Poes kreeg stuipen *Update keelontsteking*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Poes kreeg stuipen *Update keelontsteking*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 11:04

Eerder had ik al verteld dat onze kat zo slijmde. Nou leek het aan de beterende hand. Gisteravond lag ze bij Greetje en mij in de kamer en begon ze opeens te schokken en kreeg ze stuipen. Ik ben naar beneden gerend en heb mijn vader geroepen. Deze is snel naar de poes toegerend. Omdat ze stikte in haar eigen speeksel heeft mijn vader haar uitgeschud. Dit deden ze ook altijd bij de lammeren om de luchtwegen los te krijgen. Hierna kreeg ze wel weer lucht, maar was ze nog wel onder de indruk. Jos en ik zijn toen snel naar de dierenarts gereden en die heeft haar onderzocht. De longen waren schoon en er zat ook niets in de keel. Ze vermoedde dat het iets in de trant was van voorhoofdsholtontsteking. Waarschijnlijk heeft ze zicht verslikt in het taaie spul. Ze heeft nu antibiotica en een soort van prednisolon. Je kunt je wel voorstellen dat ik stond te trillen op mijn benen en viel vannacht ook pas om half 4 in slaap.
Laatst bijgewerkt door Yootha op 15-01-03 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:11

Onze kat heeft dit enkele jaren geleden ook gehad, alleen ging het bij haar om een hersenvliesontsteking... Ik ben 3 dagen thuisgebleven van school omdat ik haar niet alleen durfde te laten en gelukkig heeft ze het gered...
Ik hoop dat jouw kat er ook weer helemaal bovenop komt!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:31

Gadver, ik moet er niet aan denken dat een van mijn poekies zoiets zou krijgen. Maar goed dat de poes bij jullie in de kamer lag, anders had je het misschien niet gemerkt.

Heel veel beterschap voor jullie poezenbeest!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:37

Onze kat is laatst ook overleden. Zomaar in zijn slaap. Jammer Verdrietig

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:37

Was wel even schrikken he?Maar ik hoorde dat ze alweer wat is opgeknapt gelukkig maar arme dribbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:41

Aah .. dat is niet zo mooi. Heel veel beterschap voor jullie poesie en voor jou een goede nachtrust.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:44

De kat van een vriendin van me kreeg ook stuipen, bleek dat 'ie last van epilepsie had.
Hoop voor je dat het snel weer beter gaat met d'r!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:12

Goh dat lijkt me heel erg schrikken....heeft ze nog medicatie gekregen?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 15:00

jeetje schrikken zeg... gelukkig maar dat jullie er zo snel bij waren!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 15:22

Ze moet vanavond stomen met kamille. Verder moet ze heel veel pillen innemen. Heb dus maar lekkere hapjes en leverworst meegenomen. Onze andere poes Molly heeft ook epelepsie, maar die schokt dan gewoon. Dribbel lag echt te spartelen. Vanmorgen had ze er weer last vam. Ze geeft namelijk dat slijm op. Maar dat was lang niet zo erg.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 15:25

tjee, gelukkig leeft hij nog. maar is er dan nix om dit probleem op te lossen?

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 15:26

Dat was schrikken. Ik wordt al zenuwachtig als 1 van onze katten na een uur buitenspelen nog niet thuis is. (dit is iets wat ik heb over gehouden van onze vorige kat, broer liet de voordeur open staan en toen dacht de kat hehe kan ik eindelijk buiten spelen, 10 minuten later ging de deurbel was mijn schatje aangereden)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 15:31

Het probleem dat katten niet thuiskomen, heb ik niet. Die van ons mogen niet naar buiten. We wonen aan een hele drukke weg. Ze mogen wel het hele huis door.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 15:54

De kat heeft een half uur geleden weer een soort suip gehad. Hij was bijna net zo erg als die van maandag. Weer kreeg ze het niet weg en moest mijn vader helpen. Via een dierenarts over MSN hoorde ik dat ze de symptomen heeft van een vergiftiging. We weten alleen niet waardoor. Ik hoop dat er snel verbetering in komt.

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 16:10

Wat zegt de dierenarts (je eigen) van een vergiftiging?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 16:24

Die meldde het maandagavond ook al, maar we wisten niet wat het kon zijn. Wel hebben ze sinds 2 weken nieuwe brokjes, maar die hebben we nu weggegooid. Onze eigen dierenarts dacht ook aan voorhoofdholtsontsteking, maar ze snottert niet. Ze heeft nu een cocktail van dierenarts die ze geven als ze het niet weten wat er mankeert.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 16:43

ja das niet best, ze heeft iets maar niemand weet wat

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 16:58

Hebben jullie niet toevallig nog ergens kerststerren staan? Of ander giftig geplante? De symptomen die jij beschrijft komen mij namelijk erg bekend voor.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 16:58

Jeetje wat akelig! Het is zo vreselijk om die lieve en altijd vriendelijke diertjes zoveel pijn te zien lijden! Mijn kleine katje Lucky was een tijdje geleden aangereden. Ze had zo ontzettend veel pijn! Dan weet je echt niet meer wat je moet doen. Als ik naar haar keek dan moest ik al huilen. Die arme kat

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:03

Als het van de brokjes zou kunnen komen, zou je eigenlijk de verpakking terug moeten sturen naar de leverancier, dan kunnen ze uitzoeken wat er mis zou kunnen zijn.

Veel succes verder!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:14

jeetje balen dat t nog niet beter gaat met poes.... Ik hoop maar dat de DA er achterkomt wat het nu precies is, zou wel fijn zijn. sterkte!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 18:17

Tony en ik gaan er zo mee naar de dierenkliniek. Ik kom morgen pas bij de andere dierenarts terecht en dat risico wil ik toch niet lopen.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:21

Bah, dit klinkt precies zoals bij ons, een aantal jaren geleden.......Ook stuipen en slijmen vooral. Die katten bleken vergiftigt te zijn, echt heel naar om te zien Scheve mond . 1tje heeft het niet gehaald, de ander is er weer bovenop gekomen.
We zijn er trouwens nooit achtergekomen wat voor vergif is gebruikt, zelfs nog onderzoek naar laten doen.

Hoop iig dat dit het bij jullie kat het niet is, of tenminste niet zo erg Knipoog. Hopen maar dat de kat weer snel beter word, succes ermee Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:55

gatverarme drib hopelijk kan deze DA wat vinden en haar iets geven zodat ze opkanpt arme konijnenkat

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 20:07

We zijn weer terug. Het is volgens deze dierenarts geen vergiftiging. Hij heeft in de keel gekeken en eraan gevoeld. In de keel zit een gevoelige plek. De dierenarts zijn conclusie was dat Dribbel keelontsteking heeft. Op het moment dat de keel gevoelig wordt, gooit ze geloof ik iets bij de stembanden dicht. Dit gebeurt ook vaak als katten geintubeerd worden. Hopelijk gaat het nu de goede kant op.