petitie tegen oorlog

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

petitie tegen oorlog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 22:15

Ik ontving deze petitie. Als je wil meedoen, copy-paste dan onderstaande teksten (Ndl, Eng, Fr) in een nieuwe mail en stuur hem door aan al je kennissen. Ik zet de mail hier neer zonder de volledige namenlijst (was al in de 400, zou een beetje te lange post worden Schijnheilig ), enkel de eerste 10, dus je zult jezelf weer op nummer 11 moet zetten. Ter informatie: deze mail is al ondertekend door mensen in Frankrijk, Spanje, Chili, verschillende staten van de USA, Zwitzerland, Zweden, Nieuw-Zeeland, Groot-Brittanië, Ecuador, Libanon, Zuid-Afrika, Argentinië, Mexico, Italië, België (nog maar één iemand uit Nederland op mijn lijst)Het emailadres waar naar wordt verwezen, bestaat ook echt. Het is dus geen onzin. Alvast bedankt als je hieraan wil meedoen. Ik weet niet of het zal helpen, maar het is wel een stem die luid en duidelijk zal klinken als zo veel mogelijk mensen meedoen

NO WAR!
The United States intent to start a war. At this moment the situation in the world isn't very stable, so this could be the beginning of a serious war, maybe world wide ...

You don't want any war? Then please copy this message into a new mail, put your name at the bottom of the list and forward it to as many friends and relatives as you can.

If you are number 501 on the list, please send this mail also to unicwash@unicwash.org (this is the site of the UNO Information Centre)

If you don't want to put your name on the list, please don't delete this mail but send it to your friends and relatives anyway.
Thank you!


TEGEN EEN OORLOG ........


De Verenigde Staten willen oorlog voeren. Momenteel is de wereld in een
danig onevenwicht dat dit de start van een veel grotere oorlog kan betekenen.

Ben je hiertegen, dan stelt de UNO voor om onderstaande petitie te tekenen en zo te trachten deze wereldtragedie tegen te houden.

Asjeblieft, kopieer dit bericht in een nieuwe mail, teken onderaan en stuur het door aan de mensen die je kent.

Als je 501ste op de lijst bent om te tekenen, stuur deze mail ook naar unicwash@unicwash.org (dit is de site van de UNO Information Centre)

Ga je niet akkoord om te tekenen, dan vragen we jou: onderbreek het werk van al deze mensen niet en STUUR het bericht GEWOON DOOR NAAR JE KENNISSEN.

Contre la guerre... !

Les Etats-Unis veulent déclarer la guerre. Aujourd'hui, nous sommes dans un tel déséquilibre mondial que ce pourrait être le point de départ d'une TROISIEME GUERRE MONDIALE.

Si tu es contre, l'ONU a proposé l'envoi d'une pétition signée pour éviter ce tragique événement mondial.

S'IL TE PLAIT COPIE ce mail sur un nouveau message, signe à la fin de la liste et fais suivre à toutes les personnes que tu connais. Si au moment de recevoir cette liste, tu es la 501e, transmets ce message et la liste à l'adresse suivante :

unicwash@unicwash.org

Si tu décides de ne pas signer, s'il te plaît, nous te demandons au nom de toutes les personnes qui travaillent pour éviter une catastrophe mondiale, de ne pas éliminer ce message mais SEULEMENT DE LE TRANSMETTRE.

Si tu parles une autre langue: anglais, espagnol, italien, etc., et si tu veux collaborer, traduit ce mail et envoie-le à tes relations.


---------

1) Suzanne Date, Grenoble, France

2) Laurence COMPARAT, Grenoble, France

3) Philippe MOTTE, Grenoble, France

4) Jok FERRAND, Mont St Martin, France

5) Emmanuelle PIGNOL, St Martin d'Heres, FRANCE

6) Marie GAUTHIER, Grenoble, FRANCE

7) Laurent VESCALO, Grenoble, FRANCE

8) Mathieu MOY, St Egreve, FRANCE

9) Bernard BLANCHET, Mont St Martin, FRANCE

10) Tassadite FAVRIE, Grenoble, FRANCE

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.



leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 12:14

Bij mij gaat normaal gezien alles idd linea-recta de prullenbak in. Dit mailtje is echter wat anders. Ten eerste maak ik mij ernstig zorgen over wat Bush weer allemaal van plan is gaan uit te vreten (en de miserie komt over onzer hoofden hoor) en ten tweede klopt dat emailadres echt wel en komt het dus ook echt bij de UNO aan. Voor deze mail heb ik dus graag een uitzondering gemaakt.
Het is jullie goed recht om hier niet willen aan mee te doen en snel te zeggen "het werkt toch niet", maar ik hoop dat er toch ook mensen zijn die zich ook zorgen maken over de onstabiele situatie en daarom deze actie wel willen steunen.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 16:38

sunshine schreef:
Het is toch niet in Nederland?
Lips are sealed
Djeezes, denk jij nu echt dat als ze met biologische en/of nucleaire wapens gaan "spelen", dat netjes beperkt blijft tot de grenzen van bijvoorbeeld Irak of Noord-Korea??? Verward Die deeltjes worden met de wind meegevoerd, komen in de dampkring terecht en komen duizenden kilometers verder weg terug neer, opgelost in de neerslag.
Afgezien van dat, vind ik dit een typische ver-van-mijn-bed reactie. Het raakt jou niet (onmiddellijk/direct), dus het maakt niet uit? Frusty Doe maar, verpest de wereld maar. Frusty Zolang je mijn landje maar met rust laat. Frusty
Erg dom en kortzichtig antwoord. Nog erger dan "Het haalt toch niets uit." Sorry, dat is even mijn persoonlijke mening, die moest me toch wel even van het hart.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 17:13

