Déjà vu momenten en visoenen en beelddenken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Andreeaa

Déjà vu momenten en visoenen en beelddenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 09:33

Wie heeft er hier wel eens een déjà vu of visoen gehad?

Als tiener zijnde heb ik eens een déjà vu gehad op een plek waar ik nog nooit geweest was.
Ik liep met een vriendin in een vreemd dorp rond waar we voor het eerst op bezoek waren bij iemand en ik wist precies wat er was toen we een paadje in liepen.
Ik denk zelfs nu ik erover nadenk ik dat wel vaker heb gehad.

Recent (afgelopen zomer) had ik een ineens een soort visoen leek het wel. Ik was gewoon klaarwakker en uit het niets kwam er een afbeelding van iets wat ik op dat moment niet kon plaatsen en nu nog steeds niet eigenlijk. Of in ieder geval waarom, hoe, wat wanneer ect.

Ik ben bekend met beelddenken. Ik kan echt uren mijmeren en dingen voor mij zien (manifesteren), maar dit was een totaal andere ervaring en ook totaal niet relevant in mijn leven.

Met beelddenken bedoel ik dat ik mijn leven kan modeleren/manifesteren(of hoe je dat ook noemt), een beeld kan schetsen van hoe ik wil dat het eruit ziet. En vervolgens in mijn hoofd een stappenplan maak om dat te realiseren.

Ik zie dan voor mij b.v. een beeld in mijn hoofd van mijn kinderen die lopen met een kip in hun armen.
Nu jaren later is dat beeld werkelijkheid geworden

Ik ben heel benieuwd of er meer zijn met deze ervaringen.
En voor diegene die een soort van visoen hebben gehad. Is het visoen uiteindelijk uitgekomen?
Wat denken jullie ervan? Of is het toch een speling van onbewuste gedachten?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 14:02

Ik heb het ook veel gehad, vooral toen ik jonger was. Toch zeggen ze dat het je hersenen zijn die bij een Deja vu een loopje met je nemen en dat het niet ‘echt’ is. Geen idee eigenlijk. Ik geloof eigenlijk wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Ik ben zelf een enorme beelddenker en kan alles voor me zien wat ik wil. Ik begreep dat niet iedereen dat kan, ik heb het altijd als heel normaal beschouwd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 15:00

Ik heb laatst iemand uit een vorig leven ontmoet, we stonden allebei met tranen in onze ogen. Het was zo’n bizar moment, ik herkende hem wel maar hij mij niet helemaal. Wel kreeg hij een heel erg goed gevoel over zich heen met veel kippenvel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 15:09

marleen_usar schreef:
Ik heb laatst iemand uit een vorig leven ontmoet, we stonden allebei met tranen in onze ogen. Het was zo’n bizar moment, ik herkende hem wel maar hij mij niet helemaal. Wel kreeg hij een heel erg goed gevoel over zich heen met veel kippenvel.

Ik heb weleens iemand ontmoet met wie ik een hele aparte klik had. Daarvan zou het zomaar kunnen dat we elkaar ooit al eens eerder hebben ontmoet. Op zich geloof ik wel dat we reïncarneren en terug kunnen komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 15:22

Ik heb het huis waar ik vroeger woonde al gezien als ons huis voordat we er woonde.

En dit huis ook.

Dat huis vroeger kwam ik wel eens langs, maar nooit het idee dat we daar zouden komen te wonen.
Totdat ik dat voor me zag. Maar was toen helemaal niet aan de orde, een ander huis.
En ik vond het wel een grappige droom. Ik was toen een jaar of 11.

Dit huis kenden ik niet, kende dit dorp niet, deze straat niet.
En toch had ik het al gezien. Maar ik snapte het toen niet, wat moest ik met dat huis?
Toen wij hier later voorbij kwamen gereden, toen het te koop stond, om te kijken of het een huis voor ons zou kunnen zijn. Toen herkende ik het meteen.
De koop is ook alles behalve makkelijk er doorheen gekomen door betreffende makelaar die niet aan Brabanders wilde verkopen.
Maar ja, het stond in de sterren :P :D

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 20:47

Suzanne F. schreef:
Ik heb het ook veel gehad, vooral toen ik jonger was. Toch zeggen ze dat het je hersenen zijn die bij een Deja vu een loopje met je nemen en dat het niet ‘echt’ is. Geen idee eigenlijk. Ik geloof eigenlijk wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Ik ben zelf een enorme beelddenker en kan alles voor me zien wat ik wil. Ik begreep dat niet iedereen dat kan, ik heb het altijd als heel normaal beschouwd.

Dat wist ik niet dat niet iedereen kan beelddenken. Voor mij is dat ook heel normaal.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 20:48

marleen_usar schreef:

Wauw, een hele bijzondere ervaring lijkt mij dat.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 20:52

DuoPenotti schreef:
Ik heb het huis waar ik vroeger woonde al gezien als ons huis voordat we er woonde.

En dit huis ook.

Dat huis vroeger kwam ik wel eens langs, maar nooit het idee dat we daar zouden komen te wonen.
Totdat ik dat voor me zag. Maar was toen helemaal niet aan de orde, een ander huis.
En ik vond het wel een grappige droom. Ik was toen een jaar of 11.

Dit huis kenden ik niet, kende dit dorp niet, deze straat niet.
En toch had ik het al gezien. Maar ik snapte het toen niet, wat moest ik met dat huis?
Toen wij hier later voorbij kwamen gereden, toen het te koop stond, om te kijken of het een huis voor ons zou kunnen zijn. Toen herkende ik het meteen.
De koop is ook alles behalve makkelijk er doorheen gekomen door betreffende makelaar die niet aan Brabanders wilde verkopen.
Maar ja, het stond in de sterren :P :D

Bijzonder! Maar ook herkenbaar dat als het in de sterren staat dat het hoe dan ook zo gaat zijn.

Wij hebben ik denk meer dan 15 jaar geleden eens gezegd dat we wel tussen de kerstbomen wilden wonen bij de paarden.
En vandaag toen ik over ons perceel liep dacht ik van hé, we hebben nu gewoon 1.2 hectare met ontzettend veel kerstbomen van onszelf. Zo bijzonder hoe krachtig gedachten en uitspraken werken.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 20:54

Oh ik dacht ook altijd dat iedereen kan beelddenken. Maar dat is dus niet zo?
Dejavu: 1 keer gehad, toen ik 12 was op schoolkamp in een dorp compleet aan de andere kant van het land. Ik liep heel doelgericht naar een bepaald punt waar we zelfstandig heen moesten lopen, omdat ik de weg daar zonder twijfel wist.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 20:55

Ja helaas.. heb ook voorspellende gedachten/dromen
Soms tot het enge aan toe.

Toen ik het belletje kreeg dat mijn moeder kanker had, had ik dat die week van te voren al gedroomd en zo is het ook precies gegaan...
Toen ik op de grond zat te huilen tegen de keukendeur dacht ik ook huh maar dit kan niet...dit is precies wat er in mijn droom gebeurde

Mijn tante is begin dit jaar overleden en in de avond van het overlijden droomde ik over het condoleren hoe dat zou gaan enz. Dit is ook precies zo gegaan

En zo zijn er nog vele dingen...
Soms word ik er ook wel wat bang van omdat het eigenlijk altijd om familie gaat en het 9 van de 10x uitkomt of precies zo verloopt.

En ik ben ook een echte beeld denker :')