Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 07:14

Ik gebruik echt nooit automaat zelf. Hoor te vaak gedoe.

Hier merk je wel dat de Duitsers soms een heel ander prijs idee hebben dan bijv Spanjaarden en Italianen.
Soms echt dingen als een kinder trui van Ralph Lauren met een gat er in of echt goed gedragen, maar wel €30 vragen. Spanjaarden of Italianen zetten dat er op voor €5,- Maar ook dingen die wel heel netjes zijn zetten ze er op voor bijna nieuwprijs. Je ziet aan prijs (iig bij de kinderkledingmerken die ik in zoeklijst heb) al aan de prijs bijna of het een Duitse aanbieder is.
Gevolg is wel dat bij sommige merken andere mensen nu ook prijs omhoog doen en dingen die eerder €10 waren nu €20 :')
Zal wel weer rechttrekken over een tijdje.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:09

Ze merken het snel genoeg wanneer het niet verkoopt. Hier is het wisselend met de Duitsers. Bepaalde dingen zetten ze iets lager dan nieuwprijs maar zit je met verzenden alsnog aan de nieuwprijs. Andere dingen doen ze juist weer een stuk goedkoper.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:46

Ik heb iemand die al 3x hetzelfde bod heeft gedaan op een artikel, terwijl ik het steeds weiger (iets meer dan de helft van mijn vraagprijs). Nu kan ik me voorstellen dat je iets te duur vindt, maar deze tactiek begrijp ik dan alsnog niet helemaal. Ik heb er voor de duidelijkheid bijgezet dat ik echt niet wil verkopen voor die prijs.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:03

Wow dat is wel echt irritant Lorette... ik zou zo iemand dan echt blokken op gegeven moment. Weet niet eens of dat kan trouwens :+

Vinted Go doet er de laatste tijd wel echt bizar lang over..... voorheen nooit zolang maar nu stond er ook toen ik iets besteld 7-14 werkdagen... Toch beetje slachtoffer van hun eigen succes :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:05

Ik zou je eigen prijs als tegenbod doen dan :+
Koekje van eigen deeg doen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:37

Ja of diegene verwijderd het bericht als je niet akkoord gaat en doet opnieuw een bod niet wetende dat het weer jou advertentie is?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 15:15

Mij valt ook op dat Duitsers als ze verkopen het onderste uit de kan willen en bij aankopen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Oh Lorette, dat is wel irritant. Ik had van de week een heel populair artikel erop staan en dan gaat je telefoon de hele tijd af met de biedingen, als het dan nog onzinbedragen zijn is dat nog irritanter dan het sowieso al is. Maar ik laat de meldingen wel aan staan, want ik wil altijd snel verzenden voor de badge.

Ik heb gisteren iets verstuurd met DPD en dat is vandaag aangekomen *\o/*
Ik heb vorige week zelf iets besteld met DPD en dat verwacht ik nooit meer te zien :+
Je weet het gewoon echt niet met die verzendpartijen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:30

Nederlanders kunnen ook bizar hoge prijzen rekenen. Ik zag toevallig Sinterklaas boek van Charlotte dematons voor 25 tot 40 euro te koop op vinted en in de webshops voor 17,99. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:33

Tja ik heb er nu een boek opstaan, nieuw in de folie, die overal uitverkocht is. Niet meer te krijgen. Die bied ik wel tegen een hoge prijs aan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:42

Ik heb ook wel eens dat mensen proberen af te dingen (ondanks dat er festpreis in mn advertenties staat) omdat het bij de winkel waar het vandaan komt "in de sale is". Het is alleen wel uitverkocht en nergens meer te verkrijgen. Ja dan ga ik het ook niet voor de bodemprijs wegdoen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:47

Daar ben ik ook zeker mee eens, maar dat is bij dit betreffende boek zeker niet het geval die kan je echt bij tig verschillende shops kopen.
Toen het boek uitkwam was dat wel het geval paar jaar geleden, ik denk dat op die manier deze prijs steeds overgenomen wordt als vraagprijs.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:53

_Lorette_ schreef:
Ik heb iemand die al 3x hetzelfde bod heeft gedaan op een artikel, terwijl ik het steeds weiger (iets meer dan de helft van mijn vraagprijs). Nu kan ik me voorstellen dat je iets te duur vindt, maar deze tactiek begrijp ik dan alsnog niet helemaal. Ik heb er voor de duidelijkheid bijgezet dat ik echt niet wil verkopen voor die prijs.

Irritant... gewoon negeren. Ook niet weigeren. Ik had er 1tje die enorm laat bod deed maar kwam iets tegemoet. Denk dat ik al 3x een nieuw bod erna heb gehad maar die negeer ik. Ene bod is m'n laatste.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:58

Ik kom dit topic ook binnenvallen, sinds kort Vinted weer herontdekt. Gelijk begonnen aan opruimen en heel veel console spellen erop gezet, niet met het idee dat het zou verkopen. Maar tot mijn verbazing kocht iemand diezelfde avond in 1 bundel 11 spellen _O- En hier en daar ook losse spellen die mensen willen.

