Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_chou

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 11:23

Spotify vraagt ineens heel veel van mijn batterij van mijn telefoon. Heb ik een instelling verkeerd staan of is er een andere oplossing? Ik vind het heel erg lekker om de hele dag muziek of een podcast op te zetten, dus vind het wel jammer dat aan het eind van de ochtend de helft van mijn batterij leeg is hierdoor.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 12:22

Bij mij scheelt het batterij als ik na het aanzetten van Spotify, de telefoon weer terug laat gaan naar het bureaublad (ik weet eigenlijk niet of dat voor een telefoon een andere naam heeft, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel?). Spotify blijft dan gewoon braaf draaien, maar op de achtergrond ipv op de voorgrond, op een of andere manier scheelt dat aan batterijverbruik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 14:59

_Karlijn schreef:
Misschien zijn er zorg- of juridisch medewerkers die dit weten:

Als ik in mijn eigen (zorg)dossier een VIM melding zie staan, mag de zorginstelling wettelijk gezien de inhoud daarvan dan achterhouden wanneer ik daar om vraag?

In principe zou je de VIM melding gewoon in moeten kunnen zien via je zorgportaal met digiD inlog.
Als het een VIM betreft waarbij jij als patiënt betrokken bent mag je deze inzien.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:01

Mag je een bordspel retourneren ook al heb je het de kaarten die erbij zitten al uit het plastic gehaald?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:16

Poe, dat weet ik niet, je hebt immers al iets uitgepakt.
Het bordspel is ook al uit het plastic dus.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:20

Bellatrix schreef:
Poe, dat weet ik niet, je hebt immers al iets uitgepakt.
Het bordspel is ook al uit het plastic dus.

Het spel zelf zat niet in plastic, alleen de kaartjes die er in zitten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:25

Oh, dat is al beter maar dan nog weet ik het niet, in een fysieke winkel gekocht?

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:27

Nee bij bol besteld

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:27

Hmm, staat er niets over op hun website?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:29

TessaxQuincy schreef:
Mag je een bordspel retourneren ook al heb je het de kaarten die erbij zitten al uit het plastic gehaald?

Ik zou dat zelf niet netjes vinden, maar het mag wel (is het bij Bol zelf besteld, of een verkoper op Bol? In het eerste geval kun je t gewoon terugsturen zonder gevolgen).

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:23

Waar moet ik volgens jullie op letten als ik een gietijzeren braadpan wil kopen? Ze zijn er in zoveel prijscategorieën.. ik zou er graag brood in willen bakken en gerechten in willen maken. Ik ben geen doorgewinterde kok dus het zal niet aankomen op de kleine details :)

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:47

Gietijzer ga je niet zo heel snel de mist mee in. Als er maar op staat dat het gietijzer is. Meestal is de warmtebron ook geen probleem.
Dingen om op te letten. Overbestedingheid, past hij in je oven?, een gladde onderkant als je op een kookplaat werkt, kaal gietijzer of geëmailleerd? Geëmailleerd is wat kwetsbaarder maar minder onderhoud. (Een kunststof antiaanbaklaag zou ik niet doen. Maar heb ik ook nog nooit gezien.), aantal liters natuurlijk. Vergeet ik nog iets?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:58

Ik zou, zeker als je geen doorgewinterd kok bent, kiezen voor geëmailleerd. Inderdaad minder onderhoud, je kunt er gelijk mee aan de slag en je wast m zo met de hand en wat sop weer schoon.
Qua formaat: niet te klein, maar ook zeker niet te groot! Gietijzer is loodzwaar, en ze raden door het gewicht ook af om hem in de vaatwasser te doen. Zorg er dus voor dat je hem kunt hanteren, ook met natte handen want zo'n pan op je voet wil je echt niet :+
Ik ben alleen en kook regelmatig voor 2 of 3 dagen in die pan, ik weet alleen even zo niet meer welke diameter ik heb. Ik kan dat thuis wel even nameten voor je!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:03

Ja een pan die niet goed in je gootsteen past geeft (bij mij althans) een waterballet. :7

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:04

Heel erg bedankt voor jullie tips! Zeer waardevol! Foaly mocht je het willen opmeten zou ik daar erg dankbaar voor zijn :) ik wil er inderdaad ook voor meerdere dagen in kunnen koken (voor mezelf) dus dat geeft een goed beeld :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:07

Ik heb een BK Fortalit pan, geemailleerd staal, voor het bakken van brood en braden van vlees. Prima geschikt, niet heel zwaar en gaat al jaren mee.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:11

Klopt, die van mij is ook van BK. Het enige nadeel is dat er wat krassen in zijn gekomen doordat ik te enthousiast was met een metalen staafmixer, dat is dus iets wat je beter niet in die pan kunt doen :')

Hij doet het verder nog prima, daar niet van, maar wel iets om rekening mee te houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:13

Oh ik zit nooit met staal in de pannen die niet 100% van staal zijn :=.

Maar inderdaad wel een goede tip.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:19

Nee ik heb verder ook alles van hout of plastic, maar ik maakte eerst altijd soep in mijn 'gewone' stalen kookpannen en daar kun je prima met de staafmixer doorheen. Dus ik maak voor het eerst soep in die gietijzeren pan, pureer m met de staafmixer en vraag me bij het afwassen af waar die krassen nou ineens vandaan komen _O-

Gevalletje even niet nagedacht :') Sindsdien giet of lepel ik soep eerst braaf over in een maatbeker of de blender voordat ik m pureer, iets meer gedoe maar wel beter voor de pan :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 15:20

_San87_ schreef:
Ik heb een BK Fortalit pan, geemailleerd staal, voor het bakken van brood en braden van vlees. Prima geschikt, niet heel zwaar en gaat al jaren mee.

Oh dat is nog een vriendelijk prijsje ook voor zo'n soort pan! Daar ga ik eens goed naar kijken :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:39

Ik zoek het nieuwe telefoon topic maar krijg 'm niet gevonden dus vraag het even hier.

Ik heb nu een OnePlus. Het terug knopje zegmaar (vorige pagina) zit in de zijkant van het scherm, daar moet ik swipen. App afsluiten is omhoog swipen.
Dat systeem wil ik heeeel graag weer bij m'n nieuwe telefoon maar met m'n wensen kom ik toch uit bij een Samsung.
Weet iemand of dat systeem inmiddels ook bij Samsung kan? Of hebben die alleen nog die 3 buttons onderin?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 18:48

Snippergroen schreef:
Heel erg bedankt voor jullie tips! Zeer waardevol! Foaly mocht je het willen opmeten zou ik daar erg dankbaar voor zijn :) ik wil er inderdaad ook voor meerdere dagen in kunnen koken (voor mezelf) dus dat geeft een goed beeld :j

Net even gemeten en ik heb een BK Bourgogne van 20 cm :D Groot genoeg voor 2 á 3 porties, voor 4 of meer is ie te klein.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 18:59

Nyaleti schreef:
Ik zoek het nieuwe telefoon topic maar krijg 'm niet gevonden dus vraag het even hier.

Ik heb nu een OnePlus. Het terug knopje zegmaar (vorige pagina) zit in de zijkant van het scherm, daar moet ik swipen. App afsluiten is omhoog swipen.
Dat systeem wil ik heeeel graag weer bij m'n nieuwe telefoon maar met m'n wensen kom ik toch uit bij een Samsung.
Weet iemand of dat systeem inmiddels ook bij Samsung kan? Of hebben die alleen nog die 3 buttons onderin?

Ik geloof dat mijn iPhone dat ook heeft? :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 19:08

Nyaleti schreef:

Samsung heeft die functionaliteit ook

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 19:21

Ah ja, kwam achter de naam (systeem navigatie gebaren) en blijkbaar hebben de meeste Samsung modellen het inmiddels ook. Scheelt weer