Nachtdienst - Deel 2! De nachtvlinders fladderen vrolijk verder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Re: Nachtdienst - Deel 2! De nachtvlinders fladderen vrolijk verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:06

Ik kom woensdag eruit en hang dan de vlag uit na 7 nachten :=

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 23:36

Pfoe 7 nachten. Dat is wel pittig lijkt mij..
Hier weer 1/2, dus bijna weekend haha. Even lekker saai stickers plakken en ik denk ook een paar uurtjes op de heftruck rondtouren. Dus wel wat afwisseling gelukkig!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 23:55

Afwisseling is altijd fijn!

hier 3/4

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 03:00

Hier 5/7 en ziek...
Nadeel van klein team want er is oprecht geen vervanging mogelijk. Nachten zijn sowieso al moeilijk te regelen. Collega is uurtje langer gebleven en heeft het belangrijkste gedaan.
Dadelijk even appje sturen naar de baas of hij eerder wilt komen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 21:19

Onverwachts vanavond mij eerste nachtdienst op mij nieuwe werk

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 00:08

Succes nachtvlinders !

Ik begin aan mijn reeks van 6 deze keer. Lekker veel afspraken en dingen overdag die niet verplaatst kunnen worden dus ik zal aan het einde van deze reeks wel kapot zijn :o

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 04:31

Wanneer slaap je dan Cheytjuh? Succes!

Hier 3/3. Was sinds mijn vorige nachtdienst reeks van 4 nog niet terug in een normaal ritme maar ga daar nu wel beter m'n best voor doen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 04:33

Hier 1/1
Nog best druk en pittig

Volgende week een reeks van 3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 10:02

Cheytjuh schreef:
Succes nachtvlinders !

Ik begin aan mijn reeks van 6 deze keer. Lekker veel afspraken en dingen overdag die niet verplaatst kunnen worden dus ik zal aan het einde van deze reeks wel kapot zijn :o

Dat vind ik echt heel knap, zou dat zelf niet volhouden. Ik moet echt slapen.

Hier vannacht onverwacht nachtdienst, er is een zieke. Ik draai weinig nachten, voor 1 nachtje spring ik graag in.

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 12:53

Hoi! Ik meld mij niet op een nachtdienst-tijd, maar hoop dat ik in mijn volgende reeks ook gezellig mee mag kletsen :D

Ik heb het topic een beetje doorgespit maar zo snel nog geen collega's tegen gekomen ;) Ik werk bij de p olitie, en zag al dat de regels qua nachtdiensten bij ons weer heeel anders zijn dan bij jullie allemaal :))

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:58

Leuk fakeredhead, dat de politie ook komt meekletsen!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 23:57

Hier 1/2, drukke start dus ben benieuwd hoe de rest gaat. Vandaag maar een uurtje voorgeslapen dus ook benieuwd hoe zwaar ik het ga krijgen :')

@fakeredhead: wat voor andere regels bedoel je? Ik ben nieuwsgierig haha

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 00:06

Ik kan gelukkig heel goed tegen weinig slaap. Was uiteindelijk om 14:00u thuis vanmiddag en toen even geslapen tot 17:00u. Gekookt, en net van 21:00-22:00u ook even gedut op de bank. Ben wel snotje verkouden aan het worden dus niet helemaal fit, hopelijk zet dat niet door :o

@Fakeredhead : Leuk een politie collega :D Welkom !

@Theadora99: ah een drukke start is altijd de vraag of het dan een voorbode is voor een heeeeele drukke nacht of dat het daarna ineens poepie rustig is. Tenminste bij ons wel :j soms loop ik me de benen uit het lijf tot 02:00u en daarna de hele nacht niets naast de vaste dingetjes.

Succes !

@Miereneter : Ook succes vannacht ! Lief dat je zo'n dienst dan wel wilt oplossen.

Bij ons is het momenteel chaos qua ziekte van personeel etc. Ik kan denk ik elke dag wel werken, maar die dagen zijn geweest. It's a never ending story I guess

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 04:39

Ik heb vanaf deze week ouderschapsverlof op donderdagen en had eigenlijk wo do vrij nacht, maar de woensdag is eruit gehaald. Maar had de hele dag samen met de kleine (precies 4 maanden) dus weinig tijd om echt te slapen, ze slaapt meestal nog wat korte dutjes. Lag er denk ik 19.00 in en de wekker stond om 20.45 want wilde nog douchen etc en 21.30 moer ik thuis weg.

Het is gelukkig rustig geworden en nu alweer 4 uur bijzonder weinig gebeurd.

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 12:25

Ik werk zelf volledig onregelmatig en rij de 112-meldingen, en onze nachtdiensten zijn van 22.00 uur t/m 07.00 uur :) Ik werk in Amsterdam, en vanaf ons bureau komen we vooral in het centrum, oost en noord!

Wij werken met roosters van 4 weken en daarin is iedereen verplicht minimaal 4 nachtdiensten te werken, en maximaal 9 of 11 (weet ik even niet meer).

Maar wij mogen maar maximaal 4 nachten achter elkaar werken, op hele hoge uitzondering eens 5 en daar staan zelfs boetes op volgens mij. Geen idee waarom precies, maar misschien omdat wij de hele nacht moeten auto rijden en ook niet mogen slapen? Vooral dat rijden is soms vrij pittig, want nacht nummer 4 geef ik het stuur ook altijd graag aan m'n collega die net aan z'n reeks begint :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:54

fakeredhead schreef:
Ik werk zelf volledig onregelmatig en rij de 112-meldingen, en onze nachtdiensten zijn van 22.00 uur t/m 07.00 uur :) Ik werk in Amsterdam, en vanaf ons bureau komen we vooral in het centrum, oost en noord!

