Avondeten van gister was witlof met ham en kaas en een gehaktbal @ werk,foto vergeten te maken.
Avondeten vandaag,pasta gevuld met burrata en pesten en daarbij nog spekblokjes en spinazie,
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

cursebreaker schreef:[/quote]Hier weer eens de Aziatische stamppot nagemaakt van het AH verspakket - die is momenteel uit assortiment dus ik doe het tegenwoordig dan gewoon met losse ingrediënten
Gevonden! Toevallig had je 26 maart dezelfde vraag toen ik het gerecht deelde![]()
Even uit m’n hoofd:
Ingrediënten:
- 400g zoete aardappel (ik koop ze altijd al in blokjes)
- Aziatische wok/groenten mix naar keus, 400g (ik voeg nog altijd extra paksoi toe want YUM)
- rundergehakt balletjes (ik heb die verse ballen van AH die per 12 stuks verpakt zijn)
- sesam zaadjes naar wens
- knoflook teentje
- teriyaki saus (zit normaal in het pakket erbij maar doe ik dan nu zelf toevoegen op gevoel. Ik gebruikte ongeveer de helft van een flesje saus)
Bereiding:
- Aardappels koken (en een beetje kookvocht bewaren na het afgieten of eventueel wat roomboter en wat melk, wat ik vandaag heb gedaan maar officieel via het AH recept is het alleen met kookvocht maar dat was ik vergeten te bewaren net haha) en erna stampen naar gewenste textuur.
- groenten en knoflook aanbakken in de pan naar gewenste textuur (ik houd niet zo van knapperige groenten dus ik bak altijd wat langer totdat het iets zachter is) en eventueel kruiden naar wens (volgens AH recept hoeft dat niet maar ik vind zelf kruiden toevoegen altijd fijn). Wanneer dat klaar is en de aardappels gestampt zijn kunnen de groenten er doorheen gemengd worden. Bouillon blokje verkruimelen en door de stamppot mengen met evt wat kookvocht (of zoals ik vandaag deed met wat boter en melk) en klaar.
- Balletjes aanbakken (start ik tegelijkertijd met de groenten mee) en als ze gaar zijn, de teriyaki saus erbij in de pan met een beetje water en sesamzaadjes en 5min zachtjes laten doorkoken
En dan bordje opmaken, eventueel nog wat garneren met extra sesam zaadjes en klaar(Je zou ook wat gebakken uitjes ofzo kunnen gebruiken als garnering). Ik schrijf niet vaak recepten uit dus als iets niet duidelijk is of warrig is, sorry en vraag maar verduidelijking haha.
xPabloBokt schreef:Novastar schreef:Oh xPabloBokt, die moet ik onthouden! Het ziet er zooo lekker uit
Receptje! Ik maak wel de aardappelpuree zelf, gewoon 1kg aardappelen schillen en dan met een scheutje melk stampen. Daarna de prei, spitskool en spekjes erdoor mengen.
Ik eet vandaag: Spitskoolstamppot met prei, spek en gebakken ei #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1195872
Maar die laatste is het inderdaad, thanks!!