Idd, overal is er achtergrondstraling en de normale achtergrondstraling kan geen kwaad. Maar achtergrondstraling is helemaal niet te vergelijken met wat er vrijkomt bij een atoomramp of ontploffing van nucleaire wapens. Ik weet niet hoe het in Nederland zat tijdens de nasleep van de ramp in Tsjernobyl, maar hier in België mocht je onder andere tijdenlang geen groente uit eigen tuin eten (omwille van het besmette regenwater).
En nee Sypheron, ik ben niet hypocriet. Ik ben een tegenstander van alle testen met nucleaire wapens, door om het even welk land (dus ook Frankrijk, India en Pakistan enzo...) ze ook uitgevoerd worden. Ik ben tegen alle nucleaire wapens. Ik ben ook tegen opwekking van elektriciteit door middel van kernenergie (en ja ik ben mij er van bewust dat mijn eigen land kerncentrales heeft, maar dat geeft me geen veilig gevoel, dat kan ik je wel vertellen). Als ze maar genoeg moeite zouden willen doen, kan er voldoende energie gewonnen worden uit wind, zon, golfslag, maar ja, dat kost een beetje te veel geld naar hun zin he. Wat maakt het ook uit, degenen die beslissen over oorlog of niet, gebruik van biologische of nucleaire wapens of niet, kernenergie of niet, zij zijn niet de jongeren van nu en kinderen die nog geboren moeten worden die in een verkl*te wereld moeten leven.
Ik ben enkel voor gebruik van nucleaire stoffen in de gezondheidszorg.

En idd, wat wil ik er aan doen? Wel, als ik kon, was ik allang op een vliegtuig gestapt om meneer Bush daar in Amerika eens "ferm mijn gedacht" te zeggen. Maar ik ben maar één stemmetje, dus ik kan niks doen. Als veel stemmetjes nu eens tegelijk zouden protesteren, dan klinkt die gezamelijke stem al veel luider.
Vinden jullie het kunnen dat meneertje Bush daar zomaar vindt dat hij mag beslissen over alles wat er in de wereld gebeurt? Dat hij heel de wereld mag meesleuren in zijn machtsgeilheid? Ik vind dat zijn Verenigde Staten al groot genoeg is als zijnde zijn persoonlijke speeltuin, ik vind niet dat hij zomaar mag gaan beslissen over alles wat er in de wereld gebeurt of niet gebeurt.
Ik ben ook niet voor Satan Hoestsiroop, integendeel, maar Bush gaat hem gewoon uitdagen en dan zal hij zn speelgoedjes wel gaan gebruiken. En denk je dat wij, Westers Europa, bondgenootjes van de VS, gaan gespaard blijven? Dream on.
Enne, Noord Korea mag geen nucleaire wapens maken van Amerika. Weten jullie dat Amerika er zelf tientallen heeft? En weten jullie waar die onder andere opgeslagen liggen? In jullie eigenste ieniemienie buurlandje België. Wat zouden jullie er van vinden als Saddam of enig andere tegenstander van Amerika die opslagplaats zou bombarderen? Vergeet het dat jullie daar geen invloed zouden van ondervinden.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 19:49

Uit jouw vraag "Het is toch niet in Nederland?" blijkt voor mij (het komt zo op mij over) dat het jou allemaal niet zo veel kan schelen, zolang het niet jouw onmiddelijke omgeving raakt, zolang het niet te dicht in de buurt van Nederland komt. Voor mij is dat dan ongeveer hetzelfde als zeggen als: "Voeren jullie maar oorlog, maakt niet uit, als je mij maar met rust laat." En als er oorlog van komt, met die biologische en nucleaire wapens, dan gaat de wereld gewoonweg om zeep, die dingen hebben een onherstelbare impact op milieu, klimaat en alle levensvormen. En dat bedoelde ik met "verpest de wereld maar".
Natuurlijk zit niemand om oorlog te springen, maar in mijn ogen raakt het je blijkbaar verder niet (behalve dan "oh wat erg voor die mensen") als het maar niet te dicht in jouw buurt komt.
Dat is je goed recht, ik kan het alleen niet zo goed begrijpen. No offence, ik was misschien wat te heftig. Maar van uitspraken als "het is hier toch niet" gaan mijn haren toch echt wel recht overeind staan (voor degenen die zich de Grote Meneer Cactus-show nog kunnen herinneren, dat ziet er dan uit zoals bij Mevrouw Stemband Knipoog

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Afanaisa91, Alocasia, Astrid_Brann, BETUWE, Brandje_04, brennie85, Dennenboom, Ghazella, GrapeshotBot, Hootje, ingvdh, Inney, Lieuwkje_90, lizy29, maj0, Mars, meintje, mingming, Phen, pluklief, TessaxQuincy, Wpaard en 78 bezoekers