help!grootste verschillen tussen PvdA en VVD??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 21:12

Kayla schreef:
PvdA is links en VVD is rechts


Korrektie: alles is relatief. Voor een Amerikaan is VVD links en PvdA extreem links.

Wie er wint, maakt al niet meer uit. Ik heb er geen idee van of Balkenende dan wel Bos premier wordt. Feit is dat de enige voor de hand liggende coalitie CDA/PvdA lijkt. Dus NL zit voorlopig in een rood jasje.

De echte winnaars worden echter morgen pas bekend..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 08:56

Kayla schreef:
We gaat hier om Nederland en is VVD rechts en PvdA links.


Dat is waar, maar goed: Ik denk nog wel dat de VVD Nederland rijk heeft gemaakt tijdens paars. Zalm is een monetaire guru op wereldformaat (credit aan PvdA: ook Duisenberg is er zo eentje).

Nog vaak herhaald, het zou voor mij wel grappig zijn als iemand de Nederlandse economie eens flink onderuit haalt, dan kan ik eens terugkomen om orde op zaken te stellen Schijnheilig

Feit is dat Nederland moet investeren in de toekomst. Geld komt van rijken, niet van onderaf. Daarnaast moet er beter worden geinvesteerd in opleidingen. Nederland studeert te veel pretopleidingen, dus wie een beetje een bedrijf op wil zetten komt al snel voor het probleem dat er geen goede arbeidskrachten zijn, aangezien technische opleidingen zwaar onderbemand zijn in de laatste jaren.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 13:38

Kayla schreef:

dat wilde ik maar even zeggen....

Vergeet niet dat de PvdA'er in kwestie al heel lang de landelijke politiek uit is.

Overigens, Nederland moet vooral veel op de kleintjes letten: klein en middenbedrijf moet aangemoedigd worden. Kwa technology is Nederland gewoon hopeloos door het ijs gezakt. In de hoogtijdagen van de technologische boom is er erg weinig buitenlands kapitaal naar Nederland gegaan om te investeren. Waarom? Omdat dat soort investeringen in Nederland niet zo goed renderen en omdat er te weinig geschoold personeel is. Goed talent rent met bosjes Nederland uit naar landen als Amerika, Canada en Finland, aangezien in eerstgenoemde investeringsklimaat daar wel wat gunstiger ligt en/of er ook genoeg talent voorhanden is om een beetje critical mass op te bouwen. Netto blijft de import van werkkrachten nog hoog genoeg, maar helaas hebben die niet allen de scholing die nodig is om hoogwardige produkten ter wereld te brengen. Diegenen worden namelijk ook met open armen ontvangen in Noord-Amerika. Maar goed, Nederland is geen produktieland, maar een handelsland, dus moeten jullie daar misschien ook niet zo over rouwen.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:08

Kayla schreef:

En DAT begint met goed onderwijs!!!


Helemaal gelijk, maar vooral ook goed technisch & economisch onderwijs. Studenten moeten meer gestimuleerd worden om onderwijs te volgen dat nodig is om de totale welvaart op peil te houden. Daarom, is er betere marketing voor die richtingen nodig.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bebble, DenieesB, FrNo, fro, Hhilde, Jadero, laura22, LiDi, littletash, Mitch_Beauty, Plus_en_Min, ryukapple, Unit, Urona447 en 87 bezoekers