Wij werken met roosters van 4 weken en daarin is iedereen verplicht minimaal 4 nachtdiensten te werken, en maximaal 9 of 11 (weet ik even niet meer).

Maar wij mogen maar maximaal 4 nachten achter elkaar werken, op hele hoge uitzondering eens 5 en daar staan zelfs boetes op volgens mij. Geen idee waarom precies, maar misschien omdat wij de hele nacht moeten auto rijden en ook niet mogen slapen? Vooral dat rijden is soms vrij pittig, want nacht nummer 4 geef ik het stuur ook altijd graag aan m'n collega die net aan z'n reeks begint :')

Ah dat snap ik wel ja! Wij gaan naar zelfroosteren en dan zijn er 0 eisen aan inschrijven (sommige collega’s hebben 0 weekenden, een aantal 0 nachten etc). De meeste nachten zitten al vol :')
Wij kunnen ook niet echt slapen maar als het rustig is, dan kan je vragen of een collega het even in de gaten houdt en wel even pauze houden (en daarin doen wat je wil, ook slapen). Sommige collega’s vallen ook gewoon op hun stoel in slaap, ook prima als ze maar wakker worden als er iets is. Ik blijf wel wakker want als ik eenmaal slaap word ik niet makkelijk meer wakker haha.

Ik pak ook het liefste de trein naar werk, vind vooral naar huis rijden na een nachtdienst pittig. Helaas vanavond met de auto (op zaterdag rijden zo vroeg geen treinen terug).

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 15:20

Bij ons ligt het er heel erg aan hoeveel rust je na je nachtdienstreeks hebt / hoeveel uur je al gedraaid hebt. Volgens mij ligt de max. op 6 nachten achtereen en maximaal 8 per maand. Zijn ook 9-uursdiensten.

Ben niet ontevreden over mijn laatste reeks van 3, gisteren uit de nacht gekomen en mezelf weer in een normaal ritme gedwongen. Al is dan komende nacht vaak de probleemnacht.
Struggle qua slaap heel erg altijd, maar nu van 9-13 en dan 's avonds van 18-21 lijkt te werken. Ook fijn dat ik dan 's middags kan sporten en dingen doen met daglicht.
Gelukkig nu tot midden december weer van deze ellende af. :+

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 16:16

De rust is bij ons ook niet echt je van het als ik eerlijk ben := Na 4 nachten heb je natuurlijk je slaap dag, daarna verplicht 1 dag vrij maar daarna gewoon weer door naar de vroege of avonddienst, of weer terug de nacht in :')

Ik vind het heerlijk, maar het zoveel en snel schakelen tussen alle verschillende tijden valt de ene keer beter dan de andere keer

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:33

Pfff, het was een hele drukke nacht. Veel hele zieke mensen. Ook niet superlang geslapen, maar maakt niet uit, ben morgen vrij. Ik weet niet eens of wij tijdens de dienst mogen slapen, al doen veel mensen dat wel. Ik kan dat niet, dan word ik als een zombie wakker.

Fakeredhead, wij worden ook geacht 4 nachten per maand te werken, ik kom daar niet altijd aan (leve het zelfroosteren). Veel collega's die wél graag de nacht hebben, dus dat komt goed uit.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 17:48

Wat leuk ook een nacht collega vanuit de nachtdienst.

In ons team zijn er ook grote verschillen, sommige haten de nacht, andere (zoals ik) vinden het meer dan prima. Daarom werk ik er ook 7 in de maand.
Onze diensten zijn van 22.30-7.30. Ik werk in de GGZ als verpleegkundige.
Powernapjes ga ik ook niet zo goed op.

Er zijn ook teams waar het vaste nachtdienst team 7 op 7 af doet. Dus 7 nachten werken en dan 7 nachten vrij. heb ik ook ooit als invaller gedaan en na even wennen is dat ook wel prima te doen vond ik. alleen weinig sociaal leven.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 21:20

Ik draai enkel nachten en heb de luxe dat ik tevens de planning van de nacht maak. Hebben 2 vaste nachtdiensten en overige wordt normaal door een 3e opgevangen maar dat is niet veel. Ik ben blij met enkel nachtdiensten. Zo krijg ik het thuis ook met de kinderen het beste geregeld. Dat zou anders een probleem worden :=

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 23:13

Bij ons draait iemand nu ook alleen nachten, maar denk toch niet dat dat voor mij goed zou werken. Met zelfroosteren heb ik veel vroege diensten ingeroosterd (6.30-14.30), is handig met de kinderen ophalen en ik ben toch wel vroeg wakker. Ook best een aantal nachten (die zijn bij ons trouwens 22.30-6.30).

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 09:12

Onze nachten zijn 23u15-7u45. Ik werk 36 uur, dus vind het soms ook moeilijk om genoeg recuperatiedagen in te roosteren na de nacht. Liefst heb ik twee volle dagen vrij, dus 1 slaapdag en 1 vrije dag. Maar dat kan niet altijd op een handige manier, dan moet ik daarna weer hele volle weken werken om de uren in te halen.

Zit er wel over te denken om 32u te gaan werken, en dan passen er wel weer meer nachten in.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 13:06

Vanwege de nachten ben ik ook 32 uur gaan werken in plaats van 36. Maakt in mijn rooster een groot verschil voor herstel. Al denk ik nu soms ook weer, ga liever sneller weer moe aan het werk dan dat ik nu op mijn vrije dagen moe ben. :')

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 00:34

Nacht 2/3 :wave:
Het is rustig.