Lijstrekkersdebat NL 2....sfeertje!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Lijstrekkersdebat NL 2....sfeertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 23:44

Heb net effe laatste deel bekeken...best lachen.
Balkenende kwam weer eens goed uit z'n woorden en goed voor de dag.... Haha!
Bos vond ik maar raar doen...stond ook een aantal malen met een mond vol tanden Verward
Zeker toen het ging over de reeds bekend gemaakte keuze van Cohen als Pvda premier ....niet slim.
Er werd door Balkenende nog gezegd dat men in deze tijden (economische mindere...dat zal verhevigen) beter niet kan regeren met een links regerend kabinet!
Weer een treffer! Gelijk heeft ie!
Denk maar eens aan de afgelopen jaren (geldzaken).... (kwartje Kok, asielbeleid, Melkert banen enz)
Stem wijs! Denk oa aan onze economie...er komen andere tijden...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:00

Branca schreef:
Heb net effe laatste deel bekeken...best lachen.
Balkenende kwam weer eens goed uit z'n woorden en goed voor de dag.... Haha!


ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt? Verward

Man wat een aanfluiting zeg, hij is echt totaal niet duidelijk en dan ook nog heel kinderachtig boos roepen dat het zijn beurt was, wat een afgang, weer 5 zetels minder. Lekker vaag met z'n waarden en normen en of hij nou wel of niet met LPF wil... JP

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:02

Ik moest wel lachen om het debat bij het jeugdjournaal *LOL*
Vond alleen dat Bos en Marijnisse op het gevoel van de kinderen speelden en niet concreet dingen uit hun programma noemden terwijl Balkenende en Zalm soms misschien wel hard waren naar de kinderen, maar wel erg reeel.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:04

Branca schreef:
Stem wijs! Denk oa aan onze economie...er komen andere tijden...


ja stem wijs, laat de rijken lekker rijken worden, de armen nog armer dat in combinatie met te weinig geld voor integratie en onderwijs, zorgt voor nog meer criminaliteit, waar al het andere geld in gaat zitten, met als gevolg dat er te weinig is voor de zorg ed, nee stem VVD dan gaat het helemaal goed komen met de maatschappij

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:09

Ik had deze keer weer graag SP willen stemmen, maar ik wil absoluut niet het risico lopen dat JP weer aan de macht komt, dus wordt het Jeltje voor mij, morgen. Stel je voor dat het CDA met 1 stem op winst zou komen, dat wil ik niet op mijn geweten hebben Haha! .

Wat een ontzettend eng mannetje !

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:09

Sjimmy schreef:
Ik moest wel lachen om het debat bij het jeugdjournaal *LOL*
Vond alleen dat Bos en Marijnisse op het gevoel van de kinderen speelden en niet concreet dingen uit hun programma noemden terwijl Balkenende en Zalm soms misschien wel hard waren naar de kinderen, maar wel erg reeel.


hmm, ik vind dat niet helemaal waar. Kinderen zijn gewoon veel socialer dan volwassenen. Ook naiever, dat geef ik direct toe. Maar het was een eerlijke strijd en Marijnissen heeft dat debat terecht gewonnen, ook al was het maar voor kinderen.

Ben het overigens helemaal met bovenstaande van Kayla eens. Stem sociaal is dan ook mijn advies.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 00:11

Effe ter 'verduidelijking'....ik ga zeker niet links stemmen!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:12

Dat was al duidelijk, Branca Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:57

haha idd Haha!
Ik denk dat het toch GL word, al hoewel PvdA wel weer tactisch is....hmmmm moeilijk....

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:52

Hmmm...ik ben echt een zwevende kiezer...
ik ben ook fan van W. Bos, maar dat heeft geen politiek correcte reden....