Ook wat paardenspullen erop gezet, maar dat loopt niet geweldig.

Lego sets die ik niet meer wilde uit elkaar gehaald en erop gezet en die vliegen de deur uit. Goeie business!

Zelf ook wat dingen gekocht! Zie veel toffe bordspellen voorbij komen, maar moet wel goed checken of het niet de Franse versie is :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 17:20

Vinted is voor mij juist wel 'bodemprijzen'. Ik check nieuwe dingen dus qua prijs ook wel eens en koop ze niet als ze duurder zijn met kopersbescherming, verzending.
Kleding is ook vaak van vorige seizoen en niet meer te krijgen... ga ik dan niet speciaal voor betalen :+

Net als webshop die op vinted zitten.. kan voor verzending nog wel eens handig zijn qua kosten maar heb vinted niet voor webshop prijzen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:41

Ik kom net een wafelijzer tegen... leuke prijs... tof rood kleurtje
Tot ik wat beter naar het apparaat keek, want waarom stond er een hondenpootje op.
Is het een dog cookie maker 8)7

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:28

foxy80 schreef:
Ik kom net een wafelijzer tegen... leuke prijs... tof rood kleurtje
Tot ik wat beter naar het apparaat keek, want waarom stond er een hondenpootje op.
Is het een dog cookie maker 8)7

Zou het echt uitmaken?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 15:18

Afbeelding
Dit vind ik een flauwe review

Ze koopt een frontriem van me voor een tuig / men hoofdstel
Ik meld het nog van te voren dat het om iets voor een tuig gaat en dan is het geen probleem en geeft ze het wel weg als het toch niet past en dan 4 sterren geven :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 11:31

Alja schreef:
[ Afbeelding ]
Dit vind ik een flauwe review

Ze koopt een frontriem van me voor een tuig / men hoofdstel
Ik meld het nog van te voren dat het om iets voor een tuig gaat en dan is het geen probleem en geeft ze het wel weg als het toch niet past en dan 4 sterren geven :+

Dit is zeker flauw!

Ik had weer een pareltje hoor. Ik zet een boek te koop voor 20 euro. Ik krijg van een Spaanse een bod van 15. Ik reageer dat ik daar niet mee akkoord ga. En met dat ik haar het antwoord stuur, koopt iemand het voor de vraagprijs.

Spaanse: “Maar ik wil het boek hebben!”

Ja, you snooze, you lose. Niks aan te doen. :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 11:45

Zo had ik er 3 weken terug ook eentje...

Afbeelding

Ik had om een foto gevraagd, want e eerst zei ze dat ik een boek in slechte staat had gestuurd.
Ik had 8 kinder boeken voor een 10tje gekocht.
Alle boeken netjes straks opgestapeld/naast elkaar gelegd. Karton eronder en er boven. Het waren allemaal kleinere boeken en 1 grotere. Precies tussen de 2 stapels kleinere boeken is het pakket "geknakt". Met brute kracht.

Maar waarom je dan een 4* review geeft? Geen idee.
Heb haar dacht ik ook een 4* gegeven of een 3 misschien zelfs wel

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 09:23

Mri schreef:

[ Afbeelding ]

Ik had om een foto gevraagd, want e eerst zei ze dat ik een boek in slechte staat had gestuurd.
Alle boeken netjes straks opgestapeld/naast elkaar gelegd. Karton eronder en er boven. Het waren allemaal kleinere boeken en 1 grotere. Precies tussen de 2 stapels kleinere boeken is het pakket "geknakt". Met brute kracht.

Maar dit is toch logisch? Er is iets misgegaan met verzending maar voor allebei iets om rekening mee te houden voor de volgende verzending. Hier is feedback toch voor?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:23

Nah ik vind het flauw. Je mag van een verzender verwachten dat ze enigszins voorzichtig met de spullen omgaan.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:28

Verzenders gaan nooit voorzichtig om met spullen.. :=
Was die kerstbal in een verzendzak dan ook oké?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:52

Aight schreef:
Mri schreef:

[ Afbeelding ]

Maar dit is toch logisch? Er is iets misgegaan met verzending maar voor allebei iets om rekening mee te houden voor de volgende verzending. Hier is feedback toch voor?

Eens, dan heb je de boeken gewoon niet goed genoeg verpakt. Weet je dat weer voor de volgende keer.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:54

Floko schreef:
Verzenders gaan nooit voorzichtig om met spullen.. :=
Was die kerstbal in een verzendzak dan ook oké?

Helemaal onbeschadigd. Wonderbaarlijk hè? :')

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:56

Ik heb donderdag een pakket naar Vinted Go gebracht. Daarvan blijft de tracking steken op "onderweg" Terwijl ik naar hetzelfde pakketpunt zaterdag nog een pakketje heb weggebracht en die al in het sorteercentrum ligt. Natuurlijk is de eerste weer de duurste dus ik hou mijn hart weer vast....