zieke cavia

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-01 21:58

Hoi,

Mijn cavia, Bliksem is ziek. Ben net terug van de dierenarts, hij heeft bijelkaar al 2 dagen niet gegeten of gedronken... De dierenarts denkt dat ie een infectie heeft (waaraan weet ik niet) en heeft een penecilline spuit gegeven.

Ik moet woensdag met hem terug komen en als de penecilline niet aanslaat, moet ik in laten slapen....ik vind het zo erg en zit nu dus gewoon te janken achter mijn computer.

Ik hoop zo dat het gaat werken...het is al 3 jaar mijn knuffeltje en nu zit ie maar zielig in een hoekje en reageert ie gewoon helemaal nergens meer op.

Sorry dit gaat niet over paarden maar moest het gewoon ff kwijt...

_________________
Wees goed voor je paard, dan heb je een vriend voor het leven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-03-05 21:00 ]</font>


Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-01 23:49

Thnx voor jullie lieve reacties dat helpt toch een beetje.
Jullie horen wel hoe het afloopt...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-01 21:34

Bedankt voor je advies!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-01 22:29

Het gaat nog niet zo best met hem, hij heeft nu traanende oogjes en zijn vachtje staat helemaal bol...ik heb hem op een kruik (met handoek) gezet. Dat vond ie erg lekker!! Zijn etensbakkie met voer erin, ging ie wel aan snuffelen en proberen te eten, maar lukt hem volgens mij niet echt...

Straks als mijn moeder thuis komt ga ik opzoek naar een plastic spuitje om hem proberen te voeren. (ik weet niet waar ze liggen en om hem samen proberen te voeren gaat denk ik beter)

Ik hoop dat het lukt om hem te voeren, misschien word ie daar weer wat minder zwak van!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-01 13:18

Bliksem is helaas om 11:14 uur overleden.

Gisteravond en vanacht heb ik hem om de 2 uur geprobeert te voeren en water te geven met een spuitje, hij nam wel iets maar niet veel. Toch had ik het idee dat ie een beetje opknapte, hij werd een beetje levendiger. Ook heb ik hem op een warme kruik gelegd... maar het mocht allemaal niet baten.

Vanmorgen ging het opeens veel slechter, hij werd hysterisch toen ik hem oppakte en wilde (of kon niet anders) alleen maar op zijn zij liggen.

Ik zo gehoopt dat het beter zou gaan....

Nou groetjes Ineke

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-01 15:31

Dank je voor jullie medeleven, ik heb hem net naar de dierearts gebracht en nu moet ik zijn spullen op gaan ruimen...das het allermoeilijkste...

Ben wel blij dat ie nu niet meer pijnlijdt, want om dat te moeten zien, terwijl je niks kunt doen is zo erg!!

Ik hoop dat ie het nu beter heeft ergens in de hemel...

Groetjes van een verdrietige Ineke

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-01 23:30

Goed van je moeder dat ze haar angst heeft overwonnen om zo'n diertje proberen te redden, maar kan me voorstellen dat dat inderdaad geen leuke thuiskomst is/was....

Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes. Het is waar dat kleine huisdieren niet oud worden, maar 3 jaar is nog best jong voor een cavia (ze kunnen minstens 6 worden) maarja als ze een infectie krijgen is er niet veel aan te doen. Dat weet ik best wel, maar je hoopt toch op een wondertje...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, LiannePuthzy en 169 bezoekers