W. Bos moet overigens niet meer praten. Ik heb vele tv-debatten gezien, en het is me opgevallen dat W. bos vaak dingen herhaalt die eerder gezegd werden door een andere lijsttrekker. Zo'n opmerking viel dan goed, en ja hoor, het volgende debat zegt W. Bos precies dàt.....
Zijn geloofwaardighied heeft voor mij afgedaan, ik stem soweiso geen PVDA meer...

ik gun Haitske vd Linden mijn stem inmiddels wel, die heb ik nog niet op gejok en andere slinkse listen kunnen betrappen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:16

Dees schreef:
Hmmm...ik ben echt een zwevende kiezer...
.
Je bent gewoon een zuiplap Dees! drink nou eens gewoon wat minder, dan houdt dat gezweef vanzelf wel op! hehe....

Branca heeft wel gelijk, linkse politiek deelt maar een hoop geld uit maar omdat de economie daarmee om zeep gaat, hebben straks de armen niets meer en de rijken ook niet. Dan heeft niemand meer iets.

Mensen, stem voor degenen die jullie salarissen moeten uitbetalen! Steun je werk, stem NIET links!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:18

Ik heb al gestemd.. Lachen

Het is wederom LPF geworden, dat mogen jullie gerust weten.. Er moet in dit land wat veranderen en ik kies dus wederom voor LPF, ook al komen ze waarschijnlijk niet in de regering.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:24

Desiree schreef:
Mensen, stem voor degenen die jullie salarissen moeten uitbetalen! Steun je werk, stem NIET links!

Ik heb lekker 4 stemmen te verdelen en ze gaan allemaal naar Zalm!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:24

Hmmm ik wil mijn stem niet verloren laten gaan, maar ik heb echt geen flauw idee wat te kiezen, dus het gaat of partij van de toekomst of partij voor de dieren, gewoon om mijn stem niet naar LPF ofzo te laten gaan (tsja, ben beetje anti LPF)

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:36

Wat mij opviel en buitengewoon irriteerde, was de manier waarop het debat werd geleid. Links zat rechts steeds te overstemmen, en praatten voor hun beurt. Verder kreeg rechts (viel me vooral op toen bij Herben) niet de kans om zich te verdedigen. Links mocht zijn punt maken waarop het onderwerp door de discussieleiders werd afgekapt.
Op een gegeven moment ging zelfs een discussieleider in debat met Balkenende... Hoe bevooroordeeld kun je zijn? Frusty

Ik vond Zalm het beste uit de bus komen, helder.
Halsema deed het ook wel aardig, een stuk evenwichtiger als voorheen. Balkenende, tsja.... Scheve mond Dat zegt wel genoeg denk ik.
En ja onze Woutertje Bos! Hij wist uitstekend geen concrete punten aan te kaarten waarvan hij denkt binnenkort over te moeten onderhandelen. Kan hij ook niet op het resultaat worden afgerekend.
Ik stem VVD!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:37

Sjuimpje schreef:
Ik heb lekker 4 stemmen te verdelen en ze gaan allemaal naar Zalm!
Hoe doe je dat?? Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:41

Ik kwam gister thuis en toen bleek dat iedereen in ons gezin mij gemachtigd heeft Schijnheilig
Lekker weer, ik was van plan om mijn moeder te machtigen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:41

Gelukkig mogen we in dit land vrij stemmen. En dus heb ik GroenLinks gestemd. Lachen

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:44

Ik vond het gekonkel van balkenende weer om me kapot aan te ergeren! ik begrijp steeds beter dat mensen sp overwegen. Marijnissen is een stuk duidelijker dan figuren als Zalm en Balkenende! De vraag of er weer geregeerd kan gaan worden met de lpf leverde weer heel wat gedraai op, bij Balkenende! Waarom niet gewoon NEE. Als de kiezers aangeven geen cda/vvd coalitie te willen, accepteer dat en ga over links! Als er een partij is die daar normaal geen moeite mee heeft is het het cda. Zalm kan toch gewoon zeggen:"als de kiezers aangeven over links te willen, voer ik vier jaar oppositie". Dan kies je positie!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:44

Hmm, ik ben net geweest en heb Zalm 'geprikt'. (tweemaal )

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:07

Balkenende is de enige die me echt weerhoudt VVD te stemmen.
Ik ben het volgens kieswijzers veel eens met LPF, alleen dat campagne-voeren boven het graf van Pim Fortuyn (letterlijk!), dat gaat me echt veel te ver...bah.

