Het hobby klets topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Het hobby klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 08:49

Hello lieve bokkers,
Ik ben sinds een paar dagen smartphone loos. Naja ik heb hem nog wel maar hij is dummy. Ik kan alleen bellen en sms’en en wat belangrijke dingen. En gelukkig nog een beetje bokken.

En poeh wat valt mij soms zwaar om mij bezig te houden. Want het nutteloos telefoon gebruik is er heel erg ingeslopen. Ik had een schermtijd van ongeveer 12 uur. En nu nog ongeveer 2 uur dat is een flinke cutback.

Momenteel lukt het mij om mezelf bezig te houden met:
- diamond painting
- lezen
- schrijven
- sporten

En ik heb een tarotkaart lezen starters set liggen om mij ooit in te gaan verdiepen.

Maar nu ben ik vooral benieuwd welke offscreen hobbies houden jullie bezig?

De stand van zaken met de diamond painting waar ik nu aan werk:

Afbeelding

Als jullie het leuk vinden kan ik jullie op de hoogte houden van het proces van deze en de volgende paintings die ik nog heb.

Roihi

Re: Het hobby klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:52

gaat een mooie prent worden met diamond painting Lau.

Weet je dat er al een Hobby topic is?
Daar kan je je vooruitgang laten zien en ook meekletsen :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 08:55

Roihi schreef:
gaat een mooie prent worden met diamond painting Lau.

Weet je dat er al een Hobby topic is?
Daar kan je je vooruitgang laten zien en ook meekletsen :)

Niet!!! Ik heb gezocht en ik kon het niet vinden!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:21

Oef dat is veel scherm tijd! Maar fijne eye opener denk ik :D
Misschien wat meer tijd in de natuur doorbrengen, lekker wandelen?
Zelf mag ik graag handwerken. Heb altijd veel tekenen en schilderen gedaan en doe dat soms nog. De laatste jaren vooral heel veel tassen aan het maken :D
Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 11:24

Oeeh heel pretty!!
Wandelen vind ik eigenlijk niks aan. Maar ik merk dat ik nu wel steeds vaker even iets ga doen en dus naar buiten ga. Dus misschien ga ik binnenkort wel spontaan naar het park.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:18

Ik ben ook smartphoneloos en dat ben ik al mijn hele leven. Bokken doe ik met een laptop.

Offline doe ik dingen als wandelen. Jaja wandelen. Vind ik eigenlijk ook niet zo veel aan als ik nog thuis zit maar als ik eenmaal in het bos of bij het meer ben dan is het heerlijk. Vooral in de herfst nu het overal zo mooi is. Het schijnt ook dat wandelen zonder afleiding (zoals alles wat je via oordopjes inneemt) heel gezond voor je is.
En daarnaast dingen knutselen. Van armbandjes tot kleding en tassen. Maar dan wel met de hand. Ik wil niet iemand zijn die een machine bedient. Het is gewoon lekker hersenloos iets in elkaar zetten. Na met hersenwerk het patroon gemaakt te hebben en alle onderdelen te hebben geknipt enzo :P

Alles waarbij je twee handen gebruikt en waarbij je handen voor beide helften van je lichaam langs gaan zijn schijnbaar goed voor je hersenen en algemene gezondheid. Dus met plantjes frunniken, stokken gooien voor je hond enz enz enz.

O, en paardrijden schijnt ook een leuke hobby te zijn :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:20

Ik heb paarden in eigen beheer :+

Verder: lezen, soms tekenen (maar tijdgebrek) en muziek spelen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:30

O ja, lezen inderdaad ook. Groot voordeel van lezen is dat je zelf aan de hand van de tekst je voorstelt hoe personages en ruimtes/de omgeving er uitzien en dat het niet visueel wordt voorgekauwd in een film of een game.

En misschien klinkt het saai maar nu het vroeg donker is vind ik het echt prettig om 's avonds even wat kaarsjes aan te steken en rustig op de bank te zitten met poes en thee en taaitaaipopjes en naar de vlammetjes te kijken. Gewoon even ontprikkelen van de dag. Als je samenleeft met andere smartphoneloze mensen zou je dan ook de dag door kunnen nemen als je dat wil. Vanaf 1 december gaat ook elke avond trouw de adventskaars aan. Gewoon even voor de rust.
Laatst bijgewerkt door Koper op 10-11-25 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:32

Cool Lau! Ik heb ook een tarot kaartenset liggen, nog niet veel mee gedaan.

Als offline hobby heb ik tegenwoordig Lego. Alleen vind mijn portemonnee dat wel minder tof :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 13:09

Ohja kaarsjes doe ik ook en dan een theetje, boekje ff zen. Verder zonder oortjes naar buiten vind ik poedersuiker qua prikkels. Maar werk wel dat ik ontspan van bewegen. Maar ook het creatieve bezig zijn doet mijn brein goed. Verder ga ik gaande weg wel ontdekken wat mijn brein gaat prikkelen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:16

Nou ja, prikkels als vogeltjes enzo sluit je natuurlijk ook buiten dan.

Maar het is maar net afhankelijk van waar je woont. Als je in de stad woont kan ik mij voorstellen dat buiten rondlopen je alleen maar nog meer overprikkeld maakt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 13:19

Ik woon hartje centrum :')
Maar ook natuur geluiden is een nope ofz.. kan heerlijk relaxen met een eigen gekozen vibe. Merk echt dat mijn hoofd dat ook gewoon leeg wordt. Vaak luister ik onbewust niet eens maar is het puur uitsluiten van prikkels.