Auto opengebroken, radio weg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Auto opengebroken, radio weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 10:26

Jaja, lekker begin van de dag (en het nieuwe jaar). Vanochtend zwaar verrot opgestaan, flink opgeschoten om niet [AM] Weer te laat ... te komen ... kom ik bij mijn auto ... heb ik geen slot meer om mijn sleutel in te steken. Ja, daar sta je dan met je busje slotontdooier in je zak. Even vraag je je nog af of je niet te veel van dat ontdooispul hebt gebruikt waardoor je hele slot in weggevreten, maar dan herken je de slotverwijderingsmethode die ze al eens eerder op je auto hebben uitgevoerd.

De vorige keer gebeurde dat toen ik op een feestje was in Rotterdam, in niet een van de beste buurten. Maar in Langerak of all places? Ik woon hier dus echt in een durp he (zelfs dorp kan je het niet met goed fatsoen noemen) en dan gebeurt dit Scheve mond

Uiteraard was mijn CD-speler weg. Die had ik zelf zo mooi ingebouwd (ahum). Wat nog minder is is dat ik mijn verzekering al even niet had betaald (tja, geld te kort, prioriteiten stellen ... verkeerde dus). De vorige keer dat mijn autoradio was gejat was het nog een cassetteding en dank zij de verzekering (en de overtuiging van mijn garagehouder dat er al een CD speler in zat) ben ik 'geupgrade' naar een CD speler. Nu moet het uit eigen zak komen waarschijnlijk. Zowel het slot als de radio ... en aangezien een slot wel handig is en de radio puur luxe, zal het wel een duren voor ik daar geld aan kan spenderen. Misschien maar even kijken of ik een radio kan scoren bij een overijverige Rotterdamse junk ... helaas (?) heb ik die niet in mijn vriendenkring zitten.

Toen ik net weer binnen was en zat te wachten tot ik mijn werk kon bellen om hier een dagje vrij voor te regelen, belde een over-over-over-over-over-buurvrouw bij me aan. De roddeltante van de straat. Die kwam even melden dat er was ingebroken in mijn auto. Blijkbaar hebben die gasten een druk nachtje gehad, want mijn auto was niet de enige die was leeggehaald (nou ja, leeg ... de CD met jaren 70 hits lag nog gewoon op de stoel ... misschien een dief zonder smaak ... of heb ik geen smaak?). Ik hoorde van haar dat minstens 5 andere auto's zijn opengebroken, waarschijnlijk meer. Ja, het moet een mooie dag zijn voor die roddeltante, want ik zag haar later met mijn buren en nog later met weer anderen staan praten.

Heee ... ze brengen net 2 dozen gebak naar de buren (sociale controle he Knipoog) ... die hebben er vast iets mee te maken. Ja, we hebben vannacht 20 autoradio's gescoord! Reden voor gebak dacht ik zo! Neh, zal wel niet.

Toch vind ik het wel prettig dat mijn auto niet de enige is die is opengebroken, banketstaaf voor de buren, maar het was in ieder geval niet speciaal op mij gemunt. Nou ja ... straks maar even aangifte doen en een nieuw slot aanschaffen.

Happy newyear!
Ik ben niet verbittert hoor, ik speel het alleen graag ...

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:38

Niet leuk voor je dat ze je spullen gejat hebben, maar de manier waarop je verslag doet is Haha! Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:01

Ik moet inderdaad wel een beetje gniffelen over de manier waarop je verslag doet Haha! , maar ik weet heel goed hoe Frusty Frusty het is als anderen hun tengels weer niet van je auto kunnen houden.

De eerste keer dat het mij overkwam was toen ik om 5 uur 's morgens een collega moest ophalen om een spoedklus te gaan doen. Kom ik bij mijn bedrijfsauto, een Volkswagen Caddy, en jawel, heel de zijruit lag op de voorstoel. Sta je daar midden in de nacht. Je kunt nog geen aangifte doen, en om vijf uur is het autoruitbedrijf ook nog niet open. Gelukkig had ik wel het frontje van de radio (mijn eigen radio!) binnen in huis liggen en de rest werd door de verzekering van het werk betaald. En de spoedklus? Die ging niet door.

De tweede keer was helaas mijn eigen auto de klos. Ik had net een gigadure vakantie naar Italiƫ achter de rug. We hadden onderweg flink autopech gehad met mijn karretje, op zich al heel duur, waardoor we twee nachten in Como waren gestrand, eenmaal weer onderweg knalde er een steen tegen de demper van de uitlaat en eenmaal thuis bleek dat we voor alles verzekerd waren, maar niet voor het dure hotel waar we hadden gezeten in Como. Frusty Alles bij elkaar had de vakantie dus wat meer gekost dan ik me kon permitteren en was ik behoorlijk blut geraakt.

De volgende ochtend wilde ik, blij als ik was dat ik eindelijk weer heelhuids terug was, verslag gaan doen bij een vriendin over onze vakantie, kom ik bij de auto, GRRR, zijruitje eruit. Oeoe, wat was ik kwaad... en geldloos.... Wederom had ik mijn frontje niet in de auto liggen, dus hij was nog voor Jan Doedel opengebroken ook. Ik heb toen voor het eerst sinds jaren mijn handje op moeten houden bij mijn moeder of ze alsjeblieft het nieuwe raampje wilde voorschieten , want daar was ik dus niet voor verzekerd.

Maar goed, ik woon hier niet in een of ander gat in de middle of nowhere, ik woon juist midden in een buurt die niet bepaald bekend staat om z'n charmante inwoners en keurige uitstraling.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:40

Die frustatie ken ik helaas ook maar al te goed. Mijn auto werd gemiddeld een keer per week opengebroken in Den Haag. Soms was de zijruit de pineut, de andere keer het slot en zelfs de hele achterruit is een keer ingeslagen.

Ik had na de eerste diefstal een uitneembare radio/cassette aangeschaft dus ze hadden er niets aan maar ondertussen zat ik wel steeds met die schade. De verzekering vergoedde het wel steeds braaf maar het is een hoop rompslomp en ellende. Maanden later komen er nog stukjes glas uit je stoel zetten.