O gut, zal ik dan nog maar eens een borrel nemen, voordat ik vanavond om 5 voor 9 ga gokken?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:08

Hier ook een zwevende kiezer.
Ik ga helemaal voor het programma van de LPF, maar ik vertrouw ze niet. Dus, geen LPF gaan stemmen.

Ik val voor een aantal dingen van de VVD, ik val voor wat zaken van het CDA en ik heb wat dingen van het PvdA.

Groenlinks en SP zaten zwaar onderaan bij mij.

Ja... wat dan? VVD wil ik niet, die helpen alleen de rijken, Balkenende wil ik niet als premier, niet standvastig genoeg. Het gekonkel van Bos viel mij ook al op, maar toch... PVDA krijgt wel veel commentaar over de laatste jaren, maar toch raar dat het met de werkloosheid de goede kant op ging met die melkertbanen.

Ik heb dus toch op PVDA gestemd. Laat ze maar zien wat ze hebben geleerd toen ze in de oppositie zaten!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:10

Ik moet nog en zal ook zeker links stemmen.
Ik heb me vreselijk zitten irriteren aan JP. Het is een woordenbrij wat uit zijn mond komt, maar hij zegt werkelijk HELEMAAL NIETS!
Hij geeft op geen enkele vraag een duidelijk antwoord en dan vooral hetgene wat ruiterinrust al aangeeft, JP zegt dat het niet geloofwaardig is als er weer een coallitie met de LPF komt. Waarom sluit JP de LPF dan niet gelijk uit!? Verward
Kortom weer een stuk minder geloofwaardigheid. Ik durf te zweren dat er weer (als CDA de grootste wordt) een coalitie CDA-VVD-LPF komt. Daar pas ik voor. Sommmige idee-en zijn goed, maar in meer dan de helft kan ik me niet vinden.

Ondanks mijn jarenlange SP-stemgedrag denk ik dat ik tactisch PvdA ga stemmen straks.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:18

De gein is...iedereen zeurt maar over paars, dat zou niet streng genoeg zijn, meer blauw moest, minder asielzoekers mochten, wachtlijsten moesten korter...

En nu blijkt, er is meer politie aangenomen onder paars, er wordt al strenger gestraft, er zijn al beduidend minder asielzoeker die komen...al met al, heeft Paars echt gewerkt. En iedereen die een baan zocht kwam aan werk... die wachtlijsten kan ik niet beoordelen, maar tijdens mijn operatie vorig jaar ben ik prima geholpen.
Paars zal minpunten hebben gehad, maar zo slecht was het helemaal niet...
Ik kan me niet voorstellen dat Balkenende het beter zal doen. Die heeft ook hele nare aspecten (imo dan), zoals euthanasie verbieden, geen abortus meer, de winkels op zondag weer dicht, softdrugs weer de illigaliteit in....

O gut, ik weet het echt niet...
Zal ik dan toch maar de Partij voor de Dieren doen?

Oja, er is bestuursrechtelijk ook nog wel wat te verbeteren! Zo kan ikhier in Friesland NIET kiezen voor Lijst Veldhoen (en die wilden nou net de paardrij-faciliteiten verbeteren, daar ben ik echt voor) Boos! . Raar toch, dat ik die niet mag kiezen!
Toch maar D66 dan?

Die borrel vanavond wordt een whiskey of 2...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 13:52

ruiterinrust schreef:
Marijnissen is een stuk duidelijker dan figuren als Zalm en Balkenende! !

duidelijk zijn is erg moeilijk als ze niet naar je luisteren en je continu in rede vallen.