door zodat het nog donkerder was en de auto was donker. Dus ben niet blind en ook niet blont

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 20:05

carola schreef:
Je mag daar 50 rijden, jij reedt 53.... Dan de aftrek van het flitsapparaat, en dat is ook 3 km per uur. Dus je krijgt geen boete!

En 2 x in 2 jaar tijd, dat is toch niet zo veel? Ik heb al zoveel boetes binnengekregen het afgelopen jaar, ze moeten gewoon altijd mij hebben....

Trouwens, aan de jachtlaan staan ze echt gigantisch vaak. Ik ben er ook al eens geflitst toen ik dat nog niet wist....


Ik kom er dus ook nooit dit was de eerste en de laatste keer. Ik reed trouwens 13 kilometer te hard Lips are sealed Lips are sealed

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 20:06

Dennis v m schreef:
heb je wel gelachen naar de flits? Hoe dom ziet het uit als een agent met een laser pistool achter een heeeel dun boompje staat om steun te vinden. Het lijkt net alsof ze zich verstoppen. haha


Mijn collega en ik waren druk aan het praten over die vrouw die 40 reed (en uiteindelijk verstandig was)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Gittta, Lalidan, Lola25, Mrskiwi, Priscilla27, thequeensmum, waikiki_6, Zebrastreep, Zick_Zack en 78 bezoekers