Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Ik ben gisteren naar de dokter geweest. Gelukkig kon ik meteen terecht.
Nu twee weken lang 's avonds oxazepam slikken om dit patroon van nachtmerries en (nog slechter als normaal) slecht slapen even te doorbreken zodat er wat rust in mijn lijf komt.
En daarna mijn antidepressiva ophogen. Dat wilde ik al even omdat dat ook tegen nachtmerries helpt.
Gisteravond de eerste keer oxazepam ingenomen en vannacht vijf uur geslapen (niet aan één stuk maar met vier keer een onderbreking).
Ik ben tevreden! Geen nachtmerries gehad en ik werd ontspannen wakker. Wat een verademing!
Dit is natuurlijk geen oplossing voor lange termijn, maar voor nu is het een opluchting.

Cayenne schreef:Normaal slaap ik maximaal ongeveer vier uur met onderbrekingen of helemaal niet, dus dan is dit al een vooruitgang!
Maar ik ken ook mensen die met oxazepam het klokje rond slapen. Dat kan ik me dan weer niet voorstellen
MarlindeRooz: Dat is ook vervelend! Ik vind het wel knap dat je op deze manier toch een oplossing hebt gevonden!
Oh Cynn toch. Ik vind het vreselijk dat je je zo voelt. 
SpikkelFire schreef:Wat vervelend Cynn, ik herken het maar al te goed helaas..
Ik heb nu 6 jaar mijn eerste eigen paard. In deze tijd er vaker naast gelopen dan gereden, vanwege 3 peesblessures en andere mankementen.
Vorige zomer wilde ik eindelijk weer eens op wedstrijd, op de dag van de wedstrijd haal ik haar met een dik been uit de wei, weer peesblessure (dit was nummer 3). Heel het jaar rust en opgebouwd, afgelopen september klaar om op wedstrijd te gaan, bij het invlechten zie ik dat ze een dikke kaak en koorts heeft. Weer de hele rambam afgezegd (huur ook altijd trailer of regel paardentaxi).
Nu heb ik me weer opgegeven voor zondag en jawel... vandaag les gehad, niets aan de hand tot de laatste 2 minuten. Opeens niet meer rad in draf.
Ik word er zo moedeloos van en het plezier is al jaren weg, maarja wat moet ik met een 16 jarig paard die altijd geblesseerd is? Verkopen gaat niet meer..
Lisewiesje schreef:19 oktober een vervelende val gemaakt, nare enkelletsel, onderste spronggewricht totaal ontwricht, enkelbanden totaal aan flarden (staat in het verslag) en het was een open fractuur. Heb nu een Fixateur Externe, iets wat op mijn grootste angsten lijstje stond. Zit nu op 3/6 weken maar ik ben er echt mentaal helemaal klaar mee.
Eigenlijk verwijderen ze zo een fixateur bij bewustzijn en zonder verdoving. Maar nadat ze hem afgelopen week aandraaide ben ik flauwgevallen en hebben ze toch een roesje ingepland op 3 december. Had elke keer de hoop dat hij er misschien eerder uit mocht, maar die hoop is nu vervlogen omdat 3 december vaststaat.
Ik was mijn proeftijd door voor mijn eindelijk super leuke nieuwe baan, maar was eerst voor kort contract vanwege ziekte in het team waar ik vervanging voor was. Had grote kans op vast contract, maar zal nu wel van de baan zijn, loopt tot december.
Geen idee meer hoe ik de drie weken nog door moet komen en hoe het er daarna uit gaat zien.
Amber_anne schreef:SpikkelFire schreef:Wat vervelend Cynn, ik herken het maar al te goed helaas..
Ik heb nu 6 jaar mijn eerste eigen paard. In deze tijd er vaker naast gelopen dan gereden, vanwege 3 peesblessures en andere mankementen.
Vorige zomer wilde ik eindelijk weer eens op wedstrijd, op de dag van de wedstrijd haal ik haar met een dik been uit de wei, weer peesblessure (dit was nummer 3). Heel het jaar rust en opgebouwd, afgelopen september klaar om op wedstrijd te gaan, bij het invlechten zie ik dat ze een dikke kaak en koorts heeft. Weer de hele rambam afgezegd (huur ook altijd trailer of regel paardentaxi).
Nu heb ik me weer opgegeven voor zondag en jawel... vandaag les gehad, niets aan de hand tot de laatste 2 minuten. Opeens niet meer rad in draf.
Ik word er zo moedeloos van en het plezier is al jaren weg, maarja wat moet ik met een 16 jarig paard die altijd geblesseerd is? Verkopen gaat niet meer..
Is het niet een idee om haar op pensioen te zetten? Dan hebben jullie beide rust en komt voor jou misschien het plezier terug als er geen druk meer